  • 1. Data: 2006-01-22 11:34:47
    Temat: Pisma z sądu - czy informować?
    Od: a...@u...net.pl (Michał Margula)

    Witam!

    Ostatnio jednym z użytkowników forum, które prowadzi moja firma,
    zainteresował się sąd (chodzi o pomówienia na forum). Sąd zażądał ode
    mnie adresów IP i czasu połączeń tej osoby, oraz o jej dane.

    Teraz pytanie brzmi - czy mogę a może nawet powinienem informować osobę,
    o którą pyta jakiś organ państwowy? Tzn. czy powinienem przy każdej
    prośbie informować o tym osobę, której to dotyczy?

    Sam nie jestem tego do końca pewien. Tutaj akurat sytuacja jest prosta -
    chodzi o sprawę między dwojgiem ludzi, o pomówienie. Jeśli podam mu te
    informacje, to jakoś nie wpłynę na tok postępowania.

    Ale jeśli np. policja zgłasza się z zapytaniem, to może właśnie toczy
    się jakieś postępowanie i poinformowanie osoby której to dotyczy mogłoby
    wpłynąć negatywnie (zacieranie śladów, ucieczka, cokolwiek).

    W związku z tym - jak potraktować tą sprawę, jak traktować inne?
    Najchętniej nie mieszałbym się w to w ogóle i nikogo nie informował.
    Problem w tym, że osoba której to dotyczy, spytała czy ktoś żądał jego
    danych od nas. A może po prostu odmówić i czekać aż ta osoba zażąda
    takiej informacji na drodze sądowej, a wtedy się wszystko wyjaśni (tzn.
    czy można takie dane udostępnić).

    Dziękuje za informacje

    --
    Michał Margula, a...@u...net.pl, http://alchemyx.uznam.net.pl/

  • 2. Data: 2006-01-22 15:50:56
    Temat: Re: Pisma z sądu - czy informować?
    Od: blogger <r...@n...fr>

    Michał Margula wrote:

> [...]
    > zainteresował się sąd (chodzi o pomówienia na forum). Sąd zażądał ode
    > mnie adresów IP i czasu połączeń tej osoby, oraz o jej dane.

    Na jakiej podstawie?

    > Teraz pytanie brzmi - czy mogę a może nawet powinienem informować osobę,
    > o którą pyta jakiś organ państwowy? Tzn. czy powinienem przy każdej
    > prośbie informować o tym osobę, której to dotyczy?

    Tak. Bo jak trafisz na twardego typa to zbankrutujesz broniac sie
    pozniej. Slusznie zreszta. Uslug internetowych nie powinni prowadzic
    szpicle.

> [...]
    > wpłynąć negatywnie (zacieranie śladów, ucieczka, cokolwiek).
    >
    > W związku z tym - jak potraktować tą sprawę, jak traktować inne?

    Powiedz im zeby spadali. Tutaj masz cala argumentacje jaka mozesz uzyc:
    http://www.eff.org/legal/cases/RIAA_v_Verizon/
    Pamietaj, dzialajac na szkode klienta podwazasz zaufanie. A kiedy sprawa
    nabierze rozglosu (sprawa Twojego szpiclowania za plecami klienta) to
    nikt nie bedzie z Toba prowadzil ineresow.

    > Najchętniej nie mieszałbym się w to w ogóle i nikogo nie informował.
    > Problem w tym, że osoba której to dotyczy, spytała czy ktoś żądał jego
    > danych od nas.

    Badz szczery i powiedz prawde.

    > A może po prostu odmówić i czekać aż ta osoba zażąda
    > takiej informacji na drodze sądowej, a wtedy się wszystko wyjaśni (tzn.
    > czy można takie dane udostępnić).
    >
    > Dziękuje za informacje

    Od tego powinienies zaczac.

  • 3. Data: 2006-01-22 16:14:38
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Powiedz im zeby spadali.

    mozesz uzasanic opierajac sie o prawo polskie ? Co dokladnie zabrania
    podania IP oosby ktora dopuscila sie przestepstwa ?

