  • 11. Data: 2004-02-11 21:18:53
    Temat: Re: Po jakim czasie od zainstnienia przestepstwa mozna zglosic je policji ?
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "P@wel" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c0dt4o$su3$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > przykre to, gdy mowi to policjant,
    > do ktorego - jak wskazuja sondaze jest dosc duze zaufanie:-((((

    Sondaże nie dotyczą policjanta - ani tego, ani innego konkretnie,
    dotycza policji jaki instytucji.
    A w te sondaże nie wierzą chyba nawet sami policjanci.
    To tylko wymysł pod publiczkę, aby ministry mogły się czymś
    poszczycić.
    Sondaż mozna przeprowadzić na różne sposoby, przy odpowiednio
    zadanych pytaniach może się okazać, że zaufanie do policji
    wynosi kilka procent i wątpię, czy wśród tych kilku procent
    będą głosy policjantów.
    Zaufanie do tej instytucji (nie mylić z zaufaniem do poszczególnych
    policjantów) może deklarować tylko ten, kto jej nie zna od środka.
    To skostniała, pozbawiona logiki struktura - jak każda mundurowa.

  • 12. Data: 2004-02-11 22:10:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@x...pl> napisał w wiadomości

    Logika kończy się dokładnie tam, gdzie zaczyna policja. Jak może normalnie
    i logicznie funkcjonować struktura powołana do walki z przestępczością,
    gdy nie jest rozliczana z tej walki tylko z jakiś dziwnych współczynników
    statystycznych? Ten, kto wierzy w skuteczność takiego pomiaru musi być
    mocno zakręcony moim zdaniem.

  • 13. Data: 2004-02-12 13:59:24
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    > Jak może normalnie
    > i logicznie funkcjonować struktura powołana do walki z przestępczością,
    > gdy nie jest rozliczana z tej walki tylko z jakiś dziwnych współczynników
    > statystycznych?

    zgadzam sie, ze statystyke mozna naginac - prawie jak komu wygodnie. tylko
    chyba innego pomiaru nie ma. moze az na tyle nie znam sie na tej robocie -
    ale nie bardzo znajduje inne mozliwosci rozliczania np policji z walki z
    przestepczoscia. jakie ty wskazniki tej walki proponowalbys?

  • 14. Data: 2004-02-12 15:53:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > ale nie bardzo znajduje inne mozliwosci rozliczania np policji z walki z
    > przestepczoscia. jakie ty wskazniki tej walki proponowalbys?

    Ilość zgłoszonych na danym terenie przestępstw.W ten sposób promujemy
    wykrycie z własnej inicjatywy. No i im więcej sprawców złapiemy, tym
    lepiej, bo mniej jest przestępstw. Prosty sposób i czytelny. Ale to moje
    zdanie.

  • 15. Data: 2004-02-12 19:21:50
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > wykrycie z własnej inicjatywy. No i im więcej sprawców złapiemy, tym
    > lepiej, bo mniej jest przestępstw. Prosty sposób i czytelny. Ale to moje

    a nie sadzisz, ze to prowadzi do "wynaturzenia"? kilka ladnych lat temu,
    jeszcze za czasow milicji obywatelskiej slychac bylo tu i owdzie o
    wykrywalnosci powyzej 90% i o "ukrecaniu spraw". wlasnie pod statystyke. by
    bylo mniej przestepstw. przyjmowano tylko wykryte.nie wiem wiec, czy ten
    sposob by sie sprawdzil, czy nie dokonywano by jakichs przekretow. z jednej
    strony ganisz statystyke, z drugiej - do niej sie odwolujesz. nie mam tego
    za zle, bo nie ma - moim zdaniem - skutecznej i jedynej metody oceny pracy
    policji. statystyka winna byc tylko narzedziem. jednym z narzedzi. a nie
    celem pracy policji.

  • 16. Data: 2004-02-12 20:14:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "P@wel" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Zauważ, że w "moim" systemie wykrywalność nie jest oceniana. Jeśli zdołasz
    doprowadzić do tego, że ni będzie przestępstw nowych nie wykrywając
    żadnych poprzednich, to będzie dobrze.

  • 17. Data: 2004-02-12 21:20:14
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

> [...]
    > gdy nie jest rozliczana z tej walki tylko z jakiś dziwnych współczynników
    > statystycznych? Ten, kto wierzy w skuteczność takiego pomiaru musi być

    Ktoś mądry powiedział, że są trzy rodzaje kłamstwa:
    kłamstwo, wielkie kłamstwo i statystyka.
    W policji i nie tylko sami ci, co wymyślają statystykę,
    nie wierzą w nią.
    Taką wiarę przejawiają tylko przed kamerami i podnieceni
    zainteresowaniem mediów, ktore też udają, że w to wierzą,
    wymyślają kolejne wskaźniki, punktacje, motywacje.
    Żałosne jest to, że na ten temat wypowiadają się ci,
    którzy o policji niewiele wiedzą - politycy i wysocy rangą
    gliniarze, którzy prawdziwą jednostkę znają z opowiadań,
    bo za młodu jako "plecaki" po Szczytnie zasiedli za biurka
    i trwają w swych świątyniach dumania.

