  • 1. Data: 2011-01-19 20:40:58
    Temat: spółdzielnia i kara dla członka
    Od: Neptun <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam takie pytanie czy jest możliwość zawarcia w statucie spółdzielni
    mieszkaniowej punktu w którym nakłada się na członka karę za nieobecność
    na zebraniu? Jest spółdzielnia mieszkaniowa gdzie notorycznie na
    zebranie przychodzą te same osoby w ilości nie wystarczajacej na
    cokolwiek czy można tak zmotywować??

    POzdrawiam
    Marcin S.

  • 2. Data: 2011-01-19 20:50:38
    Temat: Re: spółdzielnia i kara dla członka
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/19/2011 2:40 PM, Neptun wrote:
> [...]
    > na zebraniu? Jest spółdzielnia mieszkaniowa gdzie notorycznie na
    > zebranie przychodzą te same osoby w ilości nie wystarczajacej na

    a jak chcecie przegłosować zmianę statutu ? :)

    Lepiej dopisać, że degustacja w przerwie zebrania dla wszystkich obecnych

  • 3. Data: 2011-01-19 21:41:24
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Neptun" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na zebraniu? Jest spółdzielnia mieszkaniowa gdzie notorycznie na zebranie
    > przychodzą te same osoby w ilości nie wystarczajacej na cokolwiek czy
    Statut do bani.
    Powinno stać, że w razie braku quorum do głosowania przewodniczący ogłasza
    następny termin zebrania (np. za pół godziny ;)), na którym quorum nie
    obowiązuje.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2011-01-20 06:52:24
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    > a jak chcecie przegłosować zmianę statutu ? :)
    >
    > Lepiej dopisać, że degustacja w przerwie zebrania dla wszystkich obecnych

    degustaja ale czego/ kogo? No chyba ze Pani Prezes jest ... hm hm.. i ja
    chcecie zdegustować hehehe

  • 5. Data: 2011-01-20 07:27:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/20/2011 12:52 AM, Misiek wrote:

    > degustaja ale czego/ kogo? No chyba ze Pani Prezes jest ... hm hm.. i ja
    > chcecie zdegustować hehehe

    a musi byc na ogłoszeniu degustacja czego?
    degustacja i czesc.
    Zobaczysz ile ludzi sie zwali.

  • 6. Data: 2011-01-22 14:42:59
    Od: mauser50 <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-19 22:41, Jotte pisze:
> [...]
    > Powinno stać, że w razie braku quorum do głosowania przewodniczący
    > ogłasza następny termin zebrania (np. za pół godziny ;)), na którym

    Taki zapis w Statucie byłby sprzeczny z art. 18 par 2 pkt 1 ustawy prawo
    spółdzielcze który brzmi, że "członek spółdzielni ma prawo
    uczestniczenia w walnym zgromadzeniu" mieć prawo uczestniczenia nie
    oznacza jednak obowiązku brania udziału w takim zgromadzeniu.

  • 7. Data: 2011-01-22 14:51:58
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-01-19 21:40, Neptun pisze:
> [...]
    > na zebraniu? Jest spółdzielnia mieszkaniowa gdzie notorycznie na
    > zebranie przychodzą te same osoby w ilości nie wystarczajacej na

    Niewystarczającej do czego? Przecież uchwały WZ SM są ważne niezależnie
    od liczby członków w nim uczestniczących.

  • 8. Data: 2011-01-22 15:30:03
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "mauser50" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w walnym zgromadzeniu" mieć prawo uczestniczenia nie oznacza jednak
    > obowiązku brania udziału w takim zgromadzeniu.
    Art. 40 i 41 §1.
    BTW -
    Nie mówimy o walnym zgromadzeniu, a o zwykłym zebraniu.
    Nawet jeśli w tym konkretnym przypadku walne zgromadzenie zastąpiono
    zebraniem przedstawicieli, to i tak jest to inna para kaloszy.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2011-01-22 16:10:57
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-01-22 16:30, Jotte pisze:

    > Nie mówimy o walnym zgromadzeniu, a o zwykłym zebraniu.
    > Nawet jeśli w tym konkretnym przypadku walne zgromadzenie zastąpiono
    > zebraniem przedstawicieli, to i tak jest to inna para kaloszy.

    Nie ma już zebrania przedstawicieli. Jest Walne podzielone na części.

  • 10. Data: 2011-01-22 16:41:45
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:ihevil$mck$1@news.onet.pl...

    > Nie ma już zebrania przedstawicieli. Jest Walne podzielone na części.
    Prawda, przeoczyłem nowelizację.
    To jest chyba najnowszy tekst jednolity.
    http://www.smd-foksal.pl/index.php?option=com_docman
    &task=doc_view&gid=13&tmpl=component&format=raw&Item
    id=55
    Jeśli tak, to w tej sytuacji mój pomysł na zapis statutowy również nie ma
    sensu.

    --
    Jotte