  • 1. Data: 2007-03-23 08:29:39
    Temat: odpowiedzialność sprzedającego za stan techniczny pojazdu
    Od: "sanczes" <j...@w...pl>

    Z tego co zdążyłem się dowiedzieć, sprzedający (nawet jeżeli sam nabył
    pojazd z ukrytymi wadami) jest odpowiedzialny jako jego ostatni właściciel
    za wszelkie wady. Teraz prosiłbym tylko o pomoc w podparciu tego
    odpowiednimi regulacjami, jaka ustawa bądź przepis to reguluje bardzo proszę
    o pomoc - sprawa niesłycanie pilna.
    pozdrawiam i dziękuję

    --

    cz1982/w drodze do ideału
    RF 600r

  • 2. Data: 2007-03-23 09:14:32
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "sanczes" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    >Z tego co zdążyłem się dowiedzieć, sprzedający (nawet jeżeli sam nabył
    >pojazd z ukrytymi wadami) jest odpowiedzialny jako jego ostatni
    >właściciel za wszelkie wady.

    mam nadzieje ze sie mylisz, bo to bylby jakis chory absurd

  • 3. Data: 2007-03-23 10:44:47
    Od: "sanczes" <j...@w...pl>

    no z tego co doczytałem to tak to wygląda, w przypadku opowiedzialności
    wyłączonej - czyli po akceptacji w umowie sformułowań o znajomości stanu
    technicznego itp ciężko jest jednak cokolwiek podziałać w takiej sytuacji.
    istnieje również (i co mnie najbardziej interesuje) tzw. podstępne zatajenie
    wady i tu można długo i namiętniedochodzić swoich praw.
    (znalazłem przykład gościa który po kupnie samochodu i dosyc długim
    użytkowaniu dowiedział się, że zamiast 4 poduszek powietrznych ma tylko
    jedną - bez kłopotu udało mu się odstąpić od umowy, mimo wielu miesięcy od
    datowania umowy.
    Nie jestem jednak prawnikiem i moje informacje pochodzą z netu, podpierane
    są kodeksem cywilnym Art. 556-576 ale ani kodeksu nie posiadam ani wiedzy
    więc liczę , że ktoś sensowny mi pomoże
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-03-23 11:42:50
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie jestem jednak prawnikiem i moje informacje pochodzą z netu,
    > podpierane są kodeksem cywilnym Art. 556-576 ale ani kodeksu nie
    > posiadam ani wiedzy więc liczę , że ktoś sensowny mi pomoże

    kodeks cywilny posiadasz, jest w necie jak chyba wszystkie kodeksy, co do
    odpowiedzialnosci ta kaluzula wylacza odpowiedzialnosc za zwykle wady,
    natomiast nie za zatajone, i nie ma tu nigdzie mowy tym ze to ostatni
    wlasciciel odpowiada za wszystko, to na tobie ciazy dowiedzenie ze to
    ostatni wlasciciel wiedzial i zatail dana wade,
    rozumiem ze chodzi ci caly czas o ten nieszczesny motocykl, sprobuj sie
    zorientowac kto byl przedostatnim wlascicielem, skontaktuj sie z nim i
    pogadaj, czy mial jakies wypadki, co on wie na temat motoru itd, jesli
    ustalisz wszystkich poprzednich wlascicieli i kazdy z nich podpisze ci
    oswiadczenie ze to nie ona mial dzwona i szpachlowal rame, to juz masz z
    czym isc do sadu, a potem niech sie oni bujaja i przesluchuja kogo trzeba

  • 5. Data: 2007-03-23 13:00:53
    Od: Paweł <b...@m...com>

    > mam nadzieje ze sie mylisz, bo to bylby jakis chory absurd

    Mam nadzieję, że się nie myli, bo w przeciwnym wypadku byłby to jakiś chory
    absurd.

    --
    Paweł

  • 6. Data: 2007-03-23 13:26:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał w wiadomości

    > Mam nadzieję, że się nie myli, bo w przeciwnym wypadku byłby to jakiś
    > chory
    > absurd.

    rozumiem ze bylbys szczesliwy jesli bys kupil, a pozniej sprzedal uzywany
    samochod, i bylbys pociagniety do odpowiedialnosci za to co w nim
    "nawywijal" poprzedni wlasciciel?