  • 11. Data: 2007-03-23 15:03:28
    Temat: Re: Podatek od spadku a mieszkanie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 23 Mar 2007 15:19:03 +0100, szerszen napisał(a):

    > aby na pewno?
    > przez pol roku jest czas na przeprowadzenie sprawy spadkowej w jakis tam
    > uproszczonych procedurach, pozniej zmieniaja sie procedury, nie wiem na
    > czym polega roznica, ale chyba nie na tym ze juz musisz spadek przyjac i
    > nie mozesz sie go zrzec, bo to by bylo dosc dziwne, przez pol roku
    > mozesz nawet sie nie dowiedziec ze spadkodawca nie zyje, nie mowiac juz
    > o spadku

    Już uściślam:
    Art. 1015. § 1. Oświadczenie o przyjęciu lub odrzuceniu spadku może być
    złożone w ciągu sześciu miesięcy od dnia, w którym spadkobierca dowiedział
    się o tytule swego powołania.

    Trudno jednak pzrypuszczać, że o śmierci ojca dowiedizeli się ze znacznym
    opóźnieniem.

  • 12. Data: 2007-03-23 15:23:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "krys" <k...@p...onet.plys> napisał w wiadomości

    > A co ma brat do tego?

    jak to co, jesli siostra pytajacego nie miala by dzieci, i oboje zrzekli
    by sie spadku, to kolejnym spadkobierca bylby wlasnie brat zmarlego

  • 13. Data: 2007-03-23 15:41:10
    Od: krys <k...@p...onet.plys>

    szerszen napisał(a):

> [...]
    >
    > jak to co, jesli siostra pytajacego nie miala by dzieci, i oboje
    > zrzekli by sie spadku, to kolejnym spadkobierca bylby wlasnie brat

    A co, jakby tam przechodziło przedszkole... Wyraźnie napisał, kto
    odziedziczył spadek. Jest żona, są dzieci, bratu nic do tego.

    Justyna