  • 1. Data: 2005-05-03 13:30:53
    Temat: Kupno mieszkania i babcia
    Od: "Kalina" <k...@w...pl>

    Witam

    Zamierzamy z mężem kupić mieszkanie. Podczas ostatniej rozmowy z
    właścicielką okazało się, że w mieszkaniu tym (spółdzielczo-własnościowe)
    oprócz niej i jej ojca jest zameldowana również babcia. I tu zaczyna się
    problem. Właścicielka twierdzi, że może babcię wymeldować, bo ta nie mieszka
    w tym mieszkaniu od 6 lat. Boimy się jednak, że babcia może robić jakieś
    problemy. Poza tym właścicielka twierdzi, że babcię wymelduje dopiero jak
    kupi drugie mieszkanie, co moim zdaniem jest podejrzane. Jak się
    zabezpieczyć przed ewentualnymi problemami? Może umieścić w umowie zapis, że
    pieniądze zostaną przekazane dopiero po wymeldowaniu wszystkich z
    mieszkania? Nie chcielibyśmy rezygnować z zakupu.

    Pozdrawiam
    Kalina

  • 2. Data: 2005-05-03 14:33:36
    Temat: Re: Kupno mieszkania i babcia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kalina" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    Fakt zameldowania nie rodzi żadnego prawa do pobytu w tym mieszkaniu.
    Tak więc po prostu musicie się liczyć z tym, ze jak oni nie będą chcieli
    babci wymeldować, to będziecie musieli zrobić to Wy i tyle. Jedyne co
    sprawdzić, to czy w księgach wieczystych nie ma jakiej wzmianki o prawie
    babci do pobytu w tym mieszkaniu.

    Można oczywiście zastosować kaucję pomagającą na tym, że jak wymeldują
    babcię, to dostaną załóżmy ostatnie 2.000 zł. To na tyle mała kwota w
    skali mieszkania, ze nie powinni robić problemów i na tyle duża, by im
    się nieopłaciło niewymeldować.

  • 3. Data: 2005-05-04 12:48:06
    Od: "Kalina" <k...@w...pl>

> [...]
    > babci wymeldować, to będziecie musieli zrobić to Wy i tyle. Jedyne co
    > sprawdzić, to czy w księgach wieczystych nie ma jakiej wzmianki o prawie

    Najgorsze jest to, że co urząd to interpretacja. W Urzędzie Gminy
    dowiedziałam się, że jak babcia będzie miała kaprys i się uprze to może
    wrócić do tego mieszkania, a my ją będziemy musieli wpuścić, bo zameldowanie
    jest poświadczeniem przebywania. Tak samo stwierdziła Pani w spółdzielni. Z
    drugiej strony wymeldowanie jej w trybie administracyjnym może potrwać i 6
    miesięcy. Nie wiem już sama co robić.

    Kalina

  • 4. Data: 2005-05-04 13:26:14
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kalina wrote:
> [...]
    > jest poświadczeniem przebywania. Tak samo stwierdziła Pani w spółdzielni.

    Tamte panie powinny sie troche douczyc, od czasow kiedy zaczely prace.
    Inteligentna policja wezwana przez babcie z dowodem w rece ze ona tam
    mieszka, powinna odwrocic sie na piecie i odjechac.

    > drugiej strony wymeldowanie jej w trybie administracyjnym może potrwać i 6
    > miesięcy. Nie wiem już sama co robić.

    wymeldowac babcie

  • 5. Data: 2005-05-04 13:35:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    spółdzielni. Z
    > drugiej strony wymeldowanie jej w trybie administracyjnym może potrwać

    Nie mają racji. Babcia nie ma żadnego tytułu prawnego do pobytu w lokalu
    i fakt zameldowania niczego tu nie zmieni. To jest właśnie ta ostatnia
    zmiana w ustawie, której urzędnicy nie mogą sobie przyswoić. Zmiana
    polega na tym, że w sumie każdy może się zameldować bez zgody
    właściciela lokalu, ale nie rodzi to żadnych skutków.

    Ale przyszedł mi do głowy inny pomysł. Skoro nie mają gdzie przemeldować
    babci, to niech przemeldują ją na okres tymczasowy.

  • 6. Data: 2005-05-04 15:17:33
    Od: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:d5aj33$h6a$1@inews.gazeta.pl...
    > Ale przyszedł mi do głowy inny pomysł. Skoro nie mają gdzie
    > przemeldować
    > babci, to niech przemeldują ją na okres tymczasowy.

    A mógłbyś rozwinąć tą myśl?

  • 7. Data: 2005-05-04 21:46:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pawcio" <1...@n...spamowcow> napisał
    w wiadomości news:d5ap8s$bb6$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A mógłbyś rozwinąć tą myśl?

    Z tego co pisała pytająca problem polegał na tym, ze jakiegoś tam powodu
    nie mogą babci wymeldować przed upływem 6 miesięcy. No to niech
    wymeldują babcie z pobytu czasowego i zameldują na czasowy na 6
    miesięcy. Z upływem tego okresu zameldowanie ustanie, zaś babcia nie
    będzie się mogła zameldować ponownie, bowiem nie będzie miała żadnego
    tytułu prawnego do pobytu w cudzym lokalu.

  • 8. Data: 2005-05-05 07:54:40
    Od: "Kalina" <k...@w...pl>

> [...]
    > będzie się mogła zameldować ponownie, bowiem nie będzie miała żadnego
    > tytułu prawnego do pobytu w cudzym lokalu.

    Sprawa się trochę skomplikowała. Byłam w spółdzielni i okazało się, że tam
    doskonale orientują się w sytuacji tej rodziny. Babcia podobno jest
    świetnego zdrowia i jak najbardziej chodzi, ale ... sama się nie wymelduje,
    bo nie ma gdzie mieszkać. Mieszka teraz z synem, bo swoje mieszkanie
    przekazała darowizną wnuczce. Teraz podobno chce to mieszkanie odzyskać i
    była już nawet jakaś rozprawa w sądzie, ale ją przegrała. Coraz mniej podoba
    mi się perspektywa zakupu tego mieszkania.

    Kalina

  • 9. Data: 2005-05-05 14:52:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    podoba
    > mi się perspektywa zakupu tego mieszkania.

    Ja bym się wcale nie przejmował. Tylko dokładnie księgi wieczyste
    sprawdził. No i masz dodatkowy argument do targowania.

  • 10. Data: 2005-05-06 14:12:29
    Temat: Re: Kupno mieszkania i babcia - cd.
    Od: "Kalina" <k...@w...pl>

    > Ja bym się wcale nie przejmował. Tylko dokładnie księgi wieczyste
    > sprawdził. No i masz dodatkowy argument do targowania.

    To mieszkanie nie ma założonej księgi wieczystej. Właścicielka dostała je od
    babci w darowiźnie. A co do targowania to raczej nic z tego nie wyjdzie, bo
    chętnych jest kilku. Ale mam jeszcze kilka pytań. Okazało się, że bank nie
    udzieli nam kredytu na zadłużone mieszkanie. Oczywiście możemy jako zadatek
    uregulować wszystkie długi względem spółdzielni, ale boimy się co będzie jak
    właścicielka się rozmyśli i postanowi nie sprzedawać mieszkania? Wiem, że
    będziemy mogli żądać zwrotu zadatku w podwójnej wysokości, ale jeśli
    dziewczyna nie będzie wypłacalna to możemy pomarzyć o zwrocie pieniędzy. Dla
    nas to duże pieniądze, a dziewczyna wydaje się średnio solidna.

    Pozdrawiam
    Kalina