  • 11. Data: 2014-12-09 13:18:50
    Temat: Re: Po co kod pocztowy na listach
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Stąd mój wniosek, że "automat" jednak działa.

    :)
    Wszystko ogólnie jasne.

  • 12. Data: 2014-12-09 13:31:31
    Od: kern <k...@w...pl>

    W dniu 2014-12-09 o 13:18, Budzik pisze:
    > Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > :)
    > Wszystko ogólnie jasne.

    Niekoniecznie :-). Pytałem na poczcie, automaty tylko w
    aglomeracjach. Pani z okienka sortuje ręcznie po kodach
    bo łatwiej. W razie wątpliwości decyduje samodzielnie
    gdzie wysłać.

  • 13. Data: 2014-12-09 14:34:29
    Od: m <m...@g...com>

    > BTW: o ile PP. ma z okazji obecności skrzynek pocztowych doskonale
    > rozwiązany problem zwrotów, o tyle dobrze wiedzieć, że trzeba
    > uczynić nieczytelnym właśnie kod - bo jak automat rozpozna
    > kod, to list ponownie trafi do adresata, dopisków "zwrot"
    > automat nie czyta, a i listonosz niekoniecznie :D
    > Stąd mój wniosek, że "automat" jednak działa.

    Ba, jak mi taka informacja była potrzebna to pisałeś o firmanctwie i
    innych abstrakcyjnych bytach :).

    A ja się użerałem z jednym zwrotem który mi chyba wrzucali do skrzynki z
    5 razy. A ja najpierw zaznaczyłem odpowiedni ptaszek z tyłu, potem
    dopisywałem: "nie mieszka", "nadal nie mieszka", "nie mieszka i mieszkać
    nie będzie".

    p. m.

  • 14. Data: 2014-12-09 19:34:53
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    Wysłałem błednie zaadresowany list.
    Zamiast 62-030 Luboń, wpisałem 62-030 Poznań.
    Ulica taka która jest zarówno w Poznaniu jak i w Luboniu.

    Sadziłem ze kod pocztowy jest wazniejszy i najpierw paczki sa po nim
    sortowane.
    Tymczasem list pojechał do Poznania, listonosz opatrzył go napisem, ze "nie
    mieszka, kod wskazuje na Luboń" po czym odesłał do nadawcy.
    Czy tak powinno byc?
    ---
    Może kod Poznania podobny jest

  • 15. Data: 2014-12-09 19:39:50
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil""

    > Zamiast 62-030 Luboń, wpisałem 62-030 Poznań.
    > Ulica taka która jest zarówno w Poznaniu jak i w Luboniu.

    Kod pocztowy jest numerem POMOCNICZYM.
    ---
    Czemu tak sądzisz ?

    Przesyłkę ZAADRESOWAŁEŚ a nie ZANUMEROWAŁEŚ. Miała dotrzeć do
    Poznania i do Poznania trafiła. W czym problem ?
    ---
    Było, do Lubonia miała trafić

  • 16. Data: 2014-12-09 19:44:53
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Jingiel"

    Poza tym łatwiej zapamiętać nazwę miast niż parę kodów pocztowych.
    ---
    Generalnie to korespondencję wysyła się osobom tylko zwykle ciężko znaleźć
    osobę na podstawie jej imienia i nazwiska więc podaje się jednak adres pod
    jakim na list oczekuje.

  • 17. Data: 2014-12-10 09:59:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Dec 2014, m wrote:

    > Ba, jak mi taka informacja była potrzebna to pisałeś o firmanctwie i innych
    > abstrakcyjnych bytach :).

    ?? :O
    A o zwroty pytałeś czy o firmanctwo? ;)

> [...]
    > "nie mieszka", "nadal nie mieszka", "nie mieszka i mieszkać nie będzie".

    No jak mi pierwszy raz zwrot zabawił się w bumerang, to spytałem na
    poczcie o co chodzi i mi wyjaśnili wraz z zapodaniem antoditum :)
    (tego "unieczytelnienia" kodu, a najlepiej całego adresu adresata właśnie,
    uwaga - przekreślenie nie wystarczy, automat przekreślone "umie"
    przeczytać, przekreślić grubym mazakiem aby było nieczytelne albo
    powpisywać stos bzdur w pętli!)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2014-12-11 01:08:07
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "mz" <l...@w...pl> wrote in message
    > Użytkownik "X-Man" napisał w wiadomości grup
    > cholera wie w UK jest to bardzo fajnie rozwiązane po kodzie pocztowym
    > możesz na
    > google maps znaleźć adres z dokładnością do ulicy szkoda że w PL nie moga
    > czegoś
    > takiego wprowadzić naprawdę bardzo ułatwia życie wystarczy znać kod
    > pocztowy i
    > numer domu i tarfiasz gdzie trzeba.
    > --------------
    > To napisz do tych od google maps niech wprowadzą kody pocztowe.
    > W Polsce jest tak, że na jednej ulicy czasem masz kilka kodów pocztowych
> [...]

    hmm to jest chyba rozwiązanie systemowe kod pocztowy powiązany jest w jakiś
    sposób ze współrzędnymi geograficznymi o ile się nie mylę w każdym razie jest to
    naprawdę bardzo fajnie pomyślane i ułatwia bardzo życie, baza kodów pocztowych
    jest dostępna za jakąś tam opłatą i np sklepy online mają taką opcję że zamiast
    wypełniać ileś pól adresu wpisujesz post code i wybierasz z listy swój dokładny
    adres. Cay ten system opracowywany był chyba najpierw przez RoyalMail a potem
    rząd się do tego doczepił...

    Pzdr
    Piotrek

  • 19. Data: 2014-12-11 18:43:49
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "X-Man"

> [...]

    dokładny
    adres. Cay ten system opracowywany był chyba najpierw przez RoyalMail a
    A nie można po prostu podać współrzędnych ? :-)

  • 20. Data: 2014-12-12 02:01:45
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:m6cmbj$qcb$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > rząd się do tego doczepił...
    > ---
    > A nie można po prostu podać współrzędnych ? :-)

    kod jest krótszy i jest pewnie kilka innych powodów, nei ja ten system robiłem
    ale IMO sprawdza się nieźle

    Pzdr
    Piotrek