  • 1. Data: 2006-12-16 21:19:10
    Temat: Podrabianie podpisów
    Od: "JC" <x...@g...pl>

    Witam,
    mam następujący problem:firma,w której pracuję, żąda stawiania się w pracy
    pół godziny wcześniej, niż wskazuje na to grafik i wychodzenia później. W
    ten sposób omijają w dokumanetacji przepis o obowiązkowym dniu wolnym po 12h
    dniu pracy, itd. Tłumaczą to jakimiś fikcyjnymi przpeisami o "bezpłatnym
    sprzątaniu przez pracownika stanowiska pracy" itd. bzdurami. Ostatnio
    odmówiliśmy z kolegami wpisywania się na "listę spóźnień" (dwukrotna
    obecność na niej powoduje obcięcie premii uznaniowej), jeśli godzina naszego
    przyjścia do pracy pokrywa się z ta wyznaczona w grafiku, lub jest od niej
    wcześniejsza. Kierownik w związku z tym podrobił nasze podpisy na tej
    liście. W związku z tym pytanie, gdzie to zgłosić-na policję, jako
    fałszerstwo dokumentów (choć nie wiem, czy taka lista to w świetle prawa
    dokument), czy do Sądu Pracy ?
    Będę wdzięczny za pomoc.
    Pozdrawiam
    JC

    P.S. Jeśli znacie godnego polecenia prawnika/eksperta od prawa pracy we
    Wrocławiu,to proszę o podanie namiarów. Nosimy się z zamiarem wniesienia
    pozwu zbiorowego w kilkanaście osób, tylko nie wiemy, jak to dokładnie
    zrobić.

    P.S.2 Przepraszam za cross-posta (pisałem też o tym na pl.praca dyskusje)

  • 2. Data: 2006-12-16 21:28:56
    Temat: Re: Podrabianie podpisów
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *JC* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

> [...]
    > pytanie, gdzie to zgłosić-na policję, jako fałszerstwo dokumentów
    > (choć nie wiem, czy taka lista to w świetle prawa dokument), czy do

    Oczywiście, że przestępstwo - potwierdzenie nieprawdy. Na dziś sądu
    pracy nie ma czym kłopotać.

> [...]
    > Wrocławiu,to proszę o podanie namiarów. Nosimy się z zamiarem
    > wniesienia pozwu zbiorowego w kilkanaście osób, tylko nie wiemy, jak to

    W tej właśnie sprawie? Czy stało się coś jeszcze?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2006-12-16 21:37:59
    Od: "JC" <x...@g...pl>

    s.com...
    > W tej właśnie sprawie? Czy stało się coś jeszcze?

    Dużo więcej-fałszowanie ewidencji pracy, mobbing, antydatowanie umów,
    ukrywanie dochodów, etc.

    pzdr
    JC

  • 4. Data: 2006-12-16 21:45:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Oczywiście, że przestępstwo - potwierdzenie nieprawdy.

    To przestępstwo, ale akurat nie tak. To będzie podrobienie dokumentu.
    Nawet jakby tam była prawda to nie wolno sie za kogoś podpisywać.

    Zbiorowego? Class action? Pewnie nie, bo w Polsce nie ma czegoś takiego.
    Jeśli chodzi o współuczestnictwo (art. 72 kpc i następne), to pozew
    wygląda jak zwykły pozew, tylko trzeba wymienić wszystkich powodów,
    wszystkie roszczenia, no i wszyscy muszą go podpisać (albo przez
    pełnomocnika).
    Tylko po co? Jedyny plus dla powodów to że jeden z nich może być
    pełnomocnikiem dla innych, a poza tym więcej minusów.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Prawdziwa cnota krytyk się nie boi"

  • 5. Data: 2006-12-16 21:47:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    JC napisał(a):

    > Dużo więcej-fałszowanie ewidencji pracy, mobbing, antydatowanie umów,
    > ukrywanie dochodów, etc.

    Zawsze mnie ten mobbing rozwala. Na czym on polegał.
    A fałszowanie ewidencji czasu pracy i antydatowanie umów to nie mobbing
    i nie powoduje żadnych roszczeń.
    Możecie co najwyżej dochodzić wynagrodzenia za godziny nadliczbowe,
    jeżeli były, a nie było za nie płacone.

  • 6. Data: 2006-12-16 22:08:09
    Od: "JC" <x...@g...pl>

> [...]

