  • 11. Data: 2023-10-23 17:56:18
    Temat: Re: Pobicie Amerykanki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Oct 2023 17:02:06 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    iga-kobiet/brutalne-pobicie-amerykanki-w-gdansku-mam
    y-szczegoly-atakowal-recydywista/pes28wm

    > Najpierw wyżyję się na dziennikarzach :-) "Brutalne pobicie
    > amerykańskiej koszykarki. Znamy szczegóły (...) Została pobita w
    > damskiej łazience -- zdradza szokujące fakty Agnieszka Bibrzycka. -- Z
    > tego co się dowiedzieliśmy, był to jeden z ochroniarzy tego klubu. Nie
    > znamy więcej szczegółów, dlaczego tak to się skończyło.
    >
    > To znają szczegóły, czy nie?

    Teraz nie znają, a jak policja zacznie kręcic ... :-P

    Zreszta mozesz odszukac informacje od policji :-P

    > Ochroniarz w klubie najczęściej nie jest ochroniarzem w rozumieniu
    > Ustawy o pracownikach Ochrony (...). To jest jakiś pracownik porządkowy.
    > Może nim być każdy.

    W zasadzie tak. Wtedy nie wypada pisac "ochroniarz", ale gdzie tam
    pismak rozpozna ... Ale
    "Pragniemy wskazać, że klub jest ochraniany przez firmę zewnętrzną, a
    w zdarzeniu nie uczestniczył pracownik naszego klubu."

    Ale moze to firma sprzątająca.

    > Bo nie znamy szczegółów.

    Maja chyba jednak sprawcę ustalonego "z prawdopodobienstwem
    graniczącym z pewnością", liste obrażeń, i jeszcze tę rzekomą
    recydywę.
    Z drugiej strony - mamy kodeksowe wytyczne do aresztu.

    > A jakie to ma w praktyce znaczenie?

    No ciekawi mnie czy taki wielki, czy taki odważny.

    > A tak ogólnie, to nie przychodzi m ido głowy żadna okoliczność, przy
    > której pracownik ochrony miałby wchodzić do damskiej toalety i lać
    > kobietę.

    Mnie przychodzą setki, wiec nie ma co zgadywać.
    Dla przykładu podam jeden: lubi Murzynów bić.

    > Tylko czy złamanie oczodołu jest wynikiem pobicia, czy upadku?
    > Gołą ręką złamać oczodół nie jest prosto. Tu już nawet nie tyle chodzi o
    > siłę uderzenia, co o bezwładność głowy. Jak uderzysz, to głowa odskoczy.

    W boksie sie nie zdarza, mimo rękawic?
    A jak bedzie oparta o sciane?

    A ten upadek - skutek pobicia, czy jakos wczesniej podejrzewasz?

    > Zakładając, ze to był ochroniarz, to stosuje się do niego tę samą
    > ustawę, co do wszystkich. Używając siły fizycznej lub wykorzystując siłę
    > fizyczną, nie zadaje się uderzeń, chyba że uprawniony działa w celu
    > odparcia zamachu na życie lub zdrowie własne lub innych osób albo na
    > mienie lub przeciwdziała ucieczce.

    Policjantów tez dotyczy?

    > Ponieważ za mało prawdopodobne uważam, by bez istotnego powodu pracownik
    > ochrony mężczyzna wchodził do damskiej toalety, to jedyne sensowne
    > wyjaśnienie, to bojka kobiet w toalecie i związana z tym interwencja.

    Moze i tak, ale nie bardzo widzę, o co miałaby byc, między
    przypadkowymi kobietami.

    Zreszta jakby tak było, to chyba by policja podała "próbując
    rozdzielic bijące sie kobiety", i nie musiała monitoringów przeglądać.

    J.

  • 12. Data: 2023-10-23 18:07:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > tego co się dowiedzieliśmy, był to jeden z ochroniarzy tego klubu. Nie
    > znamy więcej szczegółów, dlaczego tak to się skończyło.

    " Informacje w rozmowie z Polską Agencją Prasową potwierdziła gdańska
    policja. 27-latka wyszła już ze szpitala, ale jej obrażenia są poważne.
    Ma pękniętą kość oczodołu. Prezes VBW Arki poinformował, że nie
    skończyło się na uderzeniach rękoma - kobieta, gdy już upadła, została
    skopana przez napastnika-recydywistę."

    Ja bym na twoim miejscu jednak był ostrożny w kopaniu dziennikarzy, bo
    podali o dwa rzędy więcej szczegółów niż "nastąpił nieustalony zjazd w
    barierki, trzy osoby zginęły"

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2023-10-23 18:12:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Oct 2023 16:20:41 +0200, Kviat wrote:

    > No raczej.
    > Przecież w tym kraju pozostałe możliwe powody są skrajnie
    > nieprawdopodobne. A już na pewno dużo mniej prawdopodobne od tego.

    Bo ja wiem ... ten brzmi dosc prawdopodobnie, jesli duzo sie tam
    takich kręci. A potem prawdziwe kobiety się skarzą.

    i skonczy sie tak, ze bedzie musiał klub kilka dodatkowych toalet
    zrobić :-)

    J.

