  • 11. Data: 2005-05-03 16:37:48
    Temat: Re: Poczta zarekwirowała wysłane przeze mnie płyty !!!
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Przemek R... wrote:

    > nie musi sie bac, przeciez mozna wykonac kopie dla osoby bliskiej majac
    > oryginal
    > (przynajmniej tak zrozumialem przy poprzednich tego typu postach)

    ale ten oryginal trzeba miec.

  • 12. Data: 2005-05-03 16:38:15
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Coś mi się nie chce wierzyć... Na jakiej podstawie poczta grzebie w
    > cudzych paczkach??? Co to - Irlandia, czy III Rzesza?

    A ty się z księżyca urwałeś, czy jak?

  • 13. Data: 2005-05-03 16:39:33
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Eee! A jak udowodnią, ze ona jest nadawcą? Na liście poleconym każdy się
    > może podpisać. Podejrzewam, ze rzeczy pójdą na przepadek i tyle.

    Oni udowadniac nie beda, ale polskiej policji to wystraczy aby
    przespacerowac sie po mieszkaniu.

  • 14. Data: 2005-05-03 16:40:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arek wrote:
    > Dnia 2005-05-03 15:12, witek rzecze:
    > [..]

    > Jakiego nalotu? Za dużo filmów się naoglądałeś.
    > Najwyżej zniszczą te płyty i tyle.
    >
    > ubawiony
    > Arek

    jak zwykle
    powiedział co wiedział

  • 15. Data: 2005-05-03 16:50:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Owszem, ale moze policja wpasc z kontrola wlasnie do tej osoby
    > podpisanej na paczce jako do podejzanej o rozpowszechnianie piratow.
    > Ciezko stwiedzic ze oni sa para i dla kogos z zewnatrz moze to
    wygladac
    > na wysylkowy sklep z piratami dvd.
    >
    > Jak komorka w Irlandii powiadomi polska policje ze prawdopodobnie pod
    > takim a takim adresem miesci sie punkt wysylki pirackich filmow to
    chyba
    > moga to skontrolowac.

    Skontrolować mogą, tym nie mniej najrozsądniej dziewczynie będzie się
    wyprzeć tego. Wówczas posiadanie lub nie oryginałów nic tu nie zmieni.
    Oczywiście, jest możliwe, że mimo jej wyparcia się zostanie udowodnione,
    że to ona wykonała te nielegalne kopie. Na przykład na podstawie
    grafologii adresu na kopercie, czy jeśli do płyt dołączyła odręcznie
    napisany list. Ale to już inna sprawa, której zmienić się nie da.

    Wówczas pozostanie kwestia stwierdzenia, czy nawet wykonując nielegalne
    kopie utworów dopuściła się przestępstwa. Była tu już nie raz dyskusja
    na ten temat i zainteresowani mnogo przejrzeć archiwum. Bo są różne
    zdania na ten temat i generalnie nawet sami właściciel praw autorskich
    nie składają wniosków o ściganie, jeśli ujawniony czyn dotyczy wykonania
    przez kogoś pojedynczych kopii dla siebie lub kogoś im najbliższego.

    Podejrzewam, że po ustaleniu, że wśród tych materiałów znajduje się
    jakaś osobista korespondencja nadawcy i adresata, co wskazuje raczej na
    to, że ni jest to dystrybucja piratów, a jakieś tam jednostkowe kopie to
    albo wydadzą materiały z powrotem uznając nie popełniono przestępstwa,
    albo poprzestaną na orzeczeniu przepadku materiałów. Nie wiem, jakie
    prawo w tym zakresie obowiązuje akurat w kraju, gdzie ujawniono
    przesyłkę, bo mogą mieć jakiej miejscowe odmienności.

  • 16. Data: 2005-05-03 17:32:01
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    wiadomości news:d580rk$enm$1@opal.futuro.pl...

    > Coś mi się nie chce wierzyć... Na jakiej podstawie poczta grzebie w
    > cudzych paczkach??? Co to - Irlandia, czy III Rzesza?

    Kiedys gosciu z Niemiec przeslal mi karte dzwikowa do testow. Mialem napisac
    soft do tego i odeslac.
    Nasi celnicy rozbebeszyli paczke, kazali zaplacic clo (jak sie pozniej
    okazalo stawka 0 %) i podatek (i tak bym zaplacil bo byla FV). Trzymali
    paczke chyba z miesiac. Pozniej w koncu ja otrzymalem i w srodku byla tylko
    sama karta bez sterownikow, instrukcji, kabli (swiatlowody)....

    Pewnie ktos tam zapomnial se zapakowac z powrotem... :-/

    A moral z tego taki, ze jak paczka jedzie przez granice to lepiej uwazac.

  • 17. Data: 2005-05-03 18:30:10
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]
> [...]
    > sama karta bez sterownikow, instrukcji, kabli (swiatlowody)....
    >
    > Pewnie ktos tam zapomnial se zapakowac z powrotem... :-/

    po prostu PRL :-)
    TB

  • 18. Data: 2005-05-03 20:49:15
    Od: "Dodi" <d...@w...pl>

    A mi się zdarzyło, że w Irlandii zatrzymali paczkę, którą mój chłopak chciał
    mi przesłać do Polski, a w której były 3 kasety wideo nagrane śmiesznymi
    serialami typu Dharma i Greg, czy Simpsonowie (byłam na etapie wkuwania do
    FC i chciałam trochę się rozerwać po angielsku), a poza tym kilka paczek
    żelków lakrycjowych, których nie mogłam u nas znaleźć. Strasznie nielegalna
    zawartość... I do dzisiaj nie oddali, a to było półtora roku temu... :c(
    pozdrawiam
    Dodi

  • 19. Data: 2005-05-03 21:11:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pifpaf wrote:

    > A moral z tego taki, ze jak paczka jedzie przez granice to lepiej uwazac.

    Paranoja... Chyba trzeba zacząć przesyłki pakować tak, żeby wybuchały,
    jak ktoś niepowołany otwiera ;->

  • 20. Data: 2005-05-03 21:36:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > wygladac

    > chyba

    > Skontrolować mogą, tym nie mniej najrozsądniej dziewczynie będzie się
    > wyprzeć tego.

    No to juz jest mowienie nieprawdy.
    Jezeli wyniknie z tego kontrola to mozna wykazac ze mowi nieprawde - na
    przyklad te same pliki, ktore zostaly wyslane znajduja sie u niej na
    komputerze.

    > Wówczas pozostanie kwestia stwierdzenia, czy nawet wykonując nielegalne
    > kopie utworów dopuściła się przestępstwa.

    Zalezy - w duzo lepszym swietle bedzie stala, jesli bedzie miala w domu
    oryginaly tych filmow.
    Bo jak sadze wyslane kopie pochodzily z emula.

> [...]
    > albo wydadzą materiały z powrotem uznając nie popełniono przestępstwa,
    > albo poprzestaną na orzeczeniu przepadku materiałów.

    Materialow pewnie tak.
    Jak dobrze pojdzie rowniez komputera i piratow w domu.

    Na jej miejscu po prostu bal bym sie kontroli ktora sprawdzi legalnosc
    oprogramowania.

    Polska policja dostanie cynk z Irlandii, ze podejzewaja ze pod adresem
    takim a takim znajduje sie wysylkowy sklep z piratami. I po prostu
    polska policja wpadnie tam sprawdzic co i jak.
    Jesli wyslkowego sklepu tam nie ma (a nie ma) to i tak mozna wpasc z
    Windowsa bez licencji, pirackie plyty itp.

    Sugerowal bym odpiracenie komputera (na jakis czas) - nie wiem na jak
    dlugo, bo nie mam pojecia ile taka sprawa mozna nabierac mocy urzedowej.