  • 1. Data: 2007-03-21 21:01:48
    Temat: Re: sprzedajacy mial doslac fakture - 2 misiace temu
    Od: "zenek" <d...@d...dd>

    Użytkownik "Michał Trych" <m...@U...pl> napisał w wiadomości
    news:etrvst$28g$1@news.onet.pl...

    > kupilem pda na alegro, d

    Eee tam. Pierwszy telefon kupiłeś poza Allegro. Dopiero drugi chciałeś kupić
    przez Allegro ale nie zapłaciłeś za niego przecież.

    > Dostalem faktycznue - komplet, z karta gwar. ( czysta), ale nie
    > zadzwonilem zapytac co z f-ra, bo bez niej nie ma gwaranacji. Sprzedajacy
    > zadeklarowal sie ze dosle. Zapalcilem chyba 200zl mniej niz cena z alegro
    > ( wg umowy), wrocilem do domu i dla pewnosci ze dosle f-re kupilem
    > przedmiot przez kup teraz za wyzsza cene.

    I właśnie za ten drugi telefon nie zapłaciłeś ...

    > Dzisiaj mija dwa miesiace, od czasu do czasu probuje sie dodzwonic do
    > sprzedawcy - kobitka mowi ze to z bratem, brat dzisiaj powiedzial ze chce
    > zebym mu oddal prowizje, bo nie wysle f-ry... ja ze jestem uparty i wiem
    > ze warta jest ta f-ra 40zl prowizji, to nie zaplace bo to przesada.

    > Nie dosc ze kazdy bedzie musial tracic czas, beda mieli klopoty itp, to
    > jednak niewiele tym zyskam, a telefon za drogi zeby go samemu
    > naprawiac....
    > Co robic?

    Ja bym grzecznie zapłacił - licząc na to ,że nie będzie roszczeń o 200 zł
    albo sprawy o niewywiązanie się z umowy kupna drugiego telefonu.

    Pozdrawiam
    zenek

  • 2. Data: 2007-03-21 21:37:31
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    > Jakie dwa telefony,

    Jeden - ten ktory kupiles poza allegro
    drugi - ten ktory kupiles na aukcji

    Dla ciebie to moze i jeden telefon, ale z punktu widzenia prawa to dwie
    rozne umowy, dwa rozne telefony. Ba - nawet sprzedawcow jest dwoch. W jednym
    przypadku jakis koles, w drugim wlascicielka konta:))

    >przyjmij to jako podpisanie umowy po zaplaceniu za cos

    Ale ty nie podpisales umowy:) Ty zawarles druga umowe:) Wszystko przez to,
    ze kolejnosc masz jakas dziwna. Czy gdybys przejechal na gape jednym
    autobusem, nastepnie kupil bilet i wsiadl do kolejnego to mialbys 2
    przejazdy czy moze tylko jeden bo masz jeden bilet?

    Angie

  • 3. Data: 2007-03-21 22:26:52
    Od: "zenek" <d...@d...dd>

    > Chyba nie doczytales co pisalem...
    > Jakie dwa telefony, przyjmij to jako podpisanie umowy po zaplaceniu za cos
    > tam, chyba nie ma w przepisach ze cos takiego to dwie umowy:
    > dzwonie do sprzedawcy bo kupuje auto, spotykam sie , ogladam, place,
    > siadamy i spisujemy umowie juz po wszystkim, to chyba jest dozwolone,
    > chociaz nie normalne.

    He , he . Masz ciekawą manierę naginania świata do swoich wyobrażeń.

    Angie Ci wyjaśnił , jaka jest obiektywna prawda. 2 umowy - jedna ustna(chyba
    tylko), druga potwierdzona w platformie Allegro, 2 sprzedawców, 2 różne
    ceny. Jeśli nie dopłacisz kwoty (ciesz się że nie 200 zł) to pewnie
    dodatkowo pójdzie wniosek do Allegro o zwrot prowizji i punkt karny dla
    Ciebie.Ale to w sumie drobiazg - sprzedająca może żądać przecież wywiązania
    się z umowy albo chociaż dopłaty 200 zł zgodnie z zawartą umową (pomijam
    koszty sądowe gdybyś się upierał). Reasumując cóż to jest 40 zł przy takiej
    perspektywie :)

    Pozdro
    zenek