  • 31. Data: 2005-05-27 11:03:37
    Temat: Re: Pirackie oprogramowanie
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> writes:

    [snap]

    > E. Portu Debiana na hppa nie nazwalbym testowym.

    Free software to nie tylko Linux. Na PA-RISC powinno działać np. NetBSD.

  • 32. Data: 2005-05-27 11:33:51
    Od: "KN" <b...@a...com>

    Użytkownik "Jan Jefimik" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Potem kontrola prosi o cechy autentyczności zainstalowanego programu,
    czyli:
    > - certyfikat autentyczności
    > - oryginalny nośnik , instrukcję,
    > - fakturę zakupu
    > - inne dowody potwierdzające posiadanie licencji
    >
    > Jeżeli nie jesteś w stanie tego przedstawić, spisywany jest protokół i
    > zabierany do depozytu dysk twardy PC. Całe komputery nie są zabierane.

    hmmmm... - a co jeśli komputer ma plombę gwarancyjną, której zerwanie (żeby
    wyciągnąć dysk twardy) powoduje utratę prawa do gwarancji ...

    .brak sygnatury.

  • 33. Data: 2005-05-27 15:11:55
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 27 May 2005 08:58:03 +0000 (UTC),
    poreba <d...@p...com> screamed:

    Nie znam produkcyjnych instalacji.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
    [ 17:11:15 user up 10624 days, 5:06, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Being a mime means never having to say you're sorry.

  • 35. Data: 2005-05-27 15:39:08
    Od: poreba <d...@p...com>

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) niebacznie popelnil

    > Akurat jeśli chodzi o sprawę Płatnika i jego dostępność
    > wyłącznie dla jednej platformy sprzętowo/programowej, to jest to
    > kwestia bardziej zahaczająca o neutralność technologiczną
    > instytucji państwowych, a mniej nie o pieniądze poszczególnych
    > osób, które tego Windowsa muszą kupić.

    Bezpśredniego przymusu używania Płatnika do wyliczeń, dokumnetacji
    i co tam można w nim jeszcze robić, faktycznie nie ma.

    Ale jest już państwowy przymus wysyłki dokumentów do ZUS w określonym
    formacie + protokół = algorytm szyfrowania, który tylko Płatnik
    obsługuje. A ZUS odmawia udostępnienia powyższych.
    Prokom i wtyki "ony gupie to nie som", przymus wprowadzili
    niejako naokoło.

    > Gdyby napisali Płatnika w Javie, byłoby mniej problemów.
    Jesteś pewien? Nie chcę wnikać w szczegóły techniczne.

    IMHO problemów gdyby tylko udostępnili te dane, dzięki którym ich
    serwery są w stanie łyknąć bez czkawki wysyłane dane, starczyłoby.

    --
    pozdro
    poreba

  • 34. Data: 2005-05-27 15:39:08
    Od: poreba <d...@p...com>

    > Tak, tylko w GNOME jest to zrobione sensownie. Baza ustawień
    > to zwykłe drzewo katalogowe z plikami tekstowymi w formacie XML.
    Fakt mój błąd, zapomniałem dodać: 0x3B 0x29

    --
    pozdro
    poreba

  • 36. Data: 2005-05-27 16:24:58
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    poreba <d...@p...com> writes:

    > p...@g...pl (Piotr Dembiński) niebacznie popelnil

    > Bezpśredniego przymusu używania Płatnika do wyliczeń, dokumnetacji
    > i co tam można w nim jeszcze robić, faktycznie nie ma.

    Ale de facto przymus jest.

    > Ale jest już państwowy przymus wysyłki dokumentów do ZUS
    > w określonym formacie + protokół = algorytm szyfrowania,
    > który tylko Płatnik obsługuje. A ZUS odmawia udostępnienia
    > powyższych.

    IMO powinno być dokładnie odwrotnie: instytucja państwowa powinna
    udostępnić specyfikację formatu danych, na podstawie której niezależne
    firmy tworzyłyby oprogramowanie dla użytkowników końcowych.

    Uzupełnieniem takiej specyfikacji mogłaby być implementacja
    referencyjna realizującego ją programu komputerowego.

    Oczywiście w takim przypadku implementacja referencyjna powinna
    być udostępniany wraz z kodem źródłowym.

