    From: "kicur" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Poczta Polska - utrata paczki
    Date: 1 Jun 2004 18:16:06 +0200

    > Witam serdecznie.
    > Pierwszy raz pisze na grupe.
    > Mam pytanie, nadalem paczke pocztowa za pobraniem ok. 1300 pln. Paczka
    > zaginela, oczywiscie w niewyjasnionych okolicznosciach. Po reklamacji, ktora
    > Poczta Polska uznala za zasadna otrzymalem odszkodowanie w wysokosci 95,43 -
    > zamiast pobrania w kwocie 1300 pln. Oczywiscie odwolam sie od tej decyzji,
    > czy mam jakies szanse??
    > Ustawa o Prwaie Pocztowym w Art. 58. mowi:
    >
    > 1. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania powszechnej usługi
    >  pocztowej przysługuje odszkodowanie:
> [...]

    4 lata temu miałem podobną sytuację, podobną kwotę pobrania, ale... adresat
    ją... ODEBRAŁ! Problem polegał na tym, że odebrał ją NIE na poczcie, ale
    przyszedł ktoś, kto podał się za "listonosza od paczek", a jako że adresat
    spodziewał się przesyłki, to... zapłacił, odebrał paczkę i OK.
    A ja czekam i czekam na kaskę... :( Po 3 tygodniach skontaktowałem się z
    adresatem, bo ani paczki z powrotem ani kaski. Adresat zdziwiony, że 2 tygodnie
    temu - mówi - przecież odebrał paczkę, jest zadowolony itd. :-o
    Co się okazało: ktoś ukradł paczkę z pociągu/wagonu poczty i poszedł do
    adresata, podał się za listonosza i... skasował kaskę! Na szczęście - tak jak
    listonosz - zostawił jeden odcinek, a adresat go nie wyrzucił, poszedł na
    pocztę, zeznał jak było, pokazał kwitek i... "już" po 3 m-cach poczta wypłacił
    mi całą kwotę pobrania! Oczywiście - bez odsetek, ale na to machnąłem ręką.
    Paczka wartościowa nie była.

    Pozdrawiam:)