    From: "Krzysiek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: "Podrobiona" legitymacja i PKP :((((
    Date: 22 Jun 2005 22:14:12 +0200

    Witajcie!!

    Mam bardzo poważny problem i jestem strasznie spanikowany. Dzisiaj podróżowałem
    pociągiem do Krakowa i zdarzyła mi się nieprzyjemna sytuacja. Wykupiłem
    oczywiście ulgowy bilet w dwie strony, na podstawie posiadanej przeze mnie
    legitymacji szkolnej (z liceum, które w tym roku ukończyłem, ale jak wiadomo
    taka legitymacja jest ważna do 30 września danego roku). W pociągu jeden z
    konduktorów poprosił mnie do przedziału, gdyż uznał że podrobiłem legitymację.
    Dlaczego? Bo miałem podbitą na rok 2002, potem nie podbijałem przez 2 lata i
    była pieczątka od razu na rok 2005. Do tego rok 2005 był wypisany niedbale i
    konduktor uznał, że zrobiłem 5 z 3 :o

    Ale ten pierwszy w wyniku moich zapewnień o autentyczności legitymacji dał mi
    spokój. Jednak w dalszej trasie przyszedł drugi i ten już zrobił większy
    problem. Kazał mi dopłacić, a do tego walnął opłatę 72 zł, sugerując że jak nie
    zapłacę, to moja sprawa zostanie skierowana na policję. I uwaga. Moja
    legitymacja została przez niego zatrzymana, a ja dostałem potwierdzenie. Mandat
    zapłaciłem od razu, gdyż nie chciałem mieć żadnych spraw w sądzie. Teraz już nic
    nie wiem. Na potwierdzeniu zatrzymania dokumentu napisał mi też oświadczenie,
    które podpisałem, że do dnia 30 września br. mam prawo do ulgowych cen biletów.

    Czy będę miał sprawę w sądzie??

    Ile to może trwać?

    Jaka grozi kara w związku z tym?

    Czy mam jeszcze szansę udowodnić, że legitymacja była legalna, ale po prostu
    został niedbale wydana? Czy jestem usprawiedliwiony, jeśli przez niewiedzę nie
    zwróciłem sekretarce szkoły uwagi, że moja legitymacja została źle podbita?

    Czy jeśli zapłaciłem ten cholerny mandat, to sprawa jest z głowy??

    Ludzie, proszę Was, napiszcie mi jak to jest, bo ja nie wiem co mam robić,
    jestem przerażony, nie chcę być karany za taką bzdurę. Ratunku!!

    Krzysiek ;(