  • 11. Data: 2003-09-21 23:45:46
    Temat: Re: Platny przedlad gwarancyjny
    Od: "Ślizgacz" <s...@p...onet.pl>

    :
    > to spytaj na pl.soc.prawo.
    > IMHO nie mają prawa żądać pieniędzy za _obowiązkowy_ przegląd
    > gwarancyjny. Co innego naprawa/wymiana części które zużyłeś, ale to się
    > samo przez się rozumie. Ale likwidacja luzów itp. jeśli jest warunkiem
    > ważności gwarancji _musi_ być darmowa. Ale to tylko moje gdybanie,

    Ja handluję Kellysami i tutaj mamy obligatoryjnie darmowe przeglądy. Prawda
    jest taka, że w dużej mierze zależy to od dobrej woli i uczciwości sklepu.
    Na początku działalności pobieraliśmy 20 zeta, ale później się
    zreflektowaliśmy (również importer miał w tym swoje 5 groszy i słusznie). W
    końcu klient NASZ PAN!

  • 12. Data: 2003-09-22 08:10:19
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > samo przez się rozumie. Ale likwidacja luzów itp. jeśli jest warunkiem
    > ważności gwarancji _musi_ być darmowa. Ale to tylko moje gdybanie,

    Powiem tak, kupowalem Gianta 6 lat temu i juz wtedy placilem za przeglad.
    Nie wiem czy to zgodne z prawem, czy nie ale analogiczna sytuacja jest
    w autach i tam jak najbardziej placi sie za przeglad.

    MarcinP

  • 13. Data: 2003-09-22 08:12:10
    Od: "Emil Mc" <e...@i...pl>

    Oczywiscie ze przeglad moze byc platny i jest to zgodne z prawem. A jak
    jedziesz samochodem na przeglad to nic nieplacisz?
    U mnie w sklepie tez jest platny przeglad, w gwarancji jest napisane 1
    miesiac lub 200 km ale klientow prosimy zeby przyjezdzali jak naprawde cos
    sie bedzie dzialo a nie tylkoz obowiazku. Do tego czasu wszelkie regulacje
    wykonujemy GRATIS. Chcemy zeby placenie za przeglad bylo usprawiedliwione.
    My przede wszystkim informujemy osobe kupujaca o platnym przegladzie wjec
    niejest to nabijanie w butelke. pozdrawiam

    Emil Mc
    Kona Manomano