  • 1. Data: 2007-03-23 09:50:44
    Temat: Podatek od spadku a mieszkanie
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    Witam - ponownie w sprawie podatku od spadku.

    Zmarł mój tata (w zeszłym roku), zostawił mieszkanie, spadkobiercami są
    moja mama (mieszka w tym mieszkaniu), moja siostra (mieszka za granicą)
    i ja (mam swoje mieszkanie).
    Zgodnie z prawem do ulgi mieszkaniowej uprawniona jest tylko mama
    (warunek zamieszkiwania w mieszkaniu). Czy jest jakiś sposób, by być
    zwolnionym z podatku od całego mieszkania, skoro planujemy przeprowadzić
    dział spadku w taki sposób, że całe mieszkanie przepisać na mamę?

    Czy od 2/3 z połowy mieszkania trzeba zapłacić podatek?

    --
    Paweł Muszyński

  • 2. Data: 2007-03-23 11:44:33
    Temat: Re: Podatek od spadku a mieszkanie
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał w
    wiadomości news:eu07u6$dm0$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czy od 2/3 z połowy mieszkania trzeba zapłacić podatek?

    to zalezy od tego czy ojciec mial jeszcze jakas rodzine, jesli mial, to
    niestety chyba bedziecie musieli zaplacic podatek, jesli nie mial to
    sprawa prosta

  • 3. Data: 2007-03-23 14:04:44
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    szerszen napisał(a):
> [...]
    >
    > to zalezy od tego czy ojciec mial jeszcze jakas rodzine, jesli mial, to
    > niestety chyba bedziecie musieli zaplacic podatek, jesli nie mial to

    Nie miał, tzn dziedziczących nie mial.

    Prosiłbym o wyjaśnienie pojęcia "sprawa prosta"

    --
    Paweł Muszyński

  • 4. Data: 2007-03-23 14:09:10
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał w
    wiadomości news:eu0n0p$3bb$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie miał, tzn dziedziczących nie mial.

    to w koncu mial czy nie mial ;)

    > Prosiłbym o wyjaśnienie pojęcia "sprawa prosta"

    jesli nie mial zadnej innej rodziny poza wasza trojka (to znaczy jesli
    wszyscy oni i ich potomkowie nie zyja), to wtedy wy z siostra nie
    przyjmujecie spadku i matka jako jedyny spatkobierca dziedziczy wszystko

  • 5. Data: 2007-03-23 14:13:46
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 23 Mar 2007 15:09:10 +0100, szerszen napisał(a):

    > jesli nie mial zadnej innej rodziny poza wasza trojka (to znaczy jesli
    > wszyscy oni i ich potomkowie nie zyja), to wtedy wy z siostra nie
    > przyjmujecie spadku i matka jako jedyny spatkobierca dziedziczy wszystko

    To może nie być takie proste. Nie znamy dokładnej daty śmierci. Zrzec się
    można tylko przez pół roku.

  • 6. Data: 2007-03-23 14:19:03
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > To może nie być takie proste. Nie znamy dokładnej daty śmierci. Zrzec
    > się
    > można tylko przez pół roku.

    aby na pewno?
    przez pol roku jest czas na przeprowadzenie sprawy spadkowej w jakis tam
    uproszczonych procedurach, pozniej zmieniaja sie procedury, nie wiem na
    czym polega roznica, ale chyba nie na tym ze juz musisz spadek przyjac i
    nie mozesz sie go zrzec, bo to by bylo dosc dziwne, przez pol roku mozesz
    nawet sie nie dowiedziec ze spadkodawca nie zyje, nie mowiac juz o spadku

  • 7. Data: 2007-03-23 14:20:38
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    szerszen napisał(a):
    > Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał
    > w wiadomości news:eu0n0p$3bb$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > to w koncu mial czy nie mial ;)

    Miał brata (brat żyje)

    > jesli nie mial zadnej innej rodziny poza wasza trojka (to znaczy jesli
    > wszyscy oni i ich potomkowie nie zyja), to wtedy wy z siostra nie
    > przyjmujecie spadku i matka jako jedyny spatkobierca dziedziczy wszystko

    No to akurat będzie trudne - moja siostra ma niepełnoletnią córkę i
    mieszka za granicą - więc mniej kłopotliwe będzie zapłacenie tego podatku.

    Poza tym na rozwiązanie takie już za późno - jesteśmy po stwierdzeniu
    nabycia spadku.

    Jedyne rozwiązanie, o jakim ja myślałem, to przeprowadzenie działu
    spadku tak, by całe mieszkanie było mamy, ale to chyba nie wpływa na
    sposób naliczania podatku - proszę o potwierdzenie.

    --
    Paweł Muszyński

  • 8. Data: 2007-03-23 14:26:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał w
    wiadomości news:eu0no8$esr$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Miał brata (brat żyje)
    > No to akurat będzie trudne - moja siostra ma niepełnoletnią córkę i

    no to juz te dwa fakty uniemozliwiaja taka akcje

    > Jedyne rozwiązanie, o jakim ja myślałem, to przeprowadzenie działu
    > spadku tak, by całe mieszkanie było mamy, ale to chyba nie wpływa na
    > sposób naliczania podatku - proszę o potwierdzenie.

    na to pytanie niestety nie jestem w stanie odpowiedziec

  • 9. Data: 2007-03-23 14:59:51
    Od: krys <k...@p...onet.plys>

    Paweł Muszyński napisał(a):

    > Jedyne rozwiązanie, o jakim ja myślałem, to przeprowadzenie działu
    > spadku tak, by całe mieszkanie było mamy, ale to chyba nie wpływa na
    > sposób naliczania podatku - proszę o potwierdzenie.

    Nie wpływa. Ale zapłacicie podatek od wartości mieszkania (konkretnie -
    od wartości przypadającej wam części).
    Justyna

  • 10. Data: 2007-03-23 15:00:42
    Od: krys <k...@p...onet.plys>

    szerszen napisał(a):

    > no to juz te dwa fakty uniemozliwiaja taka akcje

    A co ma brat do tego?

    Justyna