  • 21. Data: 2006-12-17 13:33:40
    Temat: Re: Re: Re: Podrabianie podpisów
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Robert Tomasik* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Czemu?

    Bo nie znam, bo po 1997 r. nie chciało mi się nawet kk w całości
    przeczytać, bo mi się nigdy karne nie podobało...

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 22. Data: 2006-12-17 20:38:25
    Temat: Re: Podrabianie podpisów
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Art. 444 i 445 kc w zw. z art. 300 kp.

    Jesteś pewny, że to czyn niedozwolony, a nie nienależyte wykonanie umowy ?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Prawdziwa cnota krytyk się nie boi"

  • 23. Data: 2006-12-17 21:25:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Johnson* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Jesteś pewny, że to czyn niedozwolony, a nie nienależyte wykonanie
    > umowy ?

    Pewien jestem tylko tego, że kiedyś zemrę.

  • 24. Data: 2006-12-17 22:17:40
    Od: "JC" <x...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Jak ktoś "za ciebie podpisze" umowę pożyczki (i potem się będą
    > dopominać, żebyś ją spłacał) to też będzie mało poważne? Czy zrobi się
    > poważne dopiero jeśli kartka papieru zawierająca tę umowę będzie
    > zadrukowana drukarką laserową? Czy "jedna kartka papieru" z wykonanym
    > poza PWPW nadrukiem "sto złotych polskich" jest niepoważna?

    Pocieszyłeś mnie, bo dzisiaj na komisariacie opuściła mnie trochę wiara.
    Pojawiły się dodatkowe okoliczności: nie wiem, czy to legalne, ale nagrałem
    dziś dwie rozmowy z kierownikiem. Podczas pierwszej przyznał, że się za mnie
    podpisał, bo przychodziłem na godzinę wyznaczona w grafiku,a nie pół godziny
    wcześniej. O ile takie nagrywanie nie jest zabronione, to byłby to chyba
    koronny dowód w sprawie. Podczas drugiej rozmowy już się wypierał
    podrobienia podpisu, twierdził, że wpisał moje nazwisko, bo ja nie chciałem
    tego zrobić sam. To chyba zmienia kwalifikację prawną z fałszerstwa na
    poświadczenie nieprawdy ? No i pytanie za 1000 punktów: jeśli jest
    wydrukowana tabelka z nazwiskami i obok kazdego nazwiska są dwa puste pola
    na podpisy w przypadku spóźnienia, to wpisanie do tego pustego pola mojego
    nazwiska jego ręką jest podrobieniem podpisu, czy tylko kłamliwą informacją
    ? Jak dla mnie, jeśli nie chciał podrobić listy, to koło mojego nazwiska nie
    powinien pisać jeszcze raz, jak się nazywam, tylko dac jakiś znaczek...

    Jeśli w toku śledztwa go uniewinnią, to jakie mi grożą konsekwencje ?
    Pokrycie kosztów, ew. proces o zniesławienie ? Jak oceniacie moje szanse ?

    pzdr
    JC

  • 25. Data: 2006-12-17 22:35:34
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "JC" <x...@g...pl> napisał

    > Jeśli w toku śledztwa go uniewinnią, to jakie mi grożą konsekwencje ?
    > Pokrycie kosztów, ew. proces o zniesławienie ? Jak oceniacie moje szanse
    ?

    Konsekwencje to głównie w miejscu pracy. Niezależnie od wyniku dochodzenia
    i ew. procesu raczej nie bedą cię tam lubić.
    A co do śledztwa to ty tylko zawiadamiasz prokuraturę czy policję o
    podejrzeniu popełnienia przestępstwa i zeznajesz jako świadek. Nie ty
    jesteś oskarżycielem, żadnych kosztów nie ponosisz niezależnie od wyniku.

  • 26. Data: 2006-12-17 22:39:14
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    JC wrote:
    > nie wiem, czy to legalne, ale nagrałem
    > dziś dwie rozmowy z kierownikiem.

    To legalne.

> [...]
    > tego zrobić sam. To chyba zmienia kwalifikację prawną z fałszerstwa na

    A to była lista podpisów, czy nazwisk? No właśnie.

    -------------------+
    -------------------+

  • 27. Data: 2006-12-18 09:45:04
    Od: "JC" <x...@g...pl>

    wiadomości news:em4gpf$cif$1@news.onet.pl...
    > Konsekwencje to głównie w miejscu pracy. Niezależnie od wyniku dochodzenia
    > i ew. procesu raczej nie bedą cię tam lubić.

