  • 21. Data: 2005-05-03 21:39:44
    Temat: Re: Poczta zarekwirowała wysłane przeze mnie płyty !!!
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dodi napisał(a):
    > A mi się zdarzyło, że w Irlandii zatrzymali paczkę, którą mój chłopak chciał
    > mi przesłać do Polski, a w której były 3 kasety wideo nagrane śmiesznymi
    > serialami typu Dharma i Greg, czy Simpsonowie (byłam na etapie wkuwania do
    > FC i chciałam trochę się rozerwać po angielsku), a poza tym kilka paczek
    > żelków lakrycjowych, których nie mogłam u nas znaleźć. Strasznie nielegalna
    > zawartość... I do dzisiaj nie oddali, a to było półtora roku temu... :c(

    A bo z jedzeniem to chyba nie wolno...
    Jakas znajoma rodziny do USA kisiel w proszku, czy jakis inny specjal
    tam nieznany) wyslala.
    A bylo to na fali rozsylanych paczek z waglikiem.
    Nie wiem jak to opakowane bylo, w kazdym razie sie rozwalilo i rozsypalo...

    Afery jakiejs wielkiej nie bylo, ale sie okazalo ze wlasnie wysylajac
    kisiel zlamala przepisy dot. transpory zywnosci.

  • 22. Data: 2005-05-03 21:47:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No to juz jest mowienie nieprawdy.
    > Jezeli wyniknie z tego kontrola to mozna wykazac ze mowi nieprawde -
    na
    > przyklad te same pliki, ktore zostaly wyslane znajduja sie u niej na
    > komputerze.

    I co z tego? Póki co podejrzanemu za kłastwo zmierzające do unikniecia
    odpowiedzialności nic nie grozi.

    > Zalezy - w duzo lepszym swietle bedzie stala, jesli bedzie miala w
    domu
    > oryginaly tych filmow.
    > Bo jak sadze wyslane kopie pochodzily z emula.

    A moze pożyczyła od kogoś filmy, skopiowała i oddała? czemu od razu z
    eMule? Ja znam jeszcze kilka innych mozliwych źródeł filmów. Niektóre są
    legalne.

    > Materialow pewnie tak.
    > Jak dobrze pojdzie rowniez komputera i piratow w domu.

    Nie twierdzę, ze to nie nastąpi, ale osobiscie na podstawie swojego
    doświadczenia powątpiewam. To wcale takie proste nie jest. Po pierwsze
    tamtejsze organa ścigania musiały by wystapić do polski o ściganie. Robi
    się to za pośrednictwem Misnisterwstwa Spraw Zagranicznych. W Polsce
    musiało by zostać formalne postępowanie. Należało by przyjać wniosek o
    ściganie od uprawnionych. Dopiero teraz mozna uzyskać nakaz
    przeszukania. Jeśli tych płyt nie było kilkanaście, to nie sądzę, by
    komukolwiek chciał się takie rzeczy trenować. Sprawa utknie
    najprawdopodoniej na etapie braku wniosku o ściganie.

    > Na jej miejscu po prostu bal bym sie kontroli ktora sprawdzi legalnosc
    > oprogramowania.

    I to chyba najpoważniejsze realne zagrożenie. Ale nie kontroli - wiele
    już arzy o tym pisałem - a przeszukania. Nie ma zcegoś takiego, jak
    kontrola.

    > Polska policja dostanie cynk z Irlandii, ze podejzewaja ze pod adresem
    > takim a takim znajduje sie wysylkowy sklep z piratami. I po prostu
    > polska policja wpadnie tam sprawdzic co i jak.

    Było już kilka arzy na grupie. Wpaść, to można na piwo, a nie do
    czyjegoś mieszkania na kontolę.

    > Jesli wyslkowego sklepu tam nie ma (a nie ma) to i tak mozna wpasc z
    > Windowsa bez licencji, pirackie plyty itp.

    Mozna.

    > Sugerowal bym odpiracenie komputera (na jakis czas) - nie wiem na jak
    > dlugo, bo nie mam pojecia ile taka sprawa mozna nabierac mocy
    urzedowej.

    Nie spodziewał bym się wcześniej, niż za kilka miesięcy. Typuję pół
    roku.

  • 23. Data: 2005-05-03 22:58:12
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

> [...]
    >
    > Afery jakiejs wielkiej nie bylo, ale sie okazalo ze wlasnie wysylajac
    > kisiel zlamala przepisy dot. transpory zywnosci.

    To ciekawe bo kiedys o ile pamietam to paczki z zywnoscia z USA (tzw. dary)
    do polski trafialy :-)

  • 24. Data: 2005-05-03 23:04:18
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    > urzedowej.
    >
    > Nie spodziewał bym się wcześniej, niż za kilka miesięcy. Typuję pół
    > roku.

    Czyli ma sporo czasu :) Tylko czy bedzie wiedziec co bylo w pacze, zeby
    kupic oryginaly ?

  • 25. Data: 2005-05-03 23:13:13
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    pifpaf napisał(a):

    > To ciekawe bo kiedys o ile pamietam to paczki z zywnoscia z USA (tzw. dary)
    > do polski trafialy :-)

    _Z_ - tak. _DO_ - nie. I Amerykanie i Kanadyjczycy mają bardzo wysokie
    mniemanie o swojej żywności i bardzo niskie o reszcie świata.

    M.

  • 26. Data: 2005-05-04 00:53:17
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Maciej Bebenek wrote:

    > _Z_ - tak. _DO_ - nie. I Amerykanie i Kanadyjczycy mają bardzo wysokie
    > mniemanie o swojej żywności i bardzo niskie o reszcie świata.

    Tu nie o żywność chodzi, tylko o wwiezienie na kontynent choróbsk,
    których tam nie ma.
    Wszystko, co sztuczne, suche możesz wwieźć bez problemu, ale jabłko masz
    zjeść w samolocie.
    Zresztą z tą ich kontrolą to raczej krucho bywa.

  • 27. Data: 2005-05-04 08:17:28
    Od: "KorKi" <k...@s...mam.w.dupie.pl>

    > Paranoja... Chyba trzeba zacząć przesyłki pakować tak, żeby wybuchały, jak
    > ktoś niepowołany otwiera ;->

    moim zdaniem otwieranie paczki z powodu zawarości jakim jest płyta DVD oraz
    następnie przeglądanie jej to SKANDAL i gorsze praktyki niż w PRLu.

    pozdro...KorKi

  • 28. Data: 2005-05-04 13:15:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    KorKi wrote:

    > moim zdaniem otwieranie paczki z powodu zawarości jakim jest płyta DVD oraz
    > następnie przeglądanie jej to SKANDAL i gorsze praktyki niż w PRLu.

    dobrze, ze to tylko twoje zdanie.