    W jakim normalnym kraju policjant w większej mierze
    rozliczany jest z pogadanek w przedszkolach, niż z łapania
    przestępców ?
    Gdzie jeszcze policja produkuje tyle ton makulatury ?

  • 18. Data: 2004-02-13 17:48:48
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    > Zauważ, że w "moim" systemie wykrywalność nie jest oceniana. Jeśli zdołasz
    > doprowadzić do tego, że ni będzie przestępstw nowych nie wykrywając
    > żadnych poprzednich, to będzie dobrze.

    nie uwazasz tego za absurd? chcesz oceniac prace policji tylko na podstawie
    ilosci zgloszonych przestepstw?czyli jesli mamy dwie komendy policji - mniej
    wiecej takie same terytorialnie, tyle samo pracujacych polcijnatow, mniej
    wiecej takie same uwarunkowania i

    w pierwszej mamy rocznie np. 300 wlaman, 400 kradziezy, 50 rozbojow, 10
    zabojstw ,

    w drugiej 550 wlaman, 150 kradziezy, 55 rozbojow i 5 zabojstw -

    to w ktorej jednostce lepiej pracuja policjanci? ilosciowo przestepstw na
    jednym i drugim terenie jest tyle samo - po 760.

    piszesz, ze nie oceniasz wykrywalnosci. ok'ej - wiec ponownie przywolam dane
    z pierwszej i drugiej jednostki.

    w pierwszej jednostce policjanci ustalili sprawcow 200 wlaman, 200
    kradziezy, 30 rozbojow i 9 zaojstw./wykrywalnosci nie chce mi sie wyliczac -
    ale jak zaznaczyles - to cie nie interesuje/

    policjanci z drugiej jednostki ustalili sprawcow 10 zabojswt - nie
    wykrywajac ani jednego wlamania, kradziezy, rozboju. Ktorych ocenisz lepiej?
    tzn. ktorych lepiej oceni Twoj system?

    pogmatwac to wszystko mozna jeszcze bardziej - ale chyba nie o to chodzi.
    wydaje mi sie, ze ocena tylko na podstawie ilosci popelnionych przestepstw
    na danym terenie - nie odzwierciedla pracy policji. wplyw na przestepczosc
    ma bowiem szereg roznych uwarunkowan, jak chociazby bezrobocie, tereny
    rolnicze, miesjkie aglomeracje itp.
    przyjmujac Twoj system - to powiem szczerze, ze zalezaloby mi jako
    kierownikowi komisariatu w danym powiecie - czy wojewodztwie, by na przyklad
    w roku tzw. zerowym/ rok zerowy - to rok, w ktorym zacalby obowiazywac Twoj
    system/ doprowadzic do popelniania jak najwiekszej liczby przestepstw na
    swoim terenie. maksymalnie jak najwiecej. by bylo ich np. 10 000. dlaczego?
    po to tylko, by w latach nastepnych - odnotowywac spadek.

    pozdrawiam

    P@wel

  • 19. Data: 2004-02-13 18:04:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "P@wel" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    A w jakiej dzielnicy czuł byś się bezpieczniej. W tej, w której w roku
    było 10 włamań, ale sprawcy żadnego nie wykryto, czy w tej w której było
    ich 1000, ale 990 sprawców ustalono. Mnie, jako obywatela, to mało
    interesuje, czy sprawcę wybicia mojej szyby wsadzą na długoletnie
    więzienie, czy puszczą wolno. Ja się wkurzam, ze mi szybę wybili.

  • 20. Data: 2004-02-14 03:27:23
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    > A w jakiej dzielnicy czuł byś się bezpieczniej. W tej, w której w roku
    > było 10 włamań, ale sprawcy żadnego nie wykryto, czy w tej w której było
    > ich 1000, ale 990 sprawców ustalono.

    na pewno w yej pierwszej. ale podales dzielnice, ktore bardzo roznia sie
    przestepczoscia. to tak jakby porownywac Warszawe np z Sopotem. ale tak
    moze bez demagogi, jak twoj system ocenilby moje wczesniejsze pytanie?

    >Mnie, jako obywatela, to mało
    >interesuje, czy sprawcę wybicia mojej szyby wsadzą na długoletnie
    >więzienie, czy puszczą wolno. Ja się wkurzam, ze mi szybę wybili.

    mnie tez wkurzyloby, ze mi szybe wybili, ale tez interesowaloby, czy sprawca
    zostanie zatrzymany i poniesie kare - jesli juz do przestepstwa doszlo.nigdy
    bowiem nie doprowadzisz do sytuacji, by przestepczosc wyeliminowac
    calkowicie.