    Kończę zabawę z tą firmą, więc generalnie to mi nie przeszkadza.

    > A co do śledztwa to ty tylko zawiadamiasz prokuraturę czy policję o
    > podejrzeniu popełnienia przestępstwa i zeznajesz jako świadek. Nie ty
    > jesteś oskarżycielem, żadnych kosztów nie ponosisz niezależnie od wyniku.

    No tak, ale jeśli oni nie stwierdzą, że zaszło przestępstwo-może mnie
    oskarżony ciągać po sądach o jakieś zniesławienie, pomówienie,itd. ?

    pzdr
    JC

  • 28. Data: 2006-12-18 14:07:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    JC napisał(a):

> [...]
    > dziś dwie rozmowy z kierownikiem. Podczas pierwszej przyznał, że się za mnie

    Uczestniczyłeś w tych rozmowach?

    No to dlaczego miałoby być nielegalne?

    > podpisał, bo przychodziłem na godzinę wyznaczona w grafiku,a nie pół godziny
    > wcześniej. O ile takie nagrywanie nie jest zabronione, to byłby to chyba
    > koronny dowód w sprawie. Podczas drugiej rozmowy już się wypierał

    Aargh... Chyba należałoby wprowadzić opowiązek robienia przypisów do
    wszystkich filmów z USA... Nawet jakby było nielegalne (czyli np.
    podsłuchałeś czyjąś rozmowę telefoniczną), to i tak może to być dowód.

    > podrobienia podpisu, twierdził, że wpisał moje nazwisko, bo ja nie chciałem
    > tego zrobić sam. To chyba zmienia kwalifikację prawną z fałszerstwa na
    > poświadczenie nieprawdy ? No i pytanie za 1000 punktów: jeśli jest

    Sfałszował twój podpis. Na dokumencie. Sfałszował dokument.

> [...]
    > powinien pisać jeszcze raz, jak się nazywam, tylko dac jakiś znaczek...

    A jak się nazywa ta kolumna w rubryce? Nie jest to przypadkiem "podpis
    pracownika"?

    > Jeśli w toku śledztwa go uniewinnią, to jakie mi grożą konsekwencje ?
    > Pokrycie kosztów, ew. proces o zniesławienie ? Jak oceniacie moje szanse ?

    Przy prezentowanym podejściu? Zerowie, bo cię na komisariacie spławią ;->

    W tych sprawach trzeba mieć pewne minimum uporu ;)

  • 29. Data: 2006-12-18 14:09:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    JC napisał(a):

    > No tak, ale jeśli oni nie stwierdzą, że zaszło przestępstwo-może mnie
    > oskarżony ciągać po sądach o jakieś zniesławienie, pomówienie,itd. ?

    Równie dobrze może cię ciągać po sądach, bo nie okazałes mu szacunku
    odmawiając całowana po butach.

  • 30. Data: 2006-12-18 22:17:32
    Od: "JC" <x...@g...pl>

    wiadomości news:vtji54-rkm.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > A jak się nazywa ta kolumna w rubryce? Nie jest to przypadkiem "podpis
    > pracownika"?

    Nie ma nazwy, ale na tej liście śą osobiste podpisy innych pracowników i
    przy podrobionym podpisie mojego kolegi (który się boi iść na policję) jego
    adnotacja o treści "to nie jest mój podpis"-więc chyba to dość oczywiste, że
    w tamtych rubrykach jest miejsce na własnoręczne podpisy. Mogę też załatwić
    oświadczynia innych pracowników, potwierdzające że na prawach niepisanej
    umowy mieliśmy sami dokonywać tych wpisów.

    > Przy prezentowanym podejściu? Zerowie, bo cię na komisariacie spławią ;->
    >
    > W tych sprawach trzeba mieć pewne minimum uporu ;)

    Heh, Andrzeju-uwierz mi, wszędzie mam zasłużoną opinię maksymalnego
    opornika, ale w tym konkretnym przypadku zgłoszenie tego faktu na policję
    zakończy się dla mnie 100% zmianą pracy, więc chcę wcześniej wybadać, czy to
    ma większe szanse powodzenia. Jeśli Twoim celem było zmotywowanie mnie, to
    udało Ci się :)

    pzdr
    JC