  • 1. Data: 2011-12-15 17:45:54
    Temat: świadek jako pełnomocnik w postępowaniu cywilnym
    Od: n...@p...onet.pl

    Witam,
    właśnie będzie się przeprowadzało postępowanie o nabycie spadku i
    postępowanie o zasiedzenie nieruchomości.
    Googlowałem wcześniej i wyszło mi,że świadek zeznający w postępowaniu
    cywilnym może jednocześnie reprezentować stronę wnioskodawcy jako jedynego
    spadkobiercy.Więc do wnoisku ww.postępowania załączyłem pełnomocnictwo
    ogólne w którym wnioskodawca udziela pełnomocnictwa ogólnego świadkowi do
    reprezentowania go we wskazanym postępowaniu.
    Ponoć przesłuchanie świadka jako pełnomocnika może nastąpić na wniosek
    pełnomocnika przy zgłoszeniu takiego faktu na początku postępowania a
    przed przesłuchaniem wnioskodawcy.
    Dziś byłem w sekretariacie sądu i pani powiedziała,że pełnomocnik nie może
    być świadkiem.

    Prawda to czy nie?
    Proszę o pomoc,z góry dzieki,
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-12-15 18:17:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-12-15 18:45, n...@p...onet.pl pisze:

    > Prawda to czy nie?

    Nieprawda. Choć czasem prawda. Za mało informacji.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 3. Data: 2011-12-15 19:10:50
    Od: n...@p...onet.pl

    Johnson wrote:

    > Nieprawda. Choć czasem prawda. Za mało informacji.

    W tym przypadku jestem świadkiem w postępowaniu o zasiedzenie
    nieruchomości,wnioskodawcą jest moja matka,jako syn mam być jednocześnie
    pełnomocnikiem mojej matki.
    Żeby można było przeprowadzić wspomniane wcześniej nabycie spadku po
    rodzicach mojej matki,potrzebne jest zrobienie zasiedzenia na ich rzecz i
    dopiero postępowanie spadkowe.
    Posiłkowałem się np.informacją zawartą tu:
    http://e-prawnik.pl/biznes/windykacja-naleznosci/prz
    ebieg-
    postepowania/odpowiedzi/pelnomocnik-jako-swiadek-w-s
    adzie-rodzinnym.html

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-12-15 20:04:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>