  • 1. Data: 2006-12-16 19:13:20
    Temat: Serwis inter. prawo prasowe i konkursy?
    Od: "Joy" <z...@N...pl>

    Przestudiowałem sobie już elemnty prawa prasowego. Zdaję sobie sprawe, że
    nawet serwis internetowy należy najlepiej zarejestrować jako tytuł prasoway
    w Sądzie Okręgowym. Moje pytanie jest natomaist takie. Czy w zwiażku z tą
    działalnościa jeśli chcę np. wykorzystać serwis jako pole dla firm, osob do
    reklamy powinienem (muszę) zarejestrować swoją DG? Czy jest tutaja jakieś
    inne rozwiązanie?
    Czy wprzypadku DG podatek jest zryczałtowany czy płaci sie go tylko od
    kwoty przychodów bądź zysków?

    Kolejną sprawą jest to czy sprawę konkursów regulują jakieś art.? Czy aby
    przeprowadzić konkurs w serwisie także wymagana jest DG? Ewentualnie jakie
    art. określają takie przeprowadzenie konkursów.

    Wujek Google mi nie pomogł a doszły mnie słuchy, że w przypaku konkursów
    należy odpworowadzić podatek od kwoty na jaką opiewają nagrody.

    Zdaję sobie sprawe, że co dla niektórych pytania mogą wydać się dość błache
    bądź niektórzy pomyślą, że sprawe wyolbrzymiam i te sprawy można załatwić na
    słowo. Jednak takie czasy, że loklna władza z chęcia przyjrzy się co do
    legalności takiego serwisu.

    --
    Pozdrawiam, Joy !!
    /|\/|\/|\ GG: 597291

  • 2. Data: 2006-12-16 20:56:53
    Temat: Re: Serwis inter. prawo prasowe i konkursy?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Joy* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Przestudiowałem sobie już elemnty prawa prasowego. Zdaję sobie sprawe,
    > że nawet serwis internetowy należy najlepiej zarejestrować jako tytuł
    > prasoway w Sądzie Okręgowym.

    Wszystko zależy od tego jaki to serwis. Znam przypadki kiedy sądy
    odmawiały rejestracji, znam też jeden przypadek portalu, który jest
    zarejestrowany jako czasopismo.

    > zwiażku z tą działalnościa jeśli chcę np. wykorzystać serwis jako
    > pole dla firm, osob do reklamy powinienem (muszę) zarejestrować swoją
    > DG? Czy jest tutaja jakieś inne rozwiązanie?

    Nie rozumiem. Reklamy Gógla możesz wrzucić na najprywatniejszą
    stronkę i do tego DG nie jest Ci potrzebna. Ale jeśli chcesz się
    zajmować działalnością reklamową - to co innego.

    > Wujek Google mi nie pomogł a doszły mnie słuchy, że w przypaku
    > konkursów należy odpworowadzić podatek od kwoty na jaką opiewają
    > nagrody.

    10% zryczałtowany płaci nagrodzony. Aczkolwiek sprawa jest nieco
    poważniejsza.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl