  • 21. Data: 2002-07-12 21:08:44
    Temat: Re: Pirackie oprogramowanie w szkole
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    Jeszcze pare postow temu myslalem, ze chyba jestes pierdolniety.
    Teraz wiem, ze na pewno...

    JarekT

  • 22. Data: 2002-07-12 22:21:45
    Temat: Zapytanie dotyczace wylgaryzmow na publicznym Usenecie
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Senat RP
    Ministerstwo Infrastruktury
    Urzad Regulacji Telekomunikacji i Poczty
    Abuse TPI

    Zwracam sie z zapytaniem, dlaczego operatorzy telekomunikacyjni w kraju
    nie podejmuja zadnych dzialan, aby na publicznych grupach dyskusyjnych
    Usenet, czytanych przez Polonie, tysiace obcokrajowcow,
    uczniow, studentow, mieszkancow
    nie pojawialy sie wylgarne, obrazliwe teksty,
    niezgodne z netykieta, etykieta, zasadami demokracji, dobrego wychowania
    i wspolzycia obywatelskiego ?

    Dlaczego takie zachowania sa tolerowane, a pracownicy operatorow
    telekomunikacyjnych nie reaguja z urzedu, tylko toleruja takie zdarzenia
    ?

    Czy w szkolach nie mozna zorganizowac lekcji dobrego wychowania,
    demokracji w miejscach publicznych, jakim jest Internet/Usenet ?

    Kiedys w szkolach byly lekcje wychowawcze.
    Moze wystarcza 2 godziny lekcji nt. zasad kulturalnego uzywania
    Internetu/Usenetu, tolerancji i dobrego wychowania w miejscu publicznym
    ?

    z powazaniem,

    Jacek

    CYTAT
    ^^^^^^^^

    z adresu:
    "
    "

    (cytat)
    From:
    "JarekT" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups:
    pl.soc.prawo
    Re: Pirackie oprogramowanie w szkole
    Date:
    Fri, 12 Jul 2002 23:08:44 +0200
    Fri, 12 Jul 2002 21:08:44 +0000 (UTC)
    Normal

  • 23. Data: 2002-07-13 19:38:51
    Temat: SPROSTOWANIE
    Od: kratz <k...@w...pl>

    Witam

    1. Przeprszam wszystkich grupowiczów, którzy mogli się poczuć
    zniesmaczeni widząc na ekranach swych monitorów wyraz powszechnie uznany
    za wulgarny, a którego zdarzyło mi się niestety użyć na grupie,
    naruszając tym samym netykietę.
    Napisałem to impulsywnie, po przeczytaniu postów osobnika, który nie
    dość, że nagminnie i obficie wypowiada się tonem wszystkowiedzącego
    bufona, to jeszcze głosi sądy pochwalające próby założenia kagańca na
    najbardziej obecnie swobodne i wolne medium, jakim jest Internet.
    Mnie coś takiego doprowadza do białej gorączki.
    Po ochłonięciu próbowałem anulować posty, ale niestety używany przeze
    mnie Outlook Express z jakichś powodów nie wykonał tej operacji (nie
    wiem jeszcze czemu, ale inni też mają takie problemy z tym programem).
    Podkreślam, że chciałbym wycofać się jedynie z użycia niecenzuralnego
    słowa, natomiast moją opinię, której intencja jest - jak sądzę -
    czytelna, podtrzymuję w całej rozciągłości.

    2. Dopiero teraz zorientowałem się (przeglądając uważniej posty), że
    osobnik, o którym mowa "udziela się" na grupie używając różnych nick'ów
    i jest powszechnie lekceważony lub wykpiwany. Dlatego sorry po raz drugi
    za naruszenie netykiety - podkarmiłem trolla.

    Z poważaniem
    JarekT

    PS. Ponieważ abuse zareagował błyskawicznie (po części mając rację) i
    zablokował mi posting, użyłem do wysłania tej wiadomości konta znajomego.

    Mój właściwy e-mail:

    t...@p...onet.pl

  • 24. Data: 2002-07-13 20:27:01
    Temat: Re: SPROSTOWANIE
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Czy to ta sama osoba ?

    "
    Jeszcze pare postow temu myslalem, ze chyba jestes pierdolniety.
    Teraz wiem, ze na pewno...
    JarekT
    "
    Jezeli trollu celowo kogos obraziles w miejscu publicznym to przepros
    tego , kogo obraziles.
    Internet nie potrzebuje kaganca,
    ale Prawa Internetowego, jak w Unii Europejskiej.

    Twoj wstret do Prawa Internetowego i biala goraczka to niepokojace
    objawy
    i kolejny dowod na koniecznosc szybkiego uchwalenia prawa internetowego.
    Jezeli trollu jestes agresywny w miejscu publicznym to prawo internetowe
    musi nas chronic
    przed twoja agresja i wulgarnoscia.

    To nie jest tak, ze Polska to dziki kraj, a ktorym uzytkownicy internetu
    z piana na ustaw
    beda wyzywac innych , grozic im,
    nie potrafiac napisac zdania na temat Prawa Internetowego, ktore
    obowiazuje od dawna w demokracji
    i pisac o rzekomym kagancu.

    Prawo Internetowe to porzadek, regulujacy duza spolecznosc uzytkownikow
    internetu.
    I tak jak Prawo o Ruchu Drogowym reguluje ruch pojazdow na drogach, aby
    byl bezpieczny,
    tak Prawo Internetowe reguluje relacje miedzy uzytkownikami internetu,
    miedzy operatorami internetu
    i uzytkownikami.

    I w Europie nie ma miejsca na biala goraczke na Usenecie.
    Musisz sie umiec hamowac, dawac sobie na wstrzymanie.
    I przestrzegac zasad, z ktorych jedna polega na szanowaniu innych
    dyskutantow.

    A teksty w stylu " ze chyba jestes pierdolniety."
    Mozesz sobie zachowac na przyjecia rodzinne.

    I piszesz o lekcewazeniu, wykpiwaniu.
    To przeciez nie jest tak. Jestes nieprzystosowany do udzialu w
    dyskusjach na Usenecie
    gdzyz jestes agresywny, a nie potrafisz dyskutowac merytorycznie.

    Mnie nie interesuje ze jestes trollem, spamerem, lamerem.
    Ja nie chce czytac twoich postow
    i mnie nie interesuje twoja biala goraczka w dyskusji na temat Prawa
    Internetowego.

    Sejm uchwali Prawo Internetowe aby inni nie musieli sie kontaktowac w
    internecie/ na usenecie z osobnikami ktorzy dostaja bialej goraczki.
    Naucz sie panowac nad soba, swoimi odruchami, zachowaniami i tym co
    mowisz w miejscu publicznym.

    Jacek

    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).

  • 25. Data: 2002-07-14 07:53:46
    Temat: Re: (OT) OFF TOPIC itd....
    Od: Jaszyn <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    Pewna osoba, zwana Jacek wklepała sobie pięknego dnia 13 lip 2002 w
    wiadomoœci news:14493-1026591890@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl:

    (ciach bzdury)

    Mam do ciebie prośbę: Mógłbyś nie spamować grupy tekstami nie na temat? Z
    wielką nieprzyjemnością czyta się twoje wodolejstwo. Działanie w stylu
    wysyłania do abuse na kolesia co pierwszy raz coś na ciebie napisał, można
    scharakteryzować jednym słowem, ale nie chcę się wyrażać brzydko
    publicznie. Tak więc mam do ciebie prośbę (i myslę, że większość piszących
    i czytających też, dlatego to pisze na forum), abyś swoje prywatne wojenki
    uprawiał na private.

    P.S. to był mój ostatni post do Ciebie. Możesz nie silić się na pisanie
    odpowiedzi.
    EOT.

    P.S.S. Przepraszam grupę za ten off-topic, ale zagotowało się we mnie.
    Metody a'la A.B. działają na mnie jak płachta na byka.

    --
    Jaszyn

  • 26. Data: 2002-07-14 08:58:27
    Temat: Re: Prawo Internetowe
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Jaszyn wrote:

    > Pewna osoba, zwana Jacek wklepała sobie pięknego dnia 13 lip 2002 w
    > wiadomości news:14493-1026591890@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl:
    >
    > (ciach bzdury)
    Prawo Internetowe to nie sa bzdury.

    > Mam do ciebie prośbę: Mógłbyś nie spamować grupy tekstami nie na temat?
    Prawo Internetowe to nie jest zaden spam, a temat zgodny z grupa
    pl.soc.prawo.

    > wielką nieprzyjemnością czyta się twoje wodolejstwo.
    Prawo Internetowe to standard Unii Europejskiej i nie jest zadnym
    wodolejstwem
    a standardem obowiazujacym w demokratycznej Europie.

    Działanie w stylu
    > wysyłania do abuse na kolesia co pierwszy raz coś na ciebie napisał, można
    > scharakteryzować jednym słowem, ale nie chcę się wyrażać brzydko
    > publicznie.

    Ja doprawdy nie rozumiem twoich intencji i wsparcia do agresji,
    wulgaryzmow na usenecie w stylu:

> [...]

    > Tak więc mam do ciebie prośbę (i myslę, że większość piszących
    > i czytających też, dlatego to pisze na forum), abyś swoje prywatne wojenki

    Czemu znow trollujesz.
    Prawo Internetowe jest niezbedne w Polsce, aby chronilo uzytkownikow
    internetu przed agresja.
    Czemu spokojni, dobrze wychowani ludzie maja byc pozbawieni mozliwosci
    korzystania z Internetu/Usenetu
    i zmuszeni do kontaktu z agresywnymi osobami , ktore wylgarnie, w
    miejscu publicznym obrazaja innych wyzwiskami w stylu:

    "Jeszcze pare postow temu myslalem, ze chyba jestes pierdolniety."

    > P.S. to był mój ostatni post do Ciebie.

    Znow popelniles blad.
    W usenetcie sa zakazane watki osobiste i po to jest Prawo Internetowe,
    aby o tym przypominalo.
    Piszac do Usenetu nie piszesz do mnie, a do grupy i nie powinienes o tym
    nigdy zapominac.

    Możesz nie silić się na pisanie
    > odpowiedzi.

    Samodzielnie podejmuje decyzje czy chce odpisac na grupe czy nie.
    W tym przypadku uznalem ze nie moge wiecej tolerowac trollowskich
    komentarzy.
    Nie rozumiem, jak ktokolwiek dobrze wychowany moze wspierac agresje i
    wyzwiska na Usenecie.
    Czemu to ma sluzyc i komu ?
    Czy jak bedzie wiecej wyzwisk na h..., k... p.... sp...
    to poziom grupy prawo sie podniesie ?

    Czemu Prawo Internetowe wywoluje tyle agresji i wstretow, gdy nikt sie
    nie oburza, gdy
    obowiazuje Prawo o Ruchu Drogowym ?

    > EOT.
    >
    > P.S.S. Przepraszam grupę za ten off-topic, ale zagotowało się we mnie.

    Musisz nauczyc sie panowac nad soba.
    Usenet to nie miejsce dla ludzi z biala goraczka, agresja, uzywajacymi
    wyzwisk, spamujacymi,
    trollujacymi Usenet.
    Ochrona indywidualnych uzytkownikow przed agresja i ochrona ich praw ,
    ma wyzszy priorytet niz prawo nielicznych do bialej goraczki, wyzwisk i
    agresji.

    > Metody a'la A.B. działają na mnie jak płachta na byka.

    Dlatego musisz panowac nad soba i zachowywac sie przyzwoicie, gdyz jest
    to miejsce publiczne.
    Nie zycze sobie twojej agresji, bialej goraczki, stanow agresywnej
    emocji, ze sie cos w tobie gotuje.
    Chcialbym abys nie trollowal i spokojnie potrafil dyskutowac na temat
    projektu Prawa Internetowego
    i wsparl ten projekt , jak i pomogl zbierac podpisy, aby zostalo szybko
    uchwalone.

    Prawo Internetowe bedzie regulowalo wzajemne relacje milionow
    uzytkownikow internetu w Polsce.
    relacje miedzy uzytkownikami internetu a firmami oferujacymi dostep do
    internetu,
    okresli zasady bezpieczenstwa, zachowania tajemnicy korespondencji,
    ochrony danych osobowych w internecie i bedzie pierwsza nowoczesna
    regulacja w Europie Srodkowej i moze i w calej Europie,
    okreslajacej przyszlosc programu E-Polska w 21 wieku.

    Prawo Internetowe umozliwi

    - powolanie instytucji Rzecznika d/s Internetu
    - utworzenie biura d/s monitoringu bezpieczenej korespondencji e-mail
    dostepne narzedzia pozwalaja juz badan, czy przesylka e-mail byla
    czytana po drodze
    od nadawcy do adresata przez osoby trzecie, postronne,

    dodatkowo beda monitorowane przesylki elektroniczne w celu
    stwierdzenia wszystkich
    przypadkow, gdy wyslany e-mail nie dociera do adresata, ginie po
    drodze i nie wiadomo
    co sie z nim stalo

    - zastapienie poszczegolnych abuse instytucja Rzecznika d/s Internetu

    Dotychczasowa dzialalnosc abuse nie znajduje oparcia w obowiazujacym
    prawie.
    Wlasciwie nie wiadomo kto powolal biura abuse, na jakiej podstawie, jaki
    jest zakres dzialalnosci
    abuse, jako zakres odpowiedzialnosci i wobec kogo.
    Abuse dziala finansowany przez operatorow ISP , czyli reprezentuje
    interes swego mocodawcy,
    a przeciez powinien byc niezalezny i bezstronnie rozstrzygac sprawy
    sporne.

    Dlatego tez taka bezstronnosc potrafi zapewnic jedynie instytucja
    Rzecznika d/s Internetu.

    Kazde zgloszenie do abuse powinno byc rejestrowane, otrzymac kolejny
    numer, data otrzymania
    i informacje , kiedy zostanie rozpatrzone.
    Obecnie zgloszenia do abuse nie sa rejestrowane i osoba poszkodowana nie
    otrzymuje informacji
    co sie dzieje z jej/jego zgloszeniem, jakie zostaly podjete dzialania,
    czy w ogole jakiekolwiek.

    Co wiecej, istnieja biura abuse, ktore toleruja spam internetowy,
    agresje, mailbombing, wyzwiska
    i nawet zapytane, odmawiaja jakiejkolwiek pomocy.

    Dlatego to Prawo Internetowe powinno regulowac zakres dzialalnosci abuse
    i okreslac obowiazujace procedury i standardy dzialania.
    Uzytkownik korzystajacy dzisiaj z uslug operatora internetu AAA nie moze
    byc jutro zaskakiwany innym standardem operatora BBB, stosujacego
    calkiem odmienne standardy, zasady i regulaminy.

    Zatem mysle, ze czas dzisiaj usiasc do spokojnej dyskusji i ukonczyc
    projekt Prawa Internetowego a nastepnie wyslac go do sejmu.
    Uwagi do projektu Prawa Internetowego prosze mi przesylac na privat.

