  • 1. Data: 2007-07-23 07:56:59
    Temat: Żenię się - kwestie majątkowe
    Od: Leonid <l...@o...pl>

    Witam

    prosze o pomoc w nastepujacej sprawie, za dwa miesiace zmieniam stan
    cywilny. W tej chwili razem z moja ukochana posiadamy mieszkania ja mam
    swoje, ona ma swoje.

    - Czy po slubie, ja stane sie wspolwlascicielem jej mieszkania a ona
    mojego ? I jak to sie może potoczyc w przypadku rozwodu, nie chcę
    skonczyc na centralnym ;).

    Druga kwestia to to ze moi rodzice posiadaja dom, oraz mieszkanie ktore
    na razie nie sa przepisane na mnie.

    - Czy w przypadku gdyby nie daj Boże cos z nimi sie stalo zlego, to
    spadkobiercami bedziemy wspolnie z moja przyszla małżonką czy tez
    "majątek" ten przypadnie bezposrednio na mnie ?

    Bardzo dziękuje za wszelakie sugestie.

    Pozdrawiam
    Leonid

  • 2. Data: 2007-07-23 08:08:22
    Temat: Re: Żenię się - kwestie majątkowe
    Od: "miffy" <m...@m...mi>

    Użytkownik "Leonid" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > - Czy po slubie, ja stane sie wspolwlascicielem jej mieszkania a ona
    > mojego ? I jak to sie może potoczyc w przypadku rozwodu, nie chcę skonczyc

    Nie. Dopiero majątek zebrany po ślubie jest liczony jak wspólny.

    > - Czy w przypadku gdyby nie daj Boże cos z nimi sie stalo zlego, to
    > spadkobiercami bedziemy wspolnie z moja przyszla małżonką czy tez
    > "majątek" ten przypadnie bezposrednio na mnie ?

    Nie. Spadek, tak samo jak wygrane np w totaka, nie wchodzą w skład majątku
    wspólnego.

  • 3. Data: 2007-07-23 08:13:28
    Od: PawelM <p...@o...pl>

    ...jeśli Ty teraz już myślisz o rozwodzie i pieniądzach to
    nie żeń się !
    Jak się za kogoś wychodzi to chyba się kogoś kocha i rozwód
    przez myśl nawet nie przejdzie... a poza tym jeśli już dojdzie do
    rozwodu to jeśli z winy kobiety np zdrada, zawsze możesz się sądzić,
    że
    jej się nic nie należy bo rozwaliła małżeństwo lub wyszła za mąz tylko
    po to aby uzyskać część Twojego majątku.
    Pzdr.

  • 4. Data: 2007-07-23 08:31:34
    Od: Kuba <c...@o...pl>

    Leonid pisze:
> [...]
    > spadkobiercami bedziemy wspolnie z moja przyszla małżonką czy tez
    > "majątek" ten przypadnie bezposrednio na mnie ?

    Witam

    Gratulacje! Z chwilą zawarcia małżeństwa powstaje między małżonkami
    wspólność majątkowa. Obejmuje ona przedmioty majątkowe nabyte w trkcie
    trwania małżeństwa. Przedmioty majątkowe które małżonkowie posiadali
    przed wejściem w związek małżeński wchodzą do ich majątków osobistych
    (art. 31 par 1 w zw. z art 33 pkt 1) k.r.o.). Tak więc w kwestii
    mieszkań nic się nie zmieni.

    Co do ewentualnego spadku po twoich rodzicach to mamy tu dwie kwestie.
    Po pierwsze: przedmioty zwykłego urządzenia domowego służące do użytku
    obojga małżonków nabyte przez dziedziczenie wchodzą do majątku
    wspólnego, CHYBA ZE spadkodawca postanowił inaczej (34 kro)
    Po drugie: pozostałe przedmioty nabyte przez dziedziczenie wchodzą do
    majątku osobistego małżonka, CHYBA żE spadkodawca postanowił inaczej
    (art 33 pkt2) kro)
    Także dom i mieszkanie rodziców stanie się wyłącznie twoją własnością
    (jeżeli nie ma innych spadkobierców i spadkodawca nie rozrządzi tymi
    składnikami majątku w inny sposób) i twojej małżonce nic do tego, CHYBA
    żE spadkodawca w testamencie postanowi co innego.

