  • 231. Data: 2010-07-27 09:53:04
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: <s...@a...pl>

    Już na podumowanie naszych dyskusji

    http://moto.onet.pl/1620513,1,drogowka-z-suszarka-i-
    terminalem,artykul.html?node=2

    Nawet państwo planuje doliczać prowizję do rachunku :)

  • 232. Data: 2010-07-27 09:58:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    s...@a...pl pisze:
    > Już na podumowanie naszych dyskusji
    >
    > http://moto.onet.pl/1620513,1,drogowka-z-suszarka-i-
    terminalem,artykul.html?node=2

    > Nawet państwo planuje doliczać prowizję do rachunku :)

    E tam, będzie tak jak z piramidami finansowymi - może je organizować
    tylko państwo. "Nie kradnij, rząd nie lubi konkurencji!".

    --
    Liwiusz

  • 233. Data: 2010-07-27 10:47:52
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> wrote in message

    > Nie martw się! Sklepikarz wyżywi się sam.
    > Sklepikarz sprzedaje olej słonecznikowy za 12 zł (!), a w Carrefourze jest
    > po ok. 6 zł!
    > To tylko taki jeden malutki szczególik.

    To jest temat na zupelnie inny watek:)
    W tym przypaku (nie bronie sklepikarzy) kazda prowizja to koszt im mniejszy
    tym wiekszy zysk, biznes prowadzi sie by miec zyski nie straty...

  • 234. Data: 2010-07-27 10:51:00
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> wrote in message

    > Mogę Ci powiedzieć, ile stracą: w moim przypadku wszystko, bo po takich
    > cyrkach z reguły więcej tam nie pójdę. A biorąc pod uwagę, że 90% zakupów
    > robię za pomocą karty (nie tylko na 5 zł) to to dla sklepikarza strata
    > byłaby zauważalna. Dla zobrazowania: mam w zasięgu rzutu kamieniem 5
    > sklepów, w których robię zakupy. 3 z nich akceptują karty bez żadnych
    > fochów i zostawiam tam miesięcznie jakiś 1,5 tys zł. W pozostałych, gdzie
    > terminal jest ukryty "na alkoholu" albo "tylko powyżej 15 zł" wydaję może
    > 50, może 100 zł.

    Chcesz powiedziec, ze srednio dzienne w miesiacu robisz zakupy za ponad
    50-zl?
    Naprawde musisz duzo jedzenia wyzucac do smieci lub miec bardzo liczna
    rodzine...

    > A 1000 klientów dziennie? Przy 12 godzinnej pracy to półtora klienta na
    > minutę :-) I każdy płaci 5 zł? Marzyciel...
    >
    > PS. 23 grosze razy 1000 = 230 zł. To nadal 4,6% ;-) Przy marży 20% nadal
    > zostaje 14,4% - 720 zł

    Czy bank podaruje ci 24 grosze? A to przeciez nic w porownaniu z milionami
    jakimi dziennie bank obraca - dlaczego wiec bank nie podaruje 24gr tylko
    jeszcze naliczy od tego procenta?

  • 235. Data: 2010-07-27 10:56:47
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid> wrote in message

    > Użytkownik "pmlb" <b...@d...pl>

    > Równie dobrze można pobierać prowizję od wpłaty gotówkowej. Takie za
    > przeproszeniem pierdolenie i tyle.

    OK, wiec po co ci karta skoro gotowka taniej?
    - Nie placisz za konto w bnanku
    - nie placisz za prowizji za karte
    - nie ponosisz dodatkowych kosztow za pobranie gotowki
    - w sklepie nie masz ograniczen co do wielkosci

    Zobacz same wady korzystania karta - wymien choc jeden pozytywny aspekt?
    ps.
    o plecaku banknotow nie pisz, bo dziennie nie robisz zakupow za 200 000zl.
    Wez ze soba 500 zl i przekonaj sie jaki to @plecak@

  • 236. Data: 2010-07-27 11:02:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    pmlb pisze:

    > o plecaku banknotow nie pisz, bo dziennie nie robisz zakupow za 200 000zl.
    > Wez ze soba 500 zl i przekonaj sie jaki to @plecak@

    Łatwiej zgubić 500zł.
    Można kupić coś, czego zakupu rano się nie planowało.

    --
    Liwiusz

  • 237. Data: 2010-07-27 11:02:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    pmlb pisze:

    > "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid> wrote in message

    > OK, wiec po co ci karta skoro gotowka taniej?
    > - Nie placisz za konto w bnanku

    mam konto w banku i też nie płacę

    > - nie placisz za prowizji za karte

    za jedną płacę, za drugą nie (są w 2 różnych bankach i mają inne funkcje)

    > - nie ponosisz dodatkowych kosztow za pobranie gotowki

    nie ponosze, bo wypłacam we właściwych bankomatach.

    > - w sklepie nie masz ograniczen co do wielkosci

    ograniczeń do wielkości czego?

    > Zobacz same wady korzystania karta - wymien choc jeden pozytywny aspekt?

    nie zauważyłem

    natomiast pozytyw, wypłacam pieniądze, kiedy ich potrzebuję, nie muszę
    kombinować, by wypłacili mi wypłatę, jadę za granicę, nie muszę
    przepłacać za walutę w kantorze (zazwyczaj taniej wychodzi wybranie
    pieniędzy na miejscu, dodatkowo odpada ryzyko bycia okradzionym z
    gotówki w drodze). Dodaj do tego promocje (np zakup biletów lotniczych,
    opłaconych kartą, rezerwacja hotelu itp).

    > ps.
    > o plecaku banknotow nie pisz, bo dziennie nie robisz zakupow za 200 000zl.
    > Wez ze soba 500 zl i przekonaj sie jaki to @plecak@

    A po co mam az tyle przy sobie nosić, po za wyjątkowymi sytuacjami nie
    noszę przy sobie więcej niż 20-50zł.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 238. Data: 2010-07-27 14:36:56
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 16:28:32 +0200, Jotte napisał(a):

    > Dlatego udzielam nauczki,

    Nie udzielasz. Wkurzasz tylko kasjerkę która na to nie ma żadnego wpływu
    jak są realizowane płatności kartą. Chyba że jest starą pracownicą to
    spłynie po niej jak po kaczce i nawet nie powie o tym szefostwu.
    Konduktora też opieprzysz że się pociąg spóźnił?

    Henry

  • 239. Data: 2010-07-27 16:44:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Henry(k) wrote:

    > Konduktora też opieprzysz że się pociąg spóźnił?

    w pierwszej kolejności!
    Zwyzywa od chamów, chujów i debili.
    Chyba, że akurat nie będzie reemisji choroby.

  • 240. Data: 2010-07-27 18:23:29
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    On 07/27/2010 10:09 AM, Herald wrote:

    > :))))
    > Czyli występują sami przeciwko sobie? :)))

    Jeśli nie rozumiesz jak funkcjonuje VISA i MasterCard to faktycznie może
    się Tobie wydawać że występują przeciwko sobie.

    --
    ... Robert Jaroszuk ...
    GCS/IT/O d- s: a- C ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N++ DI+