    > Prokom i wtyki "ony gupie to nie som", przymus wprowadzili
    > niejako naokoło.

    > Jesteś pewien? Nie chcę wnikać w szczegóły techniczne.

    Jestem pewien. Chociaż mogę się mylić :)

    > IMHO problemów gdyby tylko udostępnili te dane, dzięki którym ich
    > serwery są w stanie łyknąć bez czkawki wysyłane dane, starczyłoby.

    Po zaimplementowaniu odpowiednich dyrektyw i standardów UE sytuacja
    powinna zmienić się na lepsze -- państwa unijne dążą właśnie do
    neutralności technologicznej i bazowania na otwartych standardach
    (w tym na oprogramowaniu udostępnianym wraz z kodem źródłowym).

    Tak swoją drogą, to moim zdaniem kod źródłowy całości oprogramowania
    zamawianego przez instytucje państwowe (za pieniądze podatników)
    powinien być powszechnie dostępny -- nie tylko ze względu na uczciwość
    względem obywateli, ale również ze względu na bezpieczeństwo państwowe
    (open source znaczy zwykle 'mniej błędów', co się przekłada
    na zwiększone bezpieczeństwo).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 37. Data: 2005-05-27 17:53:01
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 27 May 2005 15:39:08 +0000 (UTC),
    poreba <d...@p...com> screamed:
    > Jesteś pewien? Nie chcę wnikać w szczegóły techniczne.

    Jestem tego samego zdania co przedpiśca. Program w javie wyeliminowałby
    problem braku wieloplatformowości. Jeśli chodzi o szczegóły techniczne,
    nie byłoby z tym problemu. Co do wieloplatformowości - nie zapominaj
    o Macach. Ich właściciele nawet jeśli kupią Windows będą sobie mogli
    go na półkę odłożyć.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 19:50:56 user up 10624 days, 7:45, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    If you read in the bathroom, is that multitasking?

  • 38. Data: 2005-05-27 18:18:06
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Artur M. Piwko wrote:

    > Co do wieloplatformowości - nie zapominaj
    > o Macach.

    No i moznaby skladac zeznania telefonem :)

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 39. Data: 2005-05-27 18:26:13
    Od: poreba <d...@p...com>

    > Ale de facto przymus jest.

    I tak napisałem, myślałem, że w podkreślonym sugerujesz coś innego.

    > IMO powinno być dokładnie odwrotnie:

    I nie tylko w Twoim IMO, raczej większości tykających temat.

    > Jestem pewien. Chociaż mogę się mylić :)

    Zawsze są problemy z wydajnością JVM, lepsza specyfikacja
    i niech sobie ludziska piszą, zamawiają, kupują fafdziesiąt
    płatnikopodobnych aplikacji, nawet na amigę, jak ktoś ma chęć.

    > Po zaimplementowaniu odpowiednich dyrektyw i standardów UE
    > sytuacja powinna zmienić się na lepsze

    Zazdroszczę Ci Twojego optymizmu. Ustalenia unijne sa wyciągane
    zazwyczaj do podkręcania nie rozluźniania -> VAT

    > (open source znaczy zwykle 'mniej błędów',
    > co się przekłada na zwiększone bezpieczeństwo).

    Tak, ale bezpieczeństwo IHO nie wynika z mniejszej ilości błędów
    (bo niekoniecznie da się wywieść taką zależność) a z otwartości
    źródeł. Daje to zarówno bezpieczeństwo w aspekcie bugów, o czym
    piszesz, backdorów itp. jak i niezależności instytucji
    państwowych/publicznych od rozwiązań powiązanych z jakąkolwiej firmą.

    EOTnijmy bo to NTGowe się robi, co?

    --
    pozdro
    poreba

  • 40. Data: 2005-05-27 19:48:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Artur M. Piwko wrote:
> [...]
    > nie byłoby z tym problemu. Co do wieloplatformowości - nie zapominaj
    > o Macach. Ich właściciele nawet jeśli kupią Windows będą sobie mogli

    najprostszym z możliwych rozwiązaniem, jest opublikowanie specyfikacji
    formatu danych i czekanie na efekt.
    Od razu pojawią się programy na maca, windowsa, linuxa i podejrzewam, że
    na telefony komórkowe też.