  • 5. Data: 2007-07-23 08:35:07
    Od: "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl>

    Użytkownik "PawelM" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    >...jeśli Ty teraz już myślisz o rozwodzie i pieniądzach to
    nie żeń się !

    Bzdura. Właśnie teraz nalezy o tym myśleć, bo potem jest za poźno. W
    cywilizowanych krajach intercyza przedślubna jest normą, zwłaszcza wśród
    ludzi którzy mają majątek. Gołodupce mogą lekceważyc kwestie finansowe i
    gołodupcami pozostac do śmierci;)

    > Jak się za kogoś wychodzi to chyba się kogoś kocha i rozwód
    przez myśl nawet nie przejdzie...

    Jak sie ubezpieczasz na wypadek śmierci, to wcale jej nie chcesz, ale jako
    osoba przezorna dbasz o zabezpieczenie rodziny. Tu jest podobnie.

> [...]
    jej się nic nie należy bo rozwaliła małżeństwo lub wyszła za mąz tylko
    po to aby uzyskać część Twojego majątku.

    I wydać sporą część majątku na proces i mieć niepewny ( jak każdego procesu)
    wynik.

    No i na dodatek żenuiąc sie myśleć o zdradzie, rozwodfzie, sądzie itp? Sam
    piszesz, ze to niewłaściwe :P

    Ludzie piszcie intercyzy i pilnujcie spraw majątkowych

    RR.

  • 6. Data: 2007-07-23 08:39:29
    Od: Kuba <c...@o...pl>

    PawelM pisze:
> [...]
    > jej się nic nie należy bo rozwaliła małżeństwo lub wyszła za mąz tylko
    > po to aby uzyskać część Twojego majątku.

    Facet myśląc o małżeństwie powinien wiedzieć co ma i jak sytacja jego i
    jego małżonki będzie wyglądała po ślubie. Nie widzę nic złego w tym że
    gość interesuje się sprawami majątkowymi. Potem może być za późno

  • 7. Data: 2007-07-23 08:53:59
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    PawelM pisze:

> [...]
    > że jej się nic nie należy bo rozwaliła małżeństwo lub wyszła za mąz tylko
    > po to aby uzyskać część Twojego majątku.

    Takie teksty przypominają mi niejakiego Bosaka w programie u
    Wojewódzkiego. Jak lepiej poznasz życie, to się nauczysz że
    zabezpieczenie sobie tyłka na przyszłość nie ma związku z szczytną ideą
    małżeńskiego zaufania.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 8. Data: 2007-07-23 10:20:08
    Od: Leonid <l...@o...pl>

    Bardzo wam dziekuje za wszelka pomoc, już mam pełen obraz mojej
    przyszlosci ;).

    Pozdrawiam serdecznie
    Leonid

  • 9. Data: 2007-07-24 11:02:50
    Od: "PWK" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Kuba" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > składnikami majątku w inny sposób) i twojej małżonce nic do tego, CHYBA żE
    > spadkodawca w testamencie postanowi co innego.

    No dobrze, a zakładając taki przypadek, że jest zona i zona ma mieszkanie
    (jest jej jedynym wlascicielem, jest to mieszkanie sprzed slubu - majatek
    osobisty) oraz meza, maja dziecko.
    Po smierci zony mieszkanie dziedziczy tylko dziecko, czy moze tez jakas
    czesc mąż. Siostra zony i brat zony tez maja jakies prawo do tego
    mieszkania?
    Dziękuję za odpowiedzi.
    --
    PWK

  • 10. Data: 2007-07-24 12:05:19
    Od: "miffy" <m...@m...mi>

> [...]
    > Po smierci zony mieszkanie dziedziczy tylko dziecko, czy moze tez jakas
    > czesc mąż. Siostra zony i brat zony tez maja jakies prawo do tego
    W 1/2 dziecko i 1/2 mąż. Gdyby mieszkanie było wspólne, to dostali by po 1/4
    a mąż w rezultacie miałby 3/4.