  • 1. Data: 2011-12-15 01:13:59
    Temat: Niemoc komornika??
    Od: "Krzysztof" <b...@g...pl>

    Witam,
    zakład w którym przepracowałem w ostatnim etapie swojego istnienia nie
    wypłacal pensji, nie opłacał składek, itp. Miał więc sporo zaległości. Wiele
    osób założyło mu sprawe, m. in Ja które oczywiście firma przegrała i Sąd
    nakazał spłete wierzytelności. Sprawa trafiła w koncu do komornika. Zakład
    posiada sporą nieruchomość (kilka hekterów całkowicie zabudowanych), budynki
    firmowe wraz z infrastruktórą, która z biegiem czasu coraz bardziej się
    dewastuje. Komornik ogłosił licytacje na którą nie było chętnych. Uważam ze
    względu na wygórowaną cene.
    Po pewnym czasie była druga licytacja w której także nie było nabywcy. Z tego
    co wiem komornik robi dwie licytacje i potem jego rola się kończy. Cena
    wywoławcza nie może być mniejsza niż chyba 70 czy 80%. I tu mi się wydaje
    jest sedno tej wyceny, gdyż była robiona na koniec 2007r lub ewentualnie
    początek 2008 czyli na górce pamiętnej hossy na nieruchomościach.
    Jednak moje pytanie dotyczy czego innego. Dostałem list z Sądu informujący o
    nieudanej drugiej licytacji oraz by wskazać mienie z którego może być
    prowadzona egzekucja, gdyż nastąpi umorzenie egzekucji. Niestety nie jest to
    możliwe gdyż Zakład posiada tylko tą sporą nieruchomość (wcześniej wszelkie
    ruchomości zostały sprzedane).
    Sąd zamierza więc sprawe umorzyć. I tu dochodzimy do pewnego paradoksu.
    Zakład posiada dość spory majątek, a pieniędzy (choćby część) nie można
    odzyskać. Czyli co po pewnym czasie nieruchomość zostanie wolna i właściciel
    będzie mógł robić z nią co zechce: sprzedać, wynająć, prowadzić jakąś
    działalność.
    Moim zdaniem wszystko się wzieło z wyceny która nie jest już odpowiednia do
    dzisiejszych warunków. Jak to się ma do sytuacji często widzianych w TV (wiem
    że tam jest raczej przekolorowane) gdzie komornik nieruchomość sprzedaje
    dosłownie za grosze. Czy w moim przypadku cena nie może być obniżana do
    skutku lub aukcja dosłownie od 1 złotówki i niech rynak sam wyceni.
    Niruchomość znalazła by aktywnego inwestora (drugie życie), wierzyciele
    odzyskali by choćby część pieniędzy, no i sprawiedliwości stałoby się zadość.
    Ja tu widze złą wole lub "odwalenie roboty" przez komornika.
    Co zrobić by w tym przypadku odzyskać choćby część pieniędzy?
    Czy jeśli Sąd umorzy egzekucje to już nie będzie jej można wszcząć odnośnie
    tej nieruchomości? Po jakim czasie i co trzeba zrobić by ponownie nastąpiła
    wycena (adekwtnie do bieżącej sytuacji gospodarczej gdzie cena będzie
    rozsądniejsza lub jak wsponiałem wcześniej od złotowki) i licytacja?
    Czy po umorzeniu sprawy egzekucyjniej dłużnik może odetchnąć i dowolnie
    rozporządzać swoją "niezagrożoną" własnością?
    Dziękuje za wszelką polemike.
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2011-12-16 13:58:29
    Temat: Re: Niemoc komornika??
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-12-15 02:13, Krzysztof pisze:

    > Dziękuje za wszelką polemike.

    Tylko co do tego ma sąd? Egzekucję z nieruchomości prowadzi komornik i
    to on umorzy postępowanie.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 3. Data: 2011-12-16 14:46:09
    Od: "Krzysztof" <b...@g...pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Tylko co do tego ma sąd? Egzekucję z nieruchomości prowadzi komornik i
    > to on umorzy postępowanie.

    Tak, zgadza się chodzi o "Komornika Sądowego przy Sądzie Rejonowym w ..."
    Przy okazji na zakończenie otrzymanego pisama jest "Celem ujawnienia majątku
    dłużnika, wierzyciel może wystąpić do Sądu z odpowiednim wnioskiem.", czyli
    nie do komornika. Sąd to przekaże dalek komornikowi gdyby ujawnił się jakiś
    majątek. Jest jakiś okres po jakim nawet gdy majątek się ujawni to już nic
    nie będzie można zrobić. Chodzi mie o przedawnienie wierzytelności, o czymś
    takim kiedyś znalazłem informacje.

  • 4. Data: 2011-12-18 18:34:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-12-16 15:46, Krzysztof pisze:

> [...]
    > Przy okazji na zakończenie otrzymanego pisama jest "Celem ujawnienia majątku
    > dłużnika, wierzyciel może wystąpić do Sądu z odpowiednim wnioskiem."

    Instytucja wyjawienia majątku nie ma nic wspólnego z egzekucją z
    nieruchomości.

    Ponowna egzekucja z nieruchomości może być wszczęta po roku od umorzenia
    poprzedniej.