  • 1. Data: 2006-01-22 09:45:57
    Temat: wgląd do umowy sprzedaży mieszkania
    Od: "Paulina Frydrych" <p...@g...pl>

    wujek sprzedał mi mieszkanie w taki sposób, że pożyczył pewną sumą
    pieniędzy, pożyczkę spłacać nie będzie tylko mieszkanie po jego śmierci
    będzie moje, umowę podpisywaliśmy w obecności notariusza - czy mam prawo
    żądać od notariusza kopii umowy jesli jej nie dostałam wcześniej?

    --
    Paulina Frydrych
    http://www.toksycznirodzice.nzn.pl/forum

  • 2. Data: 2006-01-22 11:26:39
    Temat: Re: wgląd do umowy sprzedaży mieszkania
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 Jan 2006 10:45:57 +0100, Paulina Frydrych napisał(a):

> [...]
    > będzie moje, umowę podpisywaliśmy w obecności notariusza - czy mam prawo
    > żądać od notariusza kopii umowy jesli jej nie dostałam wcześniej?

    Masz prawo rządać odpisu umowy. W tym co piszesz jest jednak coś dziwnego.
    Własności nieruchomości nie można przenieść z zastrzeżeniem warunku albo
    terminu. Po śmierci wujka nic automatycznie na Ciebie nie przejdzie, chyba
    że spisał testament. Takie rozwiązanie też może być niekorzystne, jeśli
    znajdą się osoby, które mają prawo do zachowku to na tym stracisz.