  • 251. Data: 2010-07-28 07:07:00
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 22:46:09 +0200, Robert Jaroszuk napisał(a):

    > To że protokół EMV w założeniach miał służyć przeniesieniu
    > odpowiedzialności za bezpieczeństwo transakcji z issuera na merchanta
    > i/lub cardholdera.
    > Jeśli transakcja została potwierdzona podpisem klienta - odpowiada
    > merchant. Jeśli PINem - odpowiada klient. I pod tym względem się
    > sprawdza. Bank przenosi ryzyko i odpowiedzialność na innych.

    Co do zasady: troszkę w tym jednak ploty (którą sam rozpowszechniałem...)
    -- "liability shift" dotyczy sprzedawców, którzy nie wdrożyli czip-
    terminali (http://www.chipandpin.co.uk/business/card_payments/
    means/
    shift_liability.html); natomiast co do odpowiedzialności za transakcje to
    w ustawie EIP jest to dość dokładnie rozpisane.

    > W przypadku transakcji offline, weryfikacja PIN odbywa się poprzez
    > komunikację z kartą, a nie z centrum autoryzacyjnym. Tego typu
    > architektura z założenia będzie mniej bezpieczna niż transakcje
    > online'owe, ponieważ nie ma "trzeciej strony", która autoryzuje
    > transakcje. Myślę że nie muszę się specjalnie gimnastykować żeby
    > udowodnić że jest to mniej bezpieczne, prawda?

    Jednak "dawca" karty i techniki tam zaszytej też ma coś tu do powiedzenia
    (i stracenia?).
    Z drugiej strony transakcję online można podsłuchać. Nie mam pojęcia
    (nietechniczny jestem) czy w ramach autoryzacji "idzie" PIN i jak to jest
    szyfrowane, ale ryzyko zawsze istnieje.

    > Są przez to podatne na różnego rodzaju ataki typu Man-in-the-middle, czy
    > nawet na klonowanie i przeprogramowanie, przez co stają się tzw. 'yes
    > card'. Po prostu sklonowana karta zawsze odpowiada twierdząco na
    > zapytanie o poprawność PINu.

    Czyli tak czy inaczej wychodzimy albo od sklonowanej, albo wytworzonej we
    własnym zakresie -- w oparciu o cudze numery kart -- plasticzki.

    > W przypadku kart DDA, które posiadają klucze RSA, istnieje możliwość
    > oszukania terminala poprzez modyfikację pakietów autoryzacyjnych,
    > przesyłanych pomiędzy kartą a terminalem. Oczywiście nie będzie to
    > możliwe gdy musimy podać kartę sprzedawcy w sklepie i to on wtyka ją w
    > terminal, ale często jest tak, że klient sam to robi i wtedy można użyć
    > kradzionej karty.

    Kradzionej czy podrobionej? Zakładając, że miałbym kartę tego rodzaju i
    dałbym ją Tobie -- da się "podrobić" PIN? E...

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 252. Data: 2010-07-28 07:10:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Robert Jaroszuk pisze:

    > Przy transakcjach offline jest dużo więcej realnych zagrożeń związanych
    > z bezpieczeństwem, tak więc byłbym ostrożny z pisaniem o zaletach takich
    > transakcji ;-)

    Jedynym zagrożeniem może być złamanie systemu zapisu na kartę informacji
    o transakcjach.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 253. Data: 2010-07-28 07:34:53
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 16:45:24 -0500, witek napisał(a):

    > Sklep może ci odmówić wszystkiego. Nawet sprzedaży czy też wpuszczenia
    > cię do sklepu.

    Powiedz że żartujesz? :)))
    Chyba z rozpędu coś ci się pozajączkowało wituś ;)

  • 254. Data: 2010-07-28 07:41:31
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 14:19:35 +0100, pmlb napisał(a):

    > No i teraz powiedz sklepikarzowi by zrezygnowal z 5% zysku....
    > Mowisz o 5zl... a teraz pomysl o 1000 klientow z 5zl i jakie to straty dla
    > sklepikarza.... za np. dzien.

    Jesteś jakimś monopolistą czy co?
    Tysiąc klientów dziennie... masz kurewskie szczęście chłopie :))
    Niech będzie.... 1000 * 22dni = 22 000 klientów!!!
    Powiadasz zakupy za 5zł .. czyli 22000 * 5 = 110 000zł miesięcznie (bez
    sobót i niedziel).
    ROTFL ... chłopie ty żyjesz w jakimś matriksie :))

    Chyba że masz na myśli jakiś Real, Carefour, Tesco czy podobne
    hipermarkety. Facet - na pewno nie maja takiego obrotu w podrzędnym
    "osiedlowym sklepiku" o którym toczy się mowa.

    Obudź się, już za miesiąc szkoła ;))

  • 255. Data: 2010-07-28 07:56:49
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Powiedz że żartujesz? :)))
    > Chyba z rozpędu coś ci się pozajączkowało wituś ;)

    A kolega jak widzę jeszcze w komjnistyczne przepisy o spekulacji wierzy - jak
    większośc na tej grupie zresztą ;)
    Polecam:
    84.html
    No i prawdzwe życie oczywiście :D

    K.

  • 256. Data: 2010-07-28 08:09:15
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    On 07/28/2010 09:07 AM, Olgierd wrote:
> [...]
    > shift_liability.html); natomiast co do odpowiedzialności za transakcje to
    > w ustawie EIP jest to dość dokładnie rozpisane.

    Nie wiem o jakich plotkach mówisz, ale jeśli chodzi o resztę, to masz w
    zupełności rację.

