  • 11. Data: 2006-11-09 07:38:20
    Temat: Re: Podatek od spadku-Pilne
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Łukasz N" <l...@s...net> napisał w wiadomości
    news:eitfvr$i6a$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Przy zakładaniu księgi tak - ale przy wpisaniu nowych właścicieli na
    > podstawie stwierdzenia nabycia spadku obowiązkowo należy przedstawić
    > zaświadczenie z US o zapłaceniu podatku.

    dziwne, bo jakos nie przypomnam sobie abym musial im cos takiego
    przedstawiac

  • 12. Data: 2006-11-09 12:39:49
    Od: "Byroon" <b...@g...com>

    szerszen napisał(a):
    > Użytkownik "Łukasz N" <l...@s...net> napisał w wiadomości

    > dziwne, bo jakos nie przypomnam sobie abym musial im cos takiego
    > przedstawiac

    Notariusz ma obowiązek poprosić o taki dokument. I tu mogą być trzy
    rozwiązania:
    1. Przedstawisz zaświadczenie o opłaceniu podatku lub zwolnieniu z
    podatku.
    2. Przedstawisz zaświadczenie, o przedawnieniu prawa do wydania
    decyzji ustalającej wysokość podatku.
    3. Przedstawisz zgodę właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego na
    sporządzenie aktu notarialnego pomimo braku opłaconego podatku.

    Bez tych dokumentów notariusz nie może sporządzić aktu notarialnego
    - ergo, nie kupisz domu.
    Podstawa prawna - ustawa z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków
    i darowizn (Dz. U. z 2004 r. Nr 142, poz. 1514 z późn. zm.)
    konkretnie zaś art. 19 ust. 6 ustawy w treści:
    "Jeżeli przedmiotem aktu notarialnego, który ma być sporządzony,
    lub dokumentu, co do którego notariusz ma uwierzytelnić podpis, ma
    być zbycie praw do spadku albo zbycie lub obciążenie rzeczy lub praw
    majątkowych uzyskanych przez zbywcę w drodze spadku lub zasiedzenia,
    notariusz może sporządzić akt lub uwierzytelnić własnoręczność
    podpisu tylko za uprzednią pisemną zgodą naczelnika urzędu
    skarbowego albo po stwierdzeniu przez naczelnika urzędu skarbowego,
    że nabycie spadku jest zwolnione od podatku lub że należny podatek
    został zapłacony albo prawo do wydania decyzji ustalającej
    wysokość zobowiązania podatkowego uległo przedawnieniu."

    Ot i cała historia.

  • 13. Data: 2006-11-09 12:59:10
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Byroon" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
    szerszen napisał(a):

    > Notariusz ma obowiązek poprosić o taki dokument. I tu mogą być trzy

    nie bylem u zadnego notariusza bo i rowniez wizyta u niego nie jest
    punktem niezbednym do stania sie posiadaczem lokalu i zalozenia ksiegi na
    nim

  • 14. Data: 2006-11-09 13:27:54
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> wrote in message
    > Patrze, patrze a tu witek porozsypywal nastepujace haczki:
    > IHMO notariusz nie sporzadzi aktu notarialnego bez papierka ze skarbowki o
    > zaplaceniu/zwolnieniu z podatku
    > --
    Jakiego podatku?
    Mojego sprzed 15 lat o zapłaceniu pdoatku od darowizny, tudzież spadku?
    Chyba żartujesz.

  • 15. Data: 2006-11-09 13:37:15
    Od: "Byroon" <b...@g...com>

    szerszen napisał(a):
> [...]
    >
    > nie bylem u zadnego notariusza bo i rowniez wizyta u niego nie jest
    > punktem niezbednym do stania sie posiadaczem lokalu i zalozenia ksiegi na

    Wątek dotyczy kupna domu (prawa własności).
    Niewątpliwie do stania się posiadaczem nie jest, ale i autor wątku
    nie chce być posiadaczem. Przedstaw proszę jak miarkujesz założyć
    KW dla lokalu, który nabyłeś od osoby fizycznej na podstawie umowy w
    formie ustnej/pisemnej.

  • 16. Data: 2006-11-09 13:39:13
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu szerszen porozsypywal nastepujace haczki:
    > nie bylem u zadnego notariusza bo i rowniez wizyta u niego nie jest
    > punktem niezbednym do stania sie posiadaczem lokalu i zalozenia ksiegi
    > na nim
    Jesli chcesz kupic mieszkanie to bez notariusza sie raczej nie obedzie
    (glupi przepis ale tak jest)
    --
    badzio

  • 17. Data: 2006-11-09 14:38:58
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Byroon" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Wątek dotyczy kupna domu (prawa własności).

    sporny podatek dotyczyl spadku a nie kupna mieszkania, to co on musi
    donieszc to jasne, ale pytaniebylo o papiery poprzedniego wlasciciela

  • 18. Data: 2006-11-09 15:23:49
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu witek porozsypywal nastepujace haczki:
    > Jakiego podatku?
    > Mojego sprzed 15 lat o zapłaceniu pdoatku od darowizny, tudzież spadku?
    > Chyba żartujesz.
    Nie, nie zartuje. Notariusz wymaga aby sprzedajacy przedstawil dokument,
    na podstawie ktorego jest wlascicielem mieszkania.
    Kupowalem wiosna mieszkanie. Mieszkanie nalezalo do pewnego malzenstwa.
    Pani sie zmarlo, zostal sam pan + corka. Zostalo przeprowadzone
    postepowanie spadkowe w wyniku ktorego pan otrzymal 1/2 spadku po
    malzonce, druga polowe otrzymala corka. W sumie pan byl wlascicielem
    mieszkania w 3/4 natomaist corka w 1/4. Poszedlem do notariusza,
    notariusz zazyczyl sobie (poza wypisem z ksiegi) dokument mowiacy o tym,
    w jaki sposob poprzedni wlasciciel nabyl prawo do lokalu. Sprzedajacy
    dostarczyl mi papierek z sadu o przeprowadzonym psotepowanu spadkowym +
    papierek z US o zaplaconym podatku.
    Bylem u kilku notariuszy z pytaniem jakich papierkow bede potrzebowal -
    kazdy mowil to samo.
    --
    badzio

  • 19. Data: 2006-11-11 16:44:49
    Od: "Byroon" <b...@g...com>

    Nieuważnie przeczytaleś pytanie. Gość pyta o dokumenty jakie ma mu
    przedstawić sprzedający, który nabył sprzedawane prawo w drodze
    spadkobrania. No i ten sprzedający ma przynieść stosowne
    zaświadczenie.