    Hm-nie wiesz, o co mi chodzi, ale już Cię rozwala ? ;) Mobbing polega(ł) na
    psychicznym znęcaniu się na niektórych pracownikach.

    > A fałszowanie ewidencji czasu pracy i antydatowanie umów to nie mobbing i
    > nie powoduje żadnych roszczeń.

    Nigdzie nie sugerowałem, że to jest mobbing-zwróć uwagę na interpunkcję-są
    przecinki, nie dwukropek.

    > Możecie co najwyżej dochodzić wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, jeżeli
    > były, a nie było za nie płacone.

    A jeśli np. w wyniku łamania przepisu o dniu wolnym po 12h pracy pogorszył
    się mój stan zdrowia (odnowił się stary uraz) ?

    pzdr
    JC

  • 7. Data: 2006-12-16 22:12:36
    Od: "JC" <x...@g...pl>

    > To przestępstwo, ale akurat nie tak. To będzie podrobienie dokumentu.
    > Nawet jakby tam była prawda to nie wolno sie za kogoś podpisywać.

    No właśnie mi to wygląda na art. 270 kk bardziej...

    > pełnomocnikiem dla innych, a poza tym więcej minusów.

    Generalnie ofiarami różnych nielegalnych praktyk było sporo osób i część z
    nich się boi, lub nie wie, jak to zrobić. Dlatego padł pomysł żeby wyraźnie
    zaznaczyć w piśmie (pozwie?) kto czego doświadczył i za co domaga się
    odszkodowania, w jakiej wysokości, itd.,a jednocześnie wtedy byłby częściowo
    rozwiązany problem świadków i dowodów. Możesz coś więcej o tych minusach ?

    pzdr
    JC

  • 8. Data: 2006-12-16 22:14:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    JC napisał(a):

    > Hm-nie wiesz, o co mi chodzi, ale już Cię rozwala ? ;) Mobbing polega(ł) na
    > psychicznym znęcaniu się na niektórych pracownikach.

    Rozwala mnie, bo "mobbing" jest popularny wśród pracowników, którzy
    zazwyczaj przegrywają takie sprawy, bo nie mają pojęcia co to mobbing w
    rozumieniu kodeksu pracy.
    A konkretnie, na czym to znęcanie polegało?

    > Nigdzie nie sugerowałem, że to jest mobbing-zwróć uwagę na interpunkcję-są
    > przecinki, nie dwukropek.

    Antydatownie umów i fałszowanie ewidencji czasu pracy też nie skutkuje
    żadnymi samoistnymi roszczeniami cywilnoprawnymi. Roszczenia muszą być
    oparte na czymś innym.

    > A jeśli np. w wyniku łamania przepisu o dniu wolnym po 12h pracy pogorszył
    > się mój stan zdrowia (odnowił się stary uraz) ?

    I jak to niby zamierzasz udowodnić? Jaką szkodę poniosłeś?
    Ale nawet gdyby tak było i potrafiłbyś to udowodnić, to podstawą
    roszczenia nie będzie fałszowanie czegoś tam tylko łamanie stosownego
    przepisu kodeksu pracy i art. 471 kc w związku z art. 300 kp.

  • 9. Data: 2006-12-16 22:17:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    JC napisał(a):

    > No właśnie mi to wygląda na art. 270 kk bardziej...

    Art. 270 kk to właśnie podrobienie dokumentu.

    > Możesz coś więcej o tych minusach ?

    Głównym minusem będzie to że będzie to wszystko dłużej zapewne trwało.
    Jeden powód nie będzie zawiadomiony i nie będzie sprawy również dla
    pozostałych.

  • 10. Data: 2006-12-16 22:22:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    JC wrote:

> [...]
    > liście. W związku z tym pytanie, gdzie to zgłosić-na policję, jako
    > fałszerstwo dokumentów (choć nie wiem, czy taka lista to w świetle prawa

    Art. 115 KK § 14. Dokumentem jest każdy przedmiot lub inny zapisany
    nośnik informacji, z którym jest związane określone prawo, albo który ze
    względu na zawartą w nim treść stanowi dowód prawa, stosunku prawnego
    lub okoliczności mającej znaczenie prawne.

    Spóźnianie się lub nie do pracy stanowi jak najbardziej okoliczność
    mającą znaczenie prawne.

    Jak dla mnie kierownik ślicznie władował się z Art. 270 KK. Maksymalne
    zagrożenie to 5 lat.