> [...]
    > Z drugiej strony transakcję online można podsłuchać. Nie mam pojęcia
    > (nietechniczny jestem) czy w ramach autoryzacji "idzie" PIN i jak to jest

    Technika zaszyta w karcie musi być kompatybilna z resztą świata, tak
    więc issuer nie ma tutaj zbyt szerokich możliwości "poprawiania" EMV.
    Jeśli o to Tobie chodziło :-)

    Jeśli chodzi o komunikację np. terminali POS z hostem autoryzacyjnym,
    najczęściej używa się ISO8583. Są różne wersje, bo protokół ewoluował
    przez szereg lat. Jednakże zasada jest taka, że cały pakiet informacji o
    karcie nie jest zaszyfrowany, z wyjątkiem PINBlock, który szyfruje się
    kluczem transmisyjnym, który z kolei szyfrowany jest tzw. kluczem TMK
    (Terminal Master Key).
    W bankomatach zasada jest ta sama, tyle że częściej używa się protokołu NDC.

    Tak więc podsłuchanie transakcji nie daje Tobie możliwości podsłuchania PIN.

    Inną sprawą jest to, że obecnie operatorzy sieci bankomatów czy POSów są
    zobowiązani przez VISA/MC do certyfikacji PCI-DSS.
    Dlatego modernizuje się infrastrukturę płatniczą i dodaje urządzenia
    szyfrujące cały ruch pomiędzy bankomatem a hostem.
    Tak więc w wielu przypadkach podsłuchiwanie nic Tobie nie da, bo cała
    transakcja lata wewnątrz tuneli VPN czy transmisji SSL.

    Ale to są zabezpieczenia na warstwie transmisyjnej a nie na warstwie
    protokołu EMV.

    > Czyli tak czy inaczej wychodzimy albo od sklonowanej, albo wytworzonej we
    > własnym zakresie -- w oparciu o cudze numery kart -- plasticzki.

    Lub kradzionej.

    > Kradzionej czy podrobionej? Zakładając, że miałbym kartę tego rodzaju i
    > dałbym ją Tobie -- da się "podrobić" PIN? E...

    Wkładam Twoją (kradzioną) kartę do czytnika podpiętego do komputera,
    ktory mam w plecaku. Podpinam do niego także inną kartę (nazwijmy ją
    "serwisową"), którą wkładam do terminala POS (jako że z rękawa będzie mi
    wystawała mała wiązka kabelków, to nie zadziała jeśli kartę trzeba podać
    sprzedawcy).
    Komunikacja pomiędzy POS a moją kartą jest transmitowana przez laptopa,
    do Twojej karty, tak więc POS de facto rozmawia z TWOJĄ kartą.
    Gdy przychodzi do autoryzacji, wpisuję dowolny PIN.
    POS wysyła go do karty i oczekuje odpowiedzi 0x9000 jeśli PIN się zgadza
    lub 0x63CX (gdzie X to ilość pozostałych prób PIN), jeśli się nie zgadza.

    Twoja karta odpowiedziałaby 0x63Cx, natomiast ten fragment transmisji
    został przechwycony przez komputer, który odesłał poprzez moją kartę do
    terminala odpowiedź 0x9000.

    Podstawowym niedociągnięciem EMV jest brak uwierzytelniania tej
    komunikacji. Dlatego offline jest mniej bezpieczne niż online.

    Pozdrawiam,

    --
    ... Robert Jaroszuk ...
    GCS/IT/O d- s: a- C ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N++ DI+

  • 257. Data: 2010-07-28 08:14:37
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    On 07/28/2010 09:10 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Jedynym zagrożeniem może być złamanie systemu zapisu na kartę informacji
    > o transakcjach.

    Niestety mylisz się.
    Przeczytaj moją odpowiedź na post Olgierda, tam wyjaśniłem, dlaczego
    jest inaczej.

  • 258. Data: 2010-07-28 08:16:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Robert Jaroszuk pisze:

    > Niestety mylisz się.
    > Przeczytaj moją odpowiedź na post Olgierda, tam wyjaśniłem, dlaczego
    > jest inaczej.

    A Ty przeczytaj wątek, by wiedzieć o czym rozmawiamy.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 259. Data: 2010-07-28 08:23:23
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    On 07/28/2010 10:16 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > A Ty przeczytaj wątek, by wiedzieć o czym rozmawiamy.

    Z tego co pamiętam, to odpisywałem na Twój post, w którym wypowiadałeś
    się na temat zalet transakcji kartowych, a ja odpowiedziałem że obok
    zalet funkcjonalnych należy pamiętać o zagrożeniach związanych z
    bezpieczeństwem transakcji offline.
    Ty z kolei odpisałeś coś o zagrożeniu złamania systemu zapisywania
    historii transakcji na karcie (?).

    Tak, chyba masz rację, nie ma sensu kontynuować dyskusji z Tobą.

  • 260. Data: 2010-07-28 08:29:03
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Robert Jaroszuk pisze:

> [...]
    > się na temat zalet transakcji kartowych, a ja odpowiedziałem że obok
    > zalet funkcjonalnych należy pamiętać o zagrożeniach związanych z

    Widzisz, nie przeczytałeś dokładnie - pisałem o systemie, który był
    testowany jakiś czas temu i nie jest powszechny.

    > Ty z kolei odpisałeś coś o zagrożeniu złamania systemu zapisywania
    > historii transakcji na karcie (?).

    Tak - w tamtym systemie historia transakcji zapisywana była na karcie,
    bo karta działała jak elektroniczna portmonetka, wydać mogłeś tyle ile
    miałeś zapisane na karcie, historia była zaczytywana do systemu
    bankowego, gdy przyszedłeś doładować kartę, albo gdy rozliczyła się
    osoba, u której płaciłeś.

    > Tak, chyba masz rację, nie ma sensu kontynuować dyskusji z Tobą.

    Co chcesz kontynuować, skoro nawet nie zacząłeś?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl