  • 1. Data: 2006-01-12 15:53:01
    Temat: Pisanie prac na zlecenie
    Od: "Cillit BANG aka Easy-Off BAM" <c...@d...com>

    Witam,

    Czy pisanie prac - zadan domowych, prac zaliczeniowych na studia, na
    zamowienie, jest nielegalne?
    Mam przeczucie, ze tak - ale z drugiej strony przeciez mozna to chyba
    podciagnac pod "sprzedaz praw autorskich do dziela" albo cos w tym rodzaju?
    Jak wyglada taki rodzaj dzialalnosci gospodarczej od strony prawnej?
    [To, ze jest to tzw. "czarna strefa", ze nie placi sie podatku od zyskow z
    tego rodzaju pracy, ze nie ma zadnej umowy itp. pomijam - interesuje mnie
    sam fakt tego, iz pisze prace dla kogos, a on mi za to placi, po czym zanosi
    to prowadzacemu zajecia i zalicza dany przedmiot praca, ktorej de facto sam
    nie napisal. Inna sprawa - czy taki ktos ma potem mozliwosc pozwania mnie do
    sadu, jesli przedmiotu nie zaliczy?]

    --
    pozdrawiam,
    Cillit BANG

  • 2. Data: 2006-01-12 16:41:14
    Temat: Re: Pisanie prac na zlecenie
    Od: "Cillit BANG aka Easy-Off BAM" <c...@d...com>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego nielegalne.
    > To normalne uslugi edukacyjne. Ktos Ci zleca rozwiazanie zadan - Ty je
    > rozwiazujesz.
    > To - jak wykorzystuje je Twoj Klient (przedstawiajac jako wlasne) - Ciebie
    > nei interesuje - tak , jak producenta zapalek nei interesuje, czy nabywca
    > nie wykorzystuje ich jako piroman.

    OK - dziekuje bardzo za rozwianie moich watpliwosci.
    Mam jeszcze pytanie troche [OT], bardziej natury organizacyjnej - albowiem
    do konca nie wiem jak to rozwiazac.
    Klient musi w najblizsza niedziele wyslac w formie elektronicznej prace
    prowadzacemu zajecia. Jak najlepiej zorganizowac platnosc tak, zeby miec
    gwarancje ze nalezne mi pieniadze otrzymam, biorac pod uwage to, iz ja i
    Zleceniodawca mieszkamy w dwoch dosc mocno oddalonych od siebie miastach
    [Poznan - Warszawa], jak i to, ze najprawdopodobniej Klient otrzyma prace
    tego samego dnia, ktorego bedzie ja oddawac? Poczta Polska nie wchodzi w
    gre, bo w niedziele przesylki nie chodza, a zlecenie otrzymalem niestety
    dopiero dzisiaj, wiec technicznie niewykonalne jest to, zebym zdazyl to
    zrobic do soboty, nie mowiac juz o jutrze... :-/

    --
    pozdrawiam,
    Cillit BANG

  • 3. Data: 2006-01-12 16:41:28
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Cillit BANG aka Easy-Off BAM" <c...@d...com> napisał
    w wiadomości news:43c67b4d$1@news.home.net.pl...
> [...]

    nei interesuje - tak , jak producenta zapalek nei interesuje, czy nabywca

    Oczywiscie, jesli robisz to regularnie i masz z tego dochody - rejestrujesz
    to jako dzialalnosc gospodarcza (Urzad Gminy, Urzad Skarbowy, ZUS)

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 4. Data: 2006-01-12 16:57:52
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

> [...]
    > dopiero dzisiaj, wiec technicznie niewykonalne jest to, zebym zdazyl to
    > zrobic do soboty, nie mowiac juz o jutrze... :-/

    Wyslij kurierem, sa dodatkowe uslugi chociazby w DHL, polegajace na pracy w
    niedziele. Zaplacisz za to pewno slono;-) Mozesz tez sprobowac przesylka
    konduktorska PKP

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 5. Data: 2006-01-12 17:05:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    SDD wrote:
> [...]
    > nei interesuje - tak , jak producenta zapalek nei interesuje, czy nabywca

    Chyba, że zahaczy się o paragraf jako pomocnictwo.
    Piszący pracę zdawał sobie sprawę z tego w jakim celu pisze.

  • 6. Data: 2006-01-12 17:19:24
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Cillit BANG aka Easy-Off BAM" <c...@d...com> napisał
    w wiadomości news:43c6869a$1@news.home.net.pl...
    > Mam jeszcze pytanie troche [OT], bardziej natury organizacyjnej - albowiem
    > do konca nie wiem jak to rozwiazac.

    Ja zawsze najpierw biore kase - potem wysylam zadania.
    Jak sie komus nie podoba - puszczam wiazanke - koles spada na drzewo

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 7. Data: 2006-01-12 17:21:41
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]
    > do konca nie wiem jak to rozwiazac.
    > Klient musi w najblizsza niedziele wyslac w formie elektronicznej prace

    Mialbym pare pomyslow - ale konkurencje trza tepic a nie wspierac :)

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 8. Data: 2006-01-12 19:23:19
    Od: "Cillit BANG aka Easy-Off BAM" <c...@d...com>

    > Chyba, że zahaczy się o paragraf jako pomocnictwo.

    Mozesz napisac cos wiecej w tym temacie?
    Bede wdzieczny.

    --
    pozdrawiam,
    Cillit BANG

  • 9. Data: 2006-01-12 19:24:02
    Od: "Cillit BANG aka Easy-Off BAM" <c...@d...com>

    > Mialbym pare pomyslow - ale konkurencje trza tepic a nie wspierac :)

    Jesli rowniez zajmujesz sie pisaniem prac w jezyku angielskim, to faktycznie
    jestesmy dla siebie konkurencja.
    Jesli nie - bede wdzieczny za pomoc i podsuniecie pomyslu. :-)

    --
    pozdrawiam,
    Cillit BANG

  • 10. Data: 2006-01-12 19:26:32
    Od: "Cillit BANG aka Easy-Off BAM" <c...@d...com>

    > Ja zawsze najpierw biore kase - potem wysylam zadania.

    Problem w tym, ze do ostatniej chwili nie bede miec pewnosci, czy wyrobie
    sie z zadaniem na pierwszy termin [Klient jest o tym poinformowany] - i byc
    moze oddam zadanie pozniej niz powinienem; nie chcialbym tez znalezc sie w
    sytuacji kiedy biore kase i nie oddaje pracy w terminie - wyglada to tak,
    jakbym zaczynal cos macic i planowal zrobienie kolesiowi numeru...

    Poza tym obawiam sie, ze gdybym mial juz kase, to do napisania pracy juz by
    mi sie tak bardzo nie palilo... ;-))) Wiec lepiej jednak zrobic to mniej lub
    bardziej "z reki do reki" ;)

    --
    pozdrawiam,
    Cillit BANG