  • 1. Data: 2005-05-03 12:25:52
    Temat: samochod bez fahrzeugbriefu
    Od: maYk <m...@g...pl>

    Witajcie, jest do kupienia okazyjnie pewnie auto u naszych zachodnich
    sasiadow jednak nie posiada ono fahrzeugbriefu. Czy mozna takie auto
    zarejestrowac w Polsce? Czy moze trzeba zalatwic cos w Niemczech aby
    mozna bylo rejestrowac u nas?

    Pozdrawiam:
    maYk

  • 2. Data: 2005-05-03 14:48:08
    Temat: Re: samochod bez fahrzeugbriefu
    Od: "Bogdan &Bogdan" <b...@w...pl>

    > nie posiada ono fahrzeugbriefu

    jesto dokument wymagany przy rejestracji
    (jest on tlumaczony na polski przed rejestracja)
    a co trzeba zrobic by go zdobyc to juz nie wiem.

    --
    Proszę mi wybaczyć. Przechadzałem się po parapecie, by się rozejrzeć.
    gubernator William J. le Petomane

  • 3. Data: 2005-05-03 15:17:28
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Tue, 03 May 2005 14:25:52 +0200, na pl.soc.prawo, maYk napisał(a):

> [...]
    > sasiadow jednak nie posiada ono fahrzeugbriefu. Czy mozna takie auto
    > zarejestrowac w Polsce? Czy moze trzeba zalatwic cos w Niemczech aby

    Nie radzę kupowac samochodu bez tego dokumentu.

    JanuszHr

  • 4. Data: 2005-05-03 15:36:02
    Od: "Jano1" <j...@p...pl>

    nie jest prawdą że nie można zarejestrować auta bez fahrzeugbriefu. przepisy
    stanowią,że trzeba przedstawić urzędowy dokument świadczący ,że był już
    rejestrowany za granicą, a więc może to być abmeldungbescheinigung lub inny.
    Na zaświadzceniu o wymeldowaniu sam rfejestrowałem i co Wy na to.

  • 5. Data: 2005-05-03 15:57:17
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Tue, 3 May 2005 17:36:02 +0200, na pl.soc.prawo, Jano1 napisał(a):

    > nie jest prawdą że nie można zarejestrować auta bez fahrzeugbriefu. przepisy
    > stanowią,że trzeba przedstawić urzędowy dokument świadczący ,że był już
    > rejestrowany za granicą,

    problem w istocie nie polega na tym czy możana zarejestrowac czy nie,a
    raczej polega na tym dlaczego jest brak tego dokumentu.jest oczywistym ,że
    możesz zarejestowac w Polsce samochód nie posiadając ksiązki wozu/ np.:
    zostal przypadkowo zniszczona/ ,po warunkiem ,że zostanie przeprowadzone
    odpowiednie postępowanie które wyjaśni przyczynę jej braku i potwierdzi ,że
    samochód nie ma powiedzmy wad prawnych.A co będzie jak okaże sie ,że
    stosowny niemiecki urząd nie potwierdzi legalności samochodu a pieniążki
    juz poszły.Więc najpierw należy wyjaśnić dalczego i z jakiego powodu
    brakuje dokumentów a dopiero później kupować.
    JanuszHr