  • 1. Data: 2007-03-23 08:56:31
    Temat: Urząd rejestracji pojazdów odmawia podbicia dowódu - proszę o pomoc
    Od: "Amrif" <h...@i...pl>

    Sytuacja wygląda następująco: miałem kolizję, zabrano mi dowód,
    zrobiłem przegląd powypadkowy, poszedłem do urzędu i tu się zaczyna
    problem. Pani w urzędzie zabrała oświadczenie ze stacji diagnostycznej
    o przeglądzie i łaskawie dała mi kserokopie po czym oddała dowód i
    stwierdziła że mam jechać na ową stację i dopiero tam podbiją mi
    przegląd.
    Kilka dni później policja znowu zatrzymałą i dowód bo "brak
    badań technicznych" z dopiskiem że mogę dojechać do miejsca
    garażowania. Nie zdąrzyłem podjechać na stację i nie miałęm pieczątki.
    Czy urząd rej miał obowiązek (na podstawie jakiego przepisu) podbić
    dowód?
    Czy mogę się domagać jakiegoś zadośćuczynienia?
    Dodam że owa stacja diagnostyczna jest dość dalego odemnie i nie będę
    przecież jechał przez pół Polski po pieczątkę bo to absurd! :(
    Pisałem pa pl.rec.samochody ale tam nie otrzymałem konkretnej
    odpowiedzi.

  • 2. Data: 2007-03-23 19:55:45
    Od: "tomciar" <t...@o...pl>

> [...]
    >problem. Pani w urzędzie zabrała oświadczenie ze stacji >diagnostycznej
    >o przeglądzie i łaskawie dała mi kserokopie po czym oddała >dowód i

    Tu chyba nie dopisałeś wszystkiego. Jak miałem wypadek - policja zabrała
    dowód. Po poskładaniu samochodu pojechałem na stację diagnostyczną po
    badanie powypadkowe. Ze świstkiem od diagnosty pojechałem do wyziału
    komunikacji i za okazaniem papieru dowód rejestracyjny mi oddano. Sytuacja
    wróciła do stanu przed wypadkiem. Z czym Ty masz problem? Nie podbijaj
    przeglądu (no chyba że Ci się w międzyczasie skończył to trzeba, ale to w
    obojetnie jakiej stacji) bo na przegląd masz pojechać w terminie takim jak
    jest teraz w dowodzie. Oczywiście jak z tym papierem pojedziesz do tego
    diagnosty co go wystawiał to przybije pieczątkę - ale po co?

    Tomek

  • 3. Data: 2007-03-24 12:05:58
    Od: "Amrif" <h...@i...pl>

    właśnie - nie dopisałem że w międzyczasie się skończył aktualny
    przegląd. Nie mogę jechać przez pół Polski po pieczątkę! - urząd nie
    może tego podbić? Prawnicy z D.A.S. stwierdzili że powinien podbić
    urząd i Policja która dowód zabierała tak samo. Narazie jeżdżę bez i
    zastanawiam się co będzie przy następnej kontroli :/