  • 1. Data: 2006-11-08 17:35:52
    Temat: Spadek po babci
    Od: "Duny" <d...@p...onet.pl>

    Proszę o pomoc w rozwiązaniu ćwiczenia z prawa spadkowego:

    Babcia wniosła dziadkowi w posagu ziemię, która była całym majątkiem
    małżeństwa.
    Zanim zmarła, zdążyła urodzić czworo dzieci.
    Zanim umarło się dziadkowi, jeden z synów zmarł bezpotomnie.
    Pozostałe dzieci po latach postanowiły przeprowadzić spadek do końca, ale
    zanim do tego doszło, jednemu z nich też się zmarło, ale pozostawił potomka.
    Wyliczyłem, że wszyscy pozostający przy życiu spadkobiercy w ostatecności i
    tak dostaną po 1/3 majątku. Proszę mnie poprawić, jeśli gdzieś popełniłem
    błąd.

    Poniżej skala czasu:

    babcia----------------[RIP]
    dziadek---------------------------------------------
    [RIP]
    1potomek--------------------------------------------
    ----[RIP]

    1potomek-----------------------------------[dziś]
    2potomek--------------------------------------------
    ---------------[dziś]
    2potomek--------------------------------------------
    ------------[dziś]
    3potomek------------------[RIP]

  • 2. Data: 2006-11-08 18:17:39
    Temat: Re: Spadek po babci
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Duny" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wyliczyłem, że wszyscy pozostający przy życiu spadkobiercy w ostatecności
    > i tak dostaną po 1/3 majątku. Proszę mnie poprawić, jeśli gdzieś

    generalnie 2 zyjacych dzieci dziedziczy po 1/3, pozostala 1/3 nalezy sie
    albo zyjacemu dziecku zmarlego potomka, albo dziecku i jego ewentualnie
    zyjacej zonie w tym drugim przypadku zona chyba bedzie dziedziczyc 3/4 tej
    1/3 a dziecko 1/4 z 1/3

  • 3. Data: 2006-11-08 20:56:28
    Od: "Angie" <j...@w...interia.pl>

    Użytkownik "Duny" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Proszę o pomoc w rozwiązaniu ćwiczenia z prawa spadkowego:

    Tu masz w gruncie rzeczy 3 sprawy spadkowe pierwsza po smierci babci, druga
    po smierci jednego z dzieci i trzecia po smierci dziadka. Mówimy tylko o
    ostatniej?

    Angie

  • 4. Data: 2006-11-08 22:08:50
    Od: "Duny" <d...@p...onet.pl>

    > Tu masz w gruncie rzeczy 3 sprawy spadkowe pierwsza po smierci babci,
    > druga po smierci jednego z dzieci i trzecia po smierci dziadka. Mówimy
    > tylko o ostatniej?

    1 po śmierci babci
    2 po śmierci potomka (bezpotomnej)
    3 po śmierci dziadka

    Duny

  • 5. Data: 2006-11-08 22:22:44
    Od: "Angie" <j...@w...interia.pl>

    > 1 po śmierci babci
    > 2 po śmierci potomka (bezpotomnej)
    > 3 po śmierci dziadka

    o matko, ułamki:) ad 1. malzonek musi otrzymac co najmniej jedną czwartą
    wiec dziadek dostal 1/4 (lub 4/16) a kazde z pozostalych 4 dzieci po 3/16.

    ad 2 dziedziczy rodzenstwo i rodzice. Rodzice po 1/4 reszta dla rodzenstwa.
    Poniewaz babcia nei zyje wiec dziadek dostaje 1/4 swoja, 1/4 za babcie a
    reszta czyli polowa idzie na pozostale 3 rodzenstwa czyli dostaja 1/2 na 3
    czyli po 1/6 majatku

    ad 3 opisal ci szerszen

    Poczekaj jednak az ktos ci potwierdzi to co napisalam wyzej bo ja jestem
    dopiero studentką i moge sie mylic:))

    Angie

  • 6. Data: 2006-11-09 06:10:50
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Angie napisał(a):
    > ad 2 dziedziczy rodzenstwo i rodzice. Rodzice po 1/4 reszta dla rodzenstwa.
    > Poniewaz babcia nei zyje wiec dziadek dostaje 1/4 swoja, 1/4 za babcie

    1/4 po babci dzieli się między po połowie dziadka a rodzeństwo
    (art.933§2 kc)

    > reszta czyli polowa idzie na pozostale 3 rodzenstwa czyli dostaja 1/2 na 3
    > czyli po 1/6 majatku

    więc dziadek 9/24 a pozostali po 5/24

    pytanie jeszcze czyja była nieruchomość

    KG

  • 7. Data: 2006-11-09 09:45:29
    Od: "Angie" <j...@w...interia.pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > 1/4 po babci dzieli się między po połowie dziadka a rodzeństwo (art.933§2
    > kc)

    a faktycznie. Slicznie dziękuje za poprawę:)

    Angie

  • 8. Data: 2006-11-09 22:01:55
    Od: "Duny" <d...@p...onet.pl>

    > pytanie jeszcze czyja była nieruchomość
    >
    > KG

    Nieruchomość była wniesiona w posagu przez Babcię.

  • 9. Data: 2006-11-10 16:30:02
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Duny napisał(a):
    > Nieruchomość była wniesiona w posagu przez Babcię.

    Co to znaczy wniesiona w posagu?

    KG