  • 1. Data: 2011-01-19 16:18:18
    Temat: Jak rozliczac prepaid?
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Witam,
    Mam taki problem... a mianowicie kupuje od pewnej firmy towar. Sposobem zaplaty jest
    prepaid, czyl wplacam im na konto iles i pozniej moge to (-podatek vat) wydac.
    Pozniej sprzedaje ten towar dalej. W jaki sposob cos takiego rozliczac? (firmowo,
    legalnie)
    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 2. Data: 2011-01-19 17:02:10
    Temat: Re: Jak rozliczac prepaid?
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2011-01-19 17:18, FlashT pisze:
> [...]
    Pozniej sprzedaje ten towar dalej. W jaki sposob cos takiego rozliczac? (firmowo,

    Wpłacasz komuś kasę to musisz dostać dokument F-V lub pragon. Potem
    robisz tylko przyjęcie magazynowe, kiedy pobierasz towar bo dokument
    zakupu dostałeś w momencie zapłaty prepaidu.

  • 3. Data: 2011-01-19 17:41:05
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > robisz tylko przyjęcie magazynowe, kiedy pobierasz towar bo dokument
    > zakupu dostałeś w momencie zapłaty prepaidu.

    Gdzies slyszalem, ze nie mozna tak tego rozliczac bo moga po prostu sprawdzic ile
    mamy na koncie tej firmy i nie mozna tego uznac za oplate za towar.

  • 4. Data: 2011-01-19 18:58:12
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2011-01-19 18:41, FlashT pisze:

    > Gdzies slyszalem, ze nie mozna tak tego rozliczac bo moga po prostu sprawdzic ile
    mamy na koncie tej firmy i nie mozna tego uznac za oplate za towar.

    A myślisz, że jak kupujesz kartę telefoniczną prepaid to też tego nie
    można rozliczyć? Kasa poszła na konto drugiej firmy, więc musisz dostać
    dokument. A jakbyś miał pełną księgowość to na jakiej podstawie zrobił
    byś przelew? Oni nawet nie mają prawa nie wystawić tobie dokumentu, że
    dostali kasę. Jeżeli nie chcą tego zrobić to popełniają przestępstwo
    karno skarbowe.

  • 5. Data: 2011-01-19 21:40:19
    Od: adam <a...@g...pl>

    Pestycyd ma rację. Prepaid to forma zaliczki i stosuje się paragrafy
    dotyczące zaliczek, czyli Twój sprzedawca wystawia Ci fakturę w chwili
    otrzymania kasy, a Ty ją księgujsz w dniu otrzymania
    Adam