  • 71. Data: 2019-08-25 01:40:06
    Temat: Re: Podejrzany piorun
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Akurat same okolice krzyża to dość bezpieczne miejsce - patrz
    > piorunochron. Gorzej jak się łapiesz czegoś co według normy polskiej
    > nazywa się przewód odprowadzający.

    No właśnie jeśli zakładamy sytuację gdzie coś "przyciąga" pioruna, ale
    nic ładunku dobrze nie odprowadza to taki ludź i mokra powierzchnia
    pomagą (piorunom).

    Ale czy taki krzyż rzeczywiście "przyciąga"? Góra, nic innego w jakimś
    tam promieniu, z krzyżem czy bez, w sumie może być bez różnicy.
    Oczywiście przyciagnie, na zasadzie w co uderzy na szczycie, ale czy
    zwiększa prawdopodobieństwo uderzenia w sam wierzchołek góry?

    --
    Marcin

  • 72. Data: 2019-08-25 01:47:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-24, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:
    > Co należy zrobić:

    Nie włazić na góry w czasie burzy a jak się już tam jest to przy
    pierwszych oznakach zejść jak najniżej, możliwie w teren gdzie nie jest
    się sterczącym na powierzchni bolcem ani nie rezyduje się pod takim
    bolcem.

    Może dla Giewontu jest i sens (dużo odwiedza) aby go odrutować, ale
    generalnie to chyba jednak nie.

    --
    Marcin

  • 73. Data: 2019-08-25 06:33:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale czy taki krzyż rzeczywiście "przyciąga"?

    Trochę tak, ale pomijalnie mało.

    > Oczywiście przyciagnie, na zasadzie w co uderzy na szczycie, ale czy
    > zwiększa prawdopodobieństwo uderzenia w sam wierzchołek góry?

    Tak jak pisałem - pomijalnie mało - w sensie to nawet nie będą procenty.

    --
    Shrek

  • 74. Data: 2019-08-25 06:35:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A poważniej, to wątpię, aby puszczenie tych łańcuchów wiele dało.

    Sądzę, że akurat to dużo by dało.

    --
    Shrek

  • 75. Data: 2019-08-25 07:55:46
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Może dla Giewontu jest i sens (dużo odwiedza) aby go odrutować

    kolejny "gieniusz" się objawił:))))))))

    --
    I love love

  • 76. Data: 2019-08-25 08:41:31
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Sat, 24 Aug 2019 21:26:43 +0200, u2 napisał(a):

    > e tam, teraz wszyscy znają angielski, lepiej lub gorzej:)

    A jak od Roma usłyszysz [tłum.]:
    - Pierdoliłem Twoją starą, wyliż mi moje spocone jądra.
    To się nie obrazisz? Bo nie znasz ich języka?

  • 77. Data: 2019-08-25 08:47:36
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 25.08.2019 o 08:41, dantes pisze:
    > A jak od Roma usłyszysz [tłum.]:

    jakiego Roma ? chodzi tobie o cyganów ?

    > - Pierdoliłem Twoją starą, wyliż mi moje spocone jądra.
    > To się nie obrazisz? Bo nie znasz ich języka?

    cyganów w Suwałkach jest całe mnóstwo, ale na żebry przyjeżdża ta sama
    ekipa rumuńskich cyganów z Lublina, kierownik grupy jeździ wypasioną
    furą i ma złote zęby:)
    --
    I love love

  • 78. Data: 2019-08-25 08:51:48
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Sun, 25 Aug 2019 08:47:36 +0200, u2 napisał(a):

    > jakiego Roma ? chodzi tobie o cyganów ?

    > cyganów w Suwałkach jest całe mnóstwo, ale na żebry przyjeżdża ta sama
    > ekipa rumuńskich cyganów z Lublina, kierownik grupy jeździ wypasioną
    > furą i ma złote zęby:)

    Ale obrazisz się czy się nie obrazisz?

  • 79. Data: 2019-08-25 10:09:11
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 25.08.2019 o 08:51, dantes pisze:
    > Ale obrazisz się czy się nie obrazisz?

    jak powiedzą f*ck you mogą się spodziewać represji z mojej strony:)

    --
    I love love

  • 80. Data: 2019-08-25 10:32:03
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Sun, 25 Aug 2019 10:09:11 +0200, u2 napisał(a):

    > jak powiedzą f*ck you mogą się spodziewać represji z mojej strony:)

    A jak powiedzą:
    - Haszmiroke buhentare, has mine pucine jandre.

    To co?