eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPo jakim czasie od zainstnienia przestepstwa mozna zglosic je policji ? › Re: Po jakim czasie od zainstnienia przestepstwa mozna zglosic je policji ?
    From: "P@wel" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Po jakim czasie od zainstnienia przestepstwa mozna zglosic je policji ?
    Date: Fri, 13 Feb 2004 18:48:48 +0100

    > Zauważ, że w "moim" systemie wykrywalność nie jest oceniana. Jeśli zdołasz
    > doprowadzić do tego, że ni będzie przestępstw nowych nie wykrywając
    > żadnych poprzednich, to będzie dobrze.

    nie uwazasz tego za absurd? chcesz oceniac prace policji tylko na podstawie
    ilosci zgloszonych przestepstw?czyli jesli mamy dwie komendy policji - mniej
    wiecej takie same terytorialnie, tyle samo pracujacych polcijnatow, mniej
    wiecej takie same uwarunkowania i

    w pierwszej mamy rocznie np. 300 wlaman, 400 kradziezy, 50 rozbojow, 10
    zabojstw ,

    w drugiej 550 wlaman, 150 kradziezy, 55 rozbojow i 5 zabojstw -

    to w ktorej jednostce lepiej pracuja policjanci? ilosciowo przestepstw na
    jednym i drugim terenie jest tyle samo - po 760.

    piszesz, ze nie oceniasz wykrywalnosci. ok'ej - wiec ponownie przywolam dane
    z pierwszej i drugiej jednostki.

    w pierwszej jednostce policjanci ustalili sprawcow 200 wlaman, 200
    kradziezy, 30 rozbojow i 9 zaojstw./wykrywalnosci nie chce mi sie wyliczac -
    ale jak zaznaczyles - to cie nie interesuje/

    policjanci z drugiej jednostki ustalili sprawcow 10 zabojswt - nie
    wykrywajac ani jednego wlamania, kradziezy, rozboju. Ktorych ocenisz lepiej?
    tzn. ktorych lepiej oceni Twoj system?

    pogmatwac to wszystko mozna jeszcze bardziej - ale chyba nie o to chodzi.
    wydaje mi sie, ze ocena tylko na podstawie ilosci popelnionych przestepstw
    na danym terenie - nie odzwierciedla pracy policji. wplyw na przestepczosc
    ma bowiem szereg roznych uwarunkowan, jak chociazby bezrobocie, tereny
    rolnicze, miesjkie aglomeracje itp.
    przyjmujac Twoj system - to powiem szczerze, ze zalezaloby mi jako
    kierownikowi komisariatu w danym powiecie - czy wojewodztwie, by na przyklad
    w roku tzw. zerowym/ rok zerowy - to rok, w ktorym zacalby obowiazywac Twoj
    system/ doprowadzic do popelniania jak najwiekszej liczby przestepstw na
    swoim terenie. maksymalnie jak najwiecej. by bylo ich np. 10 000. dlaczego?
    po to tylko, by w latach nastepnych - odnotowywac spadek.

    pozdrawiam

    P@wel