    Jacek

  • 27. Data: 2002-07-14 12:53:54
    Od: "==>-- C a r o --<==" <n...@s...pl>

    Dnia Sat, 13 Jul 2002 22:27:01 +0200,
    Tytulujac to"Re: SPROSTOWANIE"
    Grupowicz Jacek <g...@p...onet.pl>
    Zamiescil nastepujaca wiadomosc :

    >Sejm uchwali Prawo Internetowe

    Jezeli tak przestrzegasz prawa, to pisz pod wiadomoscia, tnij posty zostawiajac to,
    do czego
    sie odnosisz. To sztandarowe punkty netykiety
    EOT

    --
    **Usnet-bellum omnium contra omnes**
    Caro at space pl

  • 28. Data: 2002-07-14 21:25:02
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 11 Jul 2002 05:58:29 +0000 (UTC)), Marcin
    Wieczorek <i...@g...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >Microsoftu) MS wlasnie prowadzi taki program dla uczelnii. Oferuja
    >oprogramowanie, szkolenia dla pracownikow i wlasnie licencje dla
    >studentow na czas nauki - a wszystko na jakichs bardzo atrakcyjnych
    >warunkach - jest tylko jeden warunek. Uczelnia ktora korzysta z takiego
    >programu zobowiazuje sie wlaczyc dany produkt do swojego programu
    >nauczania. Na tej zasadzie mialem np. w ramach "Specjalistycznego
    >oprogramowania narzedziowego" zajecia z VBasica... na podobnej zasadzie
    >odbywaja sie (czy tez odbywaly) zajecia z administracji WindowsNT.

    Tak i na tej zasadzie na przedmiocie _systemy operacyjne_ na POLSL
    Jego Microsoftencja Nałęcki opowiada wyłącznie o MS, a o Linuksie
    wspomniał RAZ w kontekscie ,,znaleziono dziurę w RedHacie''. I jak go
    sala zgasiła, że dziurę znaleziono w wuftp znanym z dziurawości i ma
    się to nijak do czegokolwiek, to więcej pyska o systemach innych nie
    otwarł. Dziękuję za takie sponsorowanie! Wykłady powinny być rzetelne.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 29. Data: 2002-07-14 21:27:48
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 10 Jul 2002 00:50:31 +0200), "JackT"
    <j...@p...REMOVE.sos.com.pl> był(a) napisał(a):

    >Spoko spoko...
    >Wypowiedzi pana Jacka (AKA "expert") należy traktować z pewną rezerwą, np.
    >"10 lat temu _MY_ tworzyliśmy www"
    >Nie znam przypadku zakupu przez szkołe aktualnego MS Office'a za
    >"symboliczną złotówkę"

    No tak może nie ma, ale są wersje za 300zł edukacyjne.

    >(no, ale ja głupi jestem...). Sam uczyłem dzieciarnię
    >na darmowym Lotusie (16 bit) z PCWK.

    A miałeś tyle PCWK co stanowisk? Bo on nie był taki darmowy.

    >A wiecie, dlaczego szkoły (poza wyjątkami) nie lecą na Linuxie i StarOffice?

    Bo nauczyciele tego nie znają.

  • 30. Data: 2002-07-15 06:09:58
    Od: Marcin Wieczorek <i...@g...pl>

    On Sun, 14 Jul 2002 23:25:02 +0200,
    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > wspomniał RAZ w kontekscie ,,znaleziono dziurę w RedHacie''.
    > Dziękuję za takie sponsorowanie! Wykłady powinny być rzetelne.

    A to juz patologia. Ja na Uniwerku Slaskim (Wydzial Fizyki)
    mialem przez semestr na systemach operacjnych wykladane windowsy
    (na cwiczeniach 98 na wykladach takze NT). Ale w semestrze kolejnym
    uczciwie zademonstrowano nam systemy unixowe - na przykladzie Linuxa
    oczywiscie ;)

    Ale poniewaz zrobil sie juz offtopic to proponuje zakonczyc dyskusje -
    przynajmniej na tej grupie ;)

    Marcin Wieczorek
    m...@k...pl