  • 1. Data: 2020-02-10 22:16:32
    Temat: Podawanie nr PESEL jednostronnie
    Od: Karol <y...@j...pl>

    Petent idąc do urzędu, banku, apteki, lekarza, nawet kupując bilet okresowy
    na komunikację miejską wszędzie podaje PESEL, w zasadzie pokazuje dowód
    osobisty a urzędnik w zasadzie na nic innego nie patrzy tylko na PESEL

    Dlaczego nie ma przepisu, aby osoba obsługujaca petenta także podawała i
    umieszczała swój PESEL na dokumentach które generuje ?

    Jeśli klient zawiera umowę z bankiem, na umowie jest PESEL klienta,
    dlaczego nie umieszcza się PESELa osoby podpisującej umowę w imieniu banku
    ?

    Czy to zgodne z Konstytucją ?
    Art. 32. 1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego
    traktowania przez władze publiczne.
    2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub
    gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.

  • 2. Data: 2020-02-10 23:05:36
    Temat: Re: Podawanie nr PESEL jednostronnie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.02.2020 o 22:16, Karol pisze:

    > Jeśli klient zawiera umowę z bankiem, na umowie jest PESEL klienta,
    > dlaczego nie umieszcza się PESELa osoby podpisującej umowę w imieniu banku
    > ?

    Wyjaśnienie jest proste. Stronami umowy jest petent i bank, a nie
    pracownik tego banku. Dziś petenta obsługuje ten, a jutro inny. Jaki
    sens miałoby umieszczanie tege numeru PESEL?

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-02-11 07:15:19
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > Wyjaśnienie jest proste. Stronami umowy jest petent i bank, a nie
    > pracownik tego banku. Dziś petenta obsługuje ten, a jutro inny. Jaki
    > sens miałoby umieszczanie tege numeru PESEL?

    Ano taki sens, że pracownik banku nie jest bankiem tylko osobą fizyczną
    i zapoznaje się z moimi danymi.
    Ja również chcę znać na zasadzie równości dane pracownika. Co w tym
    dziwnego?
    Problem nie jest wydumany, ponieważ miałem takie zdarzenie w biurze
    Vectry w Warszawie.
    Pracownik nawet nie zapytał po co do niego przyszedłem zażądał na
    początku rozmowy mój dowód osobisty. Zgodziłem się pod warunkiem, że on
    pokaże mi swój. W końcu chcę wiedzieć z kim rozmawiam. Odmówił,
    argumentując, że jest pracownikiem Vectry i nie musi się przedstawiać
    dowodem osobistym. W takim razie zażądałem do wglądu jego umowę o pracę
    z określeniem stanowiska jakie zajmuje. Przecież mógłbym trafić na
    gońca, ochroniarza lub sprzątaczkę a w szczególności zaproszoną przez
    jakiegoś pracownika osobę postronną.
    Niestety, rozmowa nie doszła do skutku a na wszelką korespondencję i
    telefony Vectra przestała odpowiadać.

    I co powiesz na taką równość?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 4. Data: 2020-02-11 08:38:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 lutego 2020 22:16:45 UTC+1 użytkownik Karol napisał:
> [...]
    > traktowania przez władze publiczne.
    > 2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub

    A pracownik banku czy innej poczty zgodnie z tzw dress code obsługuje petenta w
    garniturze czy jakiejś bzdurnej apaszce pod szyją
    to idąc Twoim tokiem myślenia zgodnie z konstytucja w imię
    "wszyscy sa równi wobec prawa" petenci tez powinni w garniturach przychodzić czy
    białe koszule i apaszki przed wejściem do ZUS zakładać.
    I obowiązkowo identyfikator z mieniem i nazwiskiem do koszuli przypięty
    W w decathlonie zakaz wejścia w gajerach bo skoro pracownicy na sportowo to w imię
    równości i zgodności z konstytucja klienci również na sportowo tylko.
    A i w bagażniku auta jakiś kombinezon poplamiony olejem wozić musisz bo czasami z
    samochodem do warsztatu trzeba wjechać. A mechanik tez równy wobec prawa chce być
    zapewne

