  • 11. Data: 2010-11-25 09:34:22
    Temat: Re: Poczta 'zgubiła' przesyłk
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-25 09:39, mvoicem pisze:

    > Niby nadawca, tyle że jego odpowiedzialność się w momencie zawarcia
    > umowy kończy. Więc efektywnie - odbiorca za pośrednictwem nadawcy :).
    >
    > p. m.

    Zwrot kasy dostanie nadawca, ty nawet nie wiesz czy ta przesyłka na
    pewno zaginęła i była nadana.

    Napisz do sprzedającego, że przesyłka nie dotarła i żądasz jej wysłania
    bądź zwrotu kasy. Sprzedawca zrobi sobie reklamację na poczcie i zgodnie
    z obowiązującym regulaminem otrzyma odszkodowanie. Na przyszłość będzie
    podawał wartość przesyłki co zwiększy koszty ale będzie miał pewność
    pełnego odszkodowania.

    Ariusz

  • 12. Data: 2010-11-25 09:35:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    > Niby nadawca, tyle że jego odpowiedzialność się w momencie zawarcia
    > umowy kończy.

    Podstawa prawna do tego jest?

    MJ

  • 13. Data: 2010-11-25 10:19:42
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-25 10:34, Ariusz pisze:

> [...]
    > Na przyszłość będzie
    > podawał wartość przesyłki co zwiększy koszty ale będzie miał pewność

    Ale to odbiorca wybrał ten rodzaj przesyłki. ;)

    --
    spp

  • 14. Data: 2010-11-25 10:42:45
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Ale to odbiorca wybrał ten rodzaj przesyłki. ;)

    I tak i nie, odbiorca nie wie, czy wysyłający ubezpiecza przesyłkę, czy nie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 15. Data: 2010-11-25 10:52:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/25/2010 10:35 AM), Michal Jankowski wrote:

    > Podstawa prawna do tego jest?

    Art. 544 KC.

    "
    Art. 544. [Chwila wydania] § 1. JeSeli rzecz sprzedana ma być przesłana
    przez sprzedawcę do
    miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w
    razie wątpliwości, Se wydanie
    zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce
    przeznaczenia sprzedawca
    powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.
    § 2. JednakSe kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po
    nadejściu rzeczy na miejsce
    przeznaczenia i po umoSliwieniu mu zbadania rzeczy."

    Sorry za pliterki, ale jakoś dziwnie mi się wklejają z pdfów z ISAPu

    p. m.

  • 16. Data: 2010-11-25 10:55:23
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    W dniu 2010-11-25 11:42, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > I tak i nie, odbiorca nie wie, czy wysyłający ubezpiecza przesyłkę, czy
    > nie.

    To ciekawe, co Państwo piszecie, a co do ubezpieczenia, to wiem tylko
    tyle, ze przy reklamacji nadawca zgłosił wartość 200 zł, bez wiary, że
    to coś da, natomiast czy na druczku listu poleconego priorytetowego jest
    pozycja 'wartość' czy 'ubezpieczenie' - wątpię.

    Pozdrawiam

    Roman Rumian

  • 17. Data: 2010-11-25 11:06:34
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    W dniu 2010-11-25 11:55, Roman Rumian pisze:
    (...) natomiast czy na druczku listu poleconego priorytetowego jest
    > pozycja 'wartość' czy 'ubezpieczenie' - wątpię.

    Ups ! Moga mieć zadeklarowana wartość:
    http://www.poczta-polska.pl/listyf_wartosciowe.htm

    Zatem, to wina nadawcy, jeśli nie podał wartości. :-)

    RR

  • 18. Data: 2010-11-25 11:07:35
    Od: spp <s...@o...pl>

    > I tak i nie, odbiorca nie wie, czy wysyłający ubezpiecza przesyłkę, czy
    > nie.

    Odbiorca wybrał określony rodzaj przesyłki - wygląda na to że nie do
    końca się nad tym zastanowił.

    --
    spp

  • 19. Data: 2010-11-25 11:13:30
    Od: Roman Rumian <r...@a...edu.pl>

    W dniu 2010-11-25 12:06, Roman Rumian pisze:
> [...]
    >
    > Ups ! Moga mieć zadeklarowana wartość:
    > http://www.poczta-polska.pl/listyf_wartosciowe.htm
    >
    > Zatem, to wina nadawcy, jeśli nie podał wartości. :-)

    Jednak nie: listo wartościowy to INNA usługa niż polecony priorytetowy. :-(

    RR

  • 20. Data: 2010-11-25 11:18:26
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Odbiorca wybrał określony rodzaj przesyłki - wygląda na to że nie do
    > końca się nad tym zastanowił.

    przesyłka może mieć zadeklarowaną wartość....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl