  • 51. Data: 2005-06-27 11:42:03
    Temat: Re: "Podrobiona" legitymacja i PKP :((((
    Od: Meklar <m...@v...pl>

    Pozwolicie, że podepnę się z pytaniem dość podobnym?

    Bronię się niedługo (dokładnie czwartego lipca i już się boję ;) ) i mam
    z tym jedno pytanie:

    Czy studentem jestem do obrony czy do oddania legitymacji? Jest to dla
    mnie ważne dlatego, że dość często podróżuje na dość dużych
    odległościach (raz/dwa razy na tydzień po >300km PKP).

    W dziekanacie oddając papiery miałem dokument (karta rejestracji pracy)
    w której było miejsce z datą i podpisem ("legitymacje złożył/a
    dnia..."), z czego wnioskuje, że moja legitymacja jest ważna do czasu
    jej złożenia, co jest wymagane przy odbiorze dyplomu. Samo rozdanie
    dyplomów będzie pewnie w sierpniu (to zależy przede wszystkim od
    studentów). Chciałbym jednak upewnić się czy mogę sobie spokojnie
    jeździć pociągami po obronie ale przed odebraniem dyplomu :)

    Pozdrawiam
    Meklar

  • 52. Data: 2005-06-27 11:45:16
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > studentów). Chciałbym jednak upewnić się czy mogę sobie spokojnie
    > jeździć pociągami po obronie ale przed odebraniem dyplomu :)

    Studentem jestes dopoki nie oddasz legitymacji ;) Kontroler i tak nie
    sprawdzi czy sie obroniles itp itd, a skoro pokazujesz wazną legitymacje
    (wazny dokument) to mu to wystarczy i nie moze dociekac zadnych innych
    faktow.

  • 53. Data: 2005-06-27 13:05:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    KrzysiekPP wrote:

> [...]
    > sprawdzi czy sie obroniles itp itd, a skoro pokazujesz wazną legitymacje
    > (wazny dokument) to mu to wystarczy i nie moze dociekac zadnych innych

    No nie.
    Studentem jest dopóki sie nie obroni, a że tego nijak sprawdzić się nie
    da, to też studenci przed obroną masowo gubią legitymacje.

  • 54. Data: 2005-06-27 15:44:01
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    dostajesz mandat- ale sie odwołujesz- pokazujesz legite w siedzibie
    PKP=- ( bo przecież mogłeś zapomnieć) i mandat zostaje anulowany.

  • 55. Data: 2005-06-27 15:56:31
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Pawel wrote:
    > dostajesz mandat- ale sie odwołujesz- pokazujesz legite w siedzibie
    > PKP=- ( bo przecież mogłeś zapomnieć) i mandat zostaje anulowany.

    nieprawda.
    legitymację masz mieć przy sobie w czasie przejazdu.
    Mandat może zostać anulaowany i zwykle tak się robi, ale wcale nie musi.
    I kiedyś możesz się zdziwić jak nie będzie.

  • 56. Data: 2005-06-27 17:02:42
    Temat: Re:
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@N...gazeta.pl>

    > Czy studentem jestem do obrony czy do oddania legitymacji?

    Ulga studencka przysługuje Ci (bo chyba w tym sensie pytasz o bycie
    studentem) dopóki posiadasz aktualnie prolongowaną legitymację studencką.
    Warunkiem jest nie ukonczenie 26. roku życia.

    > Chciałbym jednak upewnić się czy mogę sobie spokojnie
    > jeździć pociągami po obronie ale przed odebraniem dyplomu :)

    Jeździć możesz zawsze spokojnie o ile posiadasz wazny bilet na przejazd. W
    przypadku braku legitymacji studenckiej będzie to musiał być bilet wg
    taryfy "N" :-)

    pdr
    Olo

  • 57. Data: 2005-06-27 17:08:03
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@W...gazeta.pl>

    > legitymację masz mieć przy sobie w czasie przejazdu.
    > Mandat może zostać anulaowany i zwykle tak się robi, ale wcale nie musi.
    > I kiedyś możesz się zdziwić jak nie będzie.

    No tu się mylisz. Zgodnie z Rozporządzeniem MI z 20.01.2005r. (Dz. U. nr 14
    poz. 117) w przypadku, gdy pasażer posługuje się biletem ulgowym i oświadcza,
    iż jest uprawniony do ulgi, jednakże w trakcie kontroli nie jest w stanie
    okazać ważnego dokumentu do niej uprawniającego, przewoźnik nakłada opłatę
    dodatkową wynoszącą 40-krotność najtańszego biletu jednorazowego normalnego
    obowiązującego u danego przewoźnika. W razie przedstawienia przewoźnikowi w
    ciągu 7 dni od daty przejazdu dokumentu uprawniającego do takiej a nie innej
    znizki ważnego w chwili przejazdu, opłata dodatkowa podlega anulowaniu po
    uiszczeniu kosztów manipulacyjnych wynoszących do 10% tej opłaty.

    pdr
    Olo

  • 58. Data: 2005-06-27 17:08:46
    Temat: Re: Re:
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Najpierw pomy?l, potem napisz. Niczego nie musiał podpisywać skoro zapłacił
    > gotówk?. Wiesz jak wygl?da bilet blankietowy na dopłatę?

    Najpierw pomysl a potem pisz. A jak nie myslisz to piszesz bzdury.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 59. Data: 2005-06-27 17:09:34
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Aleksander Kwaśniak wrote:

    > No tu się mylisz. Zgodnie z Rozporządzeniem MI z 20.01.2005r. (Dz. U. nr 14
    > poz. 117)

    a, pozmieniało się.
    no to sie poddaje.

  • 60. Data: 2005-06-27 17:09:52
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Mylicie mandat karny z opłat? dodatkow?.

    A wiesz co to jest "okreslenie potoczne" ? Nie myslisz i bzdury piszesz.

    --
    Krzysiek, Krakow