    From: Glexu <"glex[wytnij]u[to]"@o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Podrabiany znak towarowy i sprawa w prokuraturze
    Date: Fri, 08 May 2009 12:12:42 +0200

    Witam.

    W marcu zamówiłem 100 opakowań towaru (z HK czy innej części Azji). Po
    dotarciu towaru do PL okazało się że to podróbki (serio o tym nie
    wiedziałem) - Urząd Celny zakwalifikował towar jako podróbki i
    poinformował właściciela znaku towarowego (a właściwie firmę
    reprezentująca producenta na terenie PL)o tym fakcie, a do mnie wysłał
    protokół zatrzymania towaru do wyjaśnienia. Od tego czasu do dzisiaj
    kilkukrotnie dzwoniłem osobiście do UC z pytaniami na jakim etapie jest
    sprawa, dosłałem wszystkie wymagane rachunki itp za zakupiony towar ale
    żadnych informacji więcej nie otrzymałem - ani telefonicznie, ani
    pisemnie. Dzisiaj dzwoniąc do UC powiedziano mi że sprawa i towar jest
    skierowana do prokuratury i otrzymałem kontakt do firmy prawniczej
    reprezentującej (chroniącej) znak towarowy na terenie PL.
    Oczywiście skontaktowałem sie z ta firma i w rozmowie dowiedziałem się
    że to ja powinienem się z nimi kontaktować i to jest w moim interesie.
    Poinformowano mnie że mam możliwość wystąpić z pismem o załatwienie
    sprawy polubownie i wtedy będę musiał pokryć koszty obsługi prawnej itp.

    Oczywiście chciałbym to zrobić bo nie uśmiecha mi się jeździć po sądach
    etc ale mam kilka pytań:

    - czy firma reprezentująca znak towarowy w PL nie powinna mi przysłać
    żadnych informacji o postępowaniu etc?

    - czy w przypadku polubownego załatwienia sprawy mogę prosić o wydanie
    towaru? nie na handel - tylko na użytek własny?

    - czy z uwagi na to że w tej chwili jestem bezrobotny - nie pobieram
    zasiłku ani żadnych innych pieniędzy państwowych mogę prosić o umożenie
    / obniżenie opłat za obsługę prawną? ewentualne rozłożenie na raty?

    - z jakimi kosztami muszę sie liczyć? może ktoś był w podobnej sytuacji?

    Może jest ktoś mógłby mi pomóc w tej sprawie by wyjść z tego jak
    najbardziej "normalnie" ?