    P.

  • 4. Data: 2006-01-22 16:20:33
    Od: blogger <r...@n...fr>

    Przemek R... wrote:

    > mozesz uzasanic opierajac sie o prawo polskie ? Co dokladnie zabrania
    > podania IP oosby ktora dopuscila sie przestepstwa ?
    >
    > P.

    A kto powiedzial ze nastapilo przestepstwo?

    A mozna przyjac ze umowa z ISP obejmuje prywatnosc nawet bez
    umieszczenia tego w umowie.

  • 5. Data: 2006-01-22 16:20:36
    Od: blogger <r...@n...fr>

  • 6. Data: 2006-01-22 16:39:32
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A kto powiedzial ze nastapilo przestepstwo?

    "Ostatnio jednym z uzytkowników forum, które prowadzi moja firma,
    zainteresowal sie sad (chodzi o pomówienia na forum). "

    to mozna po tresci posta wywnioskowac, do szczescia brakuje namiarow na
    autora, w tym celu sie do niego zwrocono, a idac za twoimi radami - czyli
    odmawiajac udostepnienia tych danych narobi sobie klopotow.

    P.

  • 7. Data: 2006-01-22 16:44:36
    Od: blogger <r...@n...fr>

    Przemek R... wrote:

    > "Ostatnio jednym z uzytkowników forum, które prowadzi moja firma,
    > zainteresowal sie sad (chodzi o pomówienia na forum). "

    Wiec dalej, kto powiedzial ze przestepstwo nastapilo?
    Jak narazie ktos _uwaza_ ze go pomowiono. To nie jest fakt zaistnienia
    przestepstwa kryminalnego.

    > to mozna po tresci posta wywnioskowac, do szczescia brakuje namiarow na
    > autora,

    too bad.

    Biedak nie bedzie mogl spac. Ale czyj to problem ze on czuje sie obrazony?

    > w tym celu sie do niego zwrocono, a idac za twoimi radami - czyli
    > odmawiajac udostepnienia tych danych narobi sobie klopotow.
    >
    > P.

    Bo narobi. Co nastepne? Filter operatora i udostepnianie na kazde
    zawolanie buca z ulicy fotek z baraszkowania z wlasnym malzonkiem?

  • 8. Data: 2006-01-22 17:08:31
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Wiec dalej, kto powiedzial ze przestepstwo nastapilo?

    ja pierdole, ocena nie naley do administartora, na polecenie sadu czy
    prokuratury musi wydac te dane, w przeciwnym razie popelnia przestepstwo
    eot, doucz sie

    P.

  • 9. Data: 2006-01-22 17:12:40
    Od: blogger <r...@n...fr>

    Przemek R... wrote:

    > ja pierdole, ocena nie naley do administartora, na polecenie sadu czy
    > prokuratury musi wydac te dane, w przeciwnym razie popelnia przestepstwo
    > eot, doucz sie
    >
    > P.

    To sedzia popelni przestepstwo kiedy wyda nakaz bez podstaw. Samo
    odczucie kogos ze jest ciezko obrazony nie jest zadna podstawa dla sadu.
    Przepraszam, nie powinno byc. W panstwie prawa to i Czajka moze
    spokojnie dzialac.

    Niech pozwie, przedstawi sadowi podstawy swojego roszczenia, a dopiero
    pozniej pogadamy, czy to nadaje sie do dalszego walkowania nakazami.

  • 10. Data: 2006-01-22 17:18:27
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Niech pozwie, przedstawi sadowi podstawy swojego roszczenia, a dopiero
    > pozniej pogadamy, czy to nadaje sie do dalszego walkowania nakazami.

    nikt nie pozywa, to jest sprawa karna, skoro sad cche danych to znaczy ze sa
    q temu podstawy.
    Sadzisz inaczej? mozesz laskawi epowiedziec na jakiej podstaie? Jasnowidz?