  • 5. Data: 2020-02-11 08:55:22
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 11.02.2020 o 08:38, Kris pisze:

> [...]
    samochodem do warsztatu trzeba wjechać. A mechanik tez równy wobec prawa chce być

    Idź na całość i zaproponuj, by łysego petenta obsługiwał łysy pracownik
    i vice versa! :D

  • 6. Data: 2020-02-11 09:08:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 lutego 2020 08:55:24 UTC+1 użytkownik Wiesiaczek napisał:

    > Idź na całość i zaproponuj, by łysego petenta obsługiwał łysy pracownik
    > i vice versa! :D

    Ot to.
    Oczywiście ze w imię równości tak winno być
    W Korei bodajże to rozwiązali w ten sposób ze jest wzór oficjalnej fryzury.

  • 7. Data: 2020-02-11 13:21:57
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 11.02.2020 o 09:08, Kris pisze:

    > Ot to.
    > Oczywiście ze w imię równości tak winno być
    > W Korei bodajże to rozwiązali w ten sposób ze jest wzór oficjalnej fryzury.

    Kocham Koreę. To się nazywa równość! :)

  • 8. Data: 2020-02-11 18:14:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.02.2020 o 22:16, Karol pisze:

    > Jeśli klient zawiera umowę z bankiem, na umowie jest PESEL klienta,
    > dlaczego nie umieszcza się PESELa osoby podpisującej umowę w imieniu banku

    Sprytne. A dlatego że nikt go do tego nie zmusi...

    > Czy to zgodne z Konstytucją ?
    > Art. 32. 1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego
    > traktowania przez władze publiczne.

    Pomijając że władza ma konstytucje w dupie, co więcej uważa słowo
    "konstytucja" za znieważające, to... bez problemu znajdziesz orzeczenia
    TK (nawet jeszcze tego legalnego), że dowolną dyskryminację można uznać
    za równość wobec prawa. Przykład z mojego podwórka - robisz specustawę
    wyjmującą zatrudnionych w organie administracji publicznej spod prawa
    pracy - ot tak, prawo pracy przestaje w ich wypadku obowiązywać, bo taki
    jest interes państwa. No ewidentna dyskryminacja zatrudnionych w tym
    właśnie organie. Otóż nie! Każdy obywatel mógł się zatrudnić w owym
    organie i zostać przez państwo wydymany, więc o dyskryminacji nie ma
    mowy;) Taki właśnie mądry inaczej wyrok wydał poprzedni TK. I dlatego
    nawet nie pyskowali jak im pisiorki właśnie w ten sposób zaorali biuro
    prawne TK. Taka nauczka, że lecenie w chuja może być przykre jak wiatr
    się zmieni.

    > 2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub
    > gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.

    Chuja tam nie może. Całkiem oficjalnie może ze względu na długość
    zatrudnienia (co jest oficjalnym powodem wypierdolu). Twierdzenie, że z
    długości zatrudnienia wynika data zatrudnienia jest nieuzasadnione;)

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2020-02-11 18:45:37
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-02-11 o 09:08, Kris pisze:

    > Ot to.
    > Oczywiście ze w imię równości tak winno być
    > W Korei bodajże to rozwiązali w ten sposób ze jest wzór oficjalnej fryzury.

    Nieprawda. Jest kilkanaście wzorów dla kobiet i kilka dla mężczyzn.

    --
    MN

  • 10. Data: 2020-02-11 19:23:04
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-02-11 o 18:14, Shrek pisze:

> [...]
    > zatrudnienia (co jest oficjalnym powodem wypierdolu). Twierdzenie, że z
    > długości zatrudnienia wynika data zatrudnienia jest nieuzasadnione;)

    Pesel jest w kadrach-"derekcji".

    --
    animka