  • 14. Data: 2023-10-23 19:05:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > To nie jest podstawą do uderzenia. Jedynie bójka w tej toalecie dawała
    > podstawę do interwencji poprzez uderzenie.

    Tej... taki ułomny nie jestem. ;)

    Robert

  • 15. Data: 2023-10-23 21:10:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.10.2023 o 17:56, J.F pisze:

    > Teraz nie znają, a jak policja zacznie kręcic ... :-P Zreszta mozesz
    > odszukac informacje od policji :-P

    O tytuł mi chodzi :-)

> [...]
    > przez firmę zewnętrzną, a w zdarzeniu nie uczestniczył pracownik
    > naszego klubu." Ale moze to firma sprzątająca.

    O ile zatrudnienie na umowę cywilnoprawną biletera, który będzie
    dodatkowo za "bramkarza" robił jest lekkim nagięciem ustawy, to
    zewnętrzna firma świadcząca usługi w zakresie ochrony bez koncesji, to
    przestępstwo. Ale dajmy chwilę na ustalenia.

    > Maja chyba jednak sprawcę ustalonego "z prawdopodobienstwem
    > graniczącym z pewnością", liste obrażeń, i jeszcze tę rzekomą
    > recydywę. Z drugiej strony - mamy kodeksowe wytyczne do aresztu.

    Z trzeciej dziwne to. Bramkę z bliska widziałem. Po co ochroniarz w
    ogóle do damskiej toalety szedł? Przecież na porządku dziennym jest, że
    dziewczyny się tam po prostu przebierają.

    > No ciekawi mnie czy taki wielki, czy taki odważny.

    Im ochroniarz wielki, tym mniej się musi szarpać. Duży po prostu poprosi
    o spokój, zaś mały musi udowodnić, że jest wojownikiem.

    > Mnie przychodzą setki, wiec nie ma co zgadywać. Dla przykładu podam
    > jeden: lubi Murzynów bić.

    Ale w damskiej toalecie co najwyżej murzynki bywają.

    > W boksie sie nie zdarza, mimo rękawic? A jak bedzie oparta o sciane?
    > A ten upadek - skutek pobicia, czy jakos wczesniej podejrzewasz?

    Nie mam zielonego pojęcia. Jak pisałem, o ile użycie siły fizycznej jest
    w ochronie dość pospolite, to bicie jest naprawdę ograniczone prawnie.
    Tłumaczenia sporo, a skuteczność taka sobie. Ochrona to nie ring
    pięściarski i nie o to chodzi.

    > Policjantów tez dotyczy?

    Tak. Od wielu lat to jest dokładnie ta sama ustawa. Tylko poszczególni
    "uprawnieni" mają różny zakres dopuszczalnych środków.

    > Moze i tak, ale nie bardzo widzę, o co miałaby byc, między
    > przypadkowymi kobietami.

    No tu, to już o cokolwiek. Tylko, że do rozdzielania się dźwigni używa a
    nie wali w twarz. Chyba, ze faktycznie ta kobieta była silna i sytuacja
    się wymknęła spod kontroli, a zabrakło umiejętności.

    > Zreszta jakby tak było, to chyba by policja podała "próbując
    > rozdzielic bijące sie kobiety", i nie musiała monitoringów
    > przeglądać.

    Z podobnego powodu, co zniknięcie "BMW" nie. Podejrzewam, że prasa ma
    dostęp do samej koszykarki oraz osób, które zajście znają z jej relacji.
    Bo jest przywoływanych wiele źródeł, ale ani trenera, ani jej koleżanek
    w ubikacji nie było zapewne w tym czasie. Skoro zastosowano środek
    zapobiegawczy, to ochroniarzowi przedstawiono zarzut. Nawet nie wiemy,
    czy z kodeksu karnego, czy z ustawy o ochronie osób i mienia (tam jest
    "przekroczenie uprawnień").

    Ochroniarz po każdym użyciu ŚPB powinien sporządzać notatkę (co wynika z
    art. 51 Ustawy o ŚPBiBP) ale w przyrodzie te notatki są tak rzadkie, że
    można z powodzeniem założyć, że nie występują. Jak się o nie ktoś pyta,
    to nagle powstają "na kolanie", choć powinny być zasadą. O ile w Policji
    jest to pilnowane, to większość firm ochroniarskich mi znanych nawet o
    tym nie wie, że mają to robić.

    No i pytanie, czy to była koncesjonowana firma a ochroniarz
    pracownikiem ochrony, czy to bileter będący samozwańczy m pracownikiem
    ochrony w ogóle bez prawa do użycia ŚPB na bazie ustawy, tylko
    działający na zasadzie obrony koniecznej.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 16. Data: 2023-10-23 21:23:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.10.2023 o 18:12, J.F pisze:
    > Bo ja wiem ... ten brzmi dosc prawdopodobnie, jesli duzo sie tam takich
    > kręci. A potem prawdziwe kobiety się skarzą.

    Ale to do bicia nie uprawnia. Bo, że w półmroku dziewczynę z facetem
    pomylił, to akurat jestem w stanie uwierzyć. Znam takie "przeróbki", że
    gdyby nie wiedza, że to przeróbka, to bym się na ulicy za taką "obejrzał".

    Na większości fotek ona jest w stroju sportowym, więc trochę trudno
    ocenić, czy można ją było z facetem w toalecie pomylić. Dziewczyny
    poszły się zabawić, więc raczej zakładam, że nie w strojach sportowych.
    Tak, gdyby podejrzewali, ze to facet, to należało go ując i wydać
    Policji, a nie bić. Sądzę, ze tam o coś innego poszło, ale tego się nie
    dowiemy szybko, bo sam Klub się od sprawy odcina twierdząc, że powierzył
    ochronę firmie zewnętrznej, zaś ta zewnętrzna firma wiedzieć nie będzie.
    Wersja pobitej zresztą też nie jest znana. Zauważcie, ze mówi się, że
    została pobita, ale nikt nie pisze, jaka jej wersja jest. No przecież
    nie wszedł i nie uderzył w twarz przypadkowej kobiety w ubikacji - mam
    nadzieję.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 17. Data: 2023-10-23 21:41:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.10.2023 o 18:07, Shrek pisze:
    > Prezes VBW Arki poinformował, że nie skończyło się na uderzeniach rękoma
    > - kobieta, gdy już upadła, została skopana przez napastnika-recydywistę.

    Tylko umknął ci dość krytyczny drobiazg, że przywołanego Prezesa tam
    nie było. Zauważ na konstrukcję tego artykułu, że płynnie od relacji
    Policji przechodzą do relacji zupełnie bocznej osoby, która zdarzenie
    zna z relacji i to najpewniej koleżanek pobitej, a nie jej samej. I tak
    miło, że powołują się na źródła, więc można to oceniać. Tu szacunek dla
    autora artykułu. Mógł się powołać na "anonimowe źródła z kręgów blisko
    śledztwa", czyli w wolnym tłumaczeniu "wyssane z palca przy porannej
    kawie".

    Nie wykluczam, że ktoś wpadł na pomysł skopania leżącej, ale nie jest to
    zbyt częsty środek przymusu, a już na pewno jakoś szczególnie legalny.
    Jak dziewczyna upadła i została skopana po głowie, to podejrzewam, że w
    ogóle jest skołowana i nie wie, co się stało. Skąd prezes zna takie
    szczegóły? Żeby się nie okazało, że po prostu w ferworze walki ktoś ją
    tam zdeptał. Ale najpierw by należało ustalić, na czym ta interwencja
    polegała i czy w ogóle była interwencją, bo może faktycznie jest jakieś
    drugie dno sprawy. To, ze sprawcą jest pracownik ochrony, to nie oznacza
    automatycznie, że w ogóle z jakąkolwiek ochroną miało to cokolwiek
    wspólnego.

    Z tym, że pierwsze, co się nasuwa (czyli "końskie podrywy") wydaje się
    mało prawdopodobne. Jeśli nawet chciał wymusić uległość, no to waląc z
    taką siłą chyba było to mało prawdopodobne. Może wszedł za dziewczyną
    licząc na "coś", ona się "postawia" i zaczęli się okładać albo szarpać -
    no ale po co ją kopać na ziemi? Po takim ciosie przydatność koszykarki
    spadała do poziomu lalki z SexShopu, a z tą sobie możesz zrobić, co
    tylko sobie wyobrażasz (nawet kopań po głowie) i jest ta zaleta, że ani
    nie będzie Ci potem z wyrzutem w oczy patrzyła, ani nikt nie będzie Cię
    karnie za to ścigał.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 18. Data: 2023-10-24 05:49:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-23, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Ale to do bicia nie uprawnia. Bo, że w półmroku dziewczynę z facetem
    > pomylił, to akurat jestem w stanie uwierzyć. Znam takie "przeróbki", że
    > gdyby nie wiedza, że to przeróbka, to bym się na ulicy za taką "obejrzał".

    Z jednej strony zakładasz, że to nie był ochroniarze ustawowy, a jakiś
    seba pilnujacy bramki, z drugiej spodziewasz się, że będzie przestrzegał
    ustawy o ochronie osób i mienia.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2023-10-24 05:53:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tylko  umknął ci dość krytyczny drobiazg, że przywołanego Prezesa tam
    > nie było.

    Dość rozsądne założenie - w końcu to damska toaleta. Ale co z tego wynika?

    > Zauważ na konstrukcję tego artykułu, że płynnie od relacji
    > Policji przechodzą do relacji zupełnie bocznej osoby, która zdarzenie
    > zna z relacji i to najpewniej koleżanek pobitej, a nie jej samej.

    No i? Prokuratora też na ogółe nie była na miejscu w czasie zdarzenia a
    jednak potem się wypowiada.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2023-10-24 07:10:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Z jednej strony zakładasz, że to nie był ochroniarze ustawowy, a jakiś
    > seba pilnujacy bramki, z drugiej spodziewasz się, że będzie przestrzegał
    > ustawy o ochronie osób i mienia.
    Większość ludzi przestrzega wszelkich ustaw, a przynajmniej się stara.
    --
    (~) Robert Tomasik