  • 41. Data: 2005-05-27 20:23:19
    Temat: Re: Pirackie oprogramowanie
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> writes:

    > In the darkest hour on Fri, 27 May 2005 15:39:08 +0000 (UTC),
    > poreba <d...@p...com> screamed:
    >>

    > Jestem tego samego zdania co przedpiśca. Program w javie
    > wyeliminowałby problem braku wieloplatformowości. Jeśli chodzi
    > o szczegóły techniczne, nie byłoby z tym problemu. Co do
    > wieloplatformowości - nie zapominaj o Macach. Ich właściciele
    > nawet jeśli kupią Windows będą sobie mogli go na półkę odłożyć.

    Na macintoshach i linuksach można zainstalować Windows i Płatnika
    na maszynie wirtualnej (np. http://www.vmware.com albo
    http:///bochs.sf.net).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 42. Data: 2005-05-27 20:23:49
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Kocureq <a...@...stopce.pl> writes:

    > No i moznaby skladac zeznania telefonem :)

    Płatnik dla Symbiana i Windows Mobile? :>

  • 43. Data: 2005-05-27 20:40:09
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    poreba <d...@p...com> writes:

    [snap]

    > Zazdroszczę Ci Twojego optymizmu. Ustalenia unijne sa wyciągane
    > zazwyczaj do podkręcania nie rozluźniania -> VAT

    OK, sytuacja zmieni się pewnie na _gorsze_ dla Prokomu :>

    > Tak, ale bezpieczeństwo IHO nie wynika z mniejszej ilości błędów
    > (bo niekoniecznie da się wywieść taką zależność) a z otwartości
    > źródeł.

    Nie podam statystyk, bo temat jest dopiero badany (np. CALIBRE[1],
    DIRC[2]), ale ZTCW ogólne odczucie społeczne jest takie, że wysoka
    jakość kodu jest skorelowana pozytywnie z otwartością źródeł programu
    komputerowego.

    > Daje to zarówno bezpieczeństwo w aspekcie bugów, o czym
    > piszesz, backdorów itp. jak i niezależności instytucji
    > państwowych/publicznych od rozwiązań powiązanych
    > z jakąkolwiej firmą.

    To też.

    Co do błędów wprowadzanych celowo (backdoorów), to zapewniam Cię,
    że żadem szanujący się programista nie zostawia w kodzie produkcyjnym
    takich 'kwiatków'.

    > EOTnijmy bo to NTGowe się robi, co?

    Dyskutujemy na temat implementowania w polskim prawie dyrektyw
    unijnych dotyczących neutralności technologicznej państwa
    i preferowania otwartych rozwiązań technicznych. To jest NTG?

    [1] http://www.calibre.ie/
    [2] http://www.dirc.org.uk/

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 44. Data: 2005-05-27 20:53:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr Dembiński napisał(a):

> [...]
    > DIRC[2]), ale ZTCW ogólne odczucie społeczne jest takie, że wysoka
    > jakość kodu jest skorelowana pozytywnie z otwartością źródeł programu

    "Ogólne odczucie społeczne" nie wie co to jest kod programu ;P

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 45. Data: 2005-05-27 21:02:38
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 27 May 2005 22:23:19 +0200,
    Piotr Dembiński <p...@g...pl> screamed:
    > Na macintoshach i linuksach można zainstalować Windows i Płatnika
    > na maszynie wirtualnej (np. http://www.vmware.com albo
    > http:///bochs.sf.net).

    Co więcej - tego pierwszego można uruchomić tez i pod Windows. (-:
    Co nie zmienia faktu, że to proteza.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:230B ]
    [ 23:01:54 user up 10624 days, 10:56, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Esc key to reboot Universe, or any other key to continue...

  • 46. Data: 2005-05-27 21:40:48
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Piotr Dembiński wrote:
    > Płatnik dla Symbiana i Windows Mobile? :>

    Zapewne pod kazdy z tych systemow jest wirtualna maszyna Javy. Ja w moim
    Treo (PalmOS) mam :)

    Lepiej pod technologie niezalezna od sprzetu - wlasnie pod Jave.
    Wydajnosci to ten Platnik chyba za duzej nie potrzebuje :)

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 47. Data: 2005-05-28 20:35:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KN wrote:

    > hmmmm... - a co jeśli komputer ma plombę gwarancyjną, której zerwanie (żeby
    > wyciągnąć dysk twardy) powoduje utratę prawa do gwarancji ...

    Cóż, prawidłową procedurą byłoby sprawdzenie na miejcu ewentualnie
    obienie 'obrazu' całego dysku.

    Niestety - polska policja ma kosmiczne braki w wykształceniu i w
    sprzęcie, więc robią na łapu-capu. A jakiś paragraf na usprawiedliwienie
    przepadku sprzętu zawsze się znajdzie - nawet jeśli bardzo naciągany.

  • 48. Data: 2005-05-28 20:36:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Dembiński wrote:

    > Na macintoshach i linuksach można zainstalować Windows i Płatnika
    > na maszynie wirtualnej (np. http://www.vmware.com albo
    > http:///bochs.sf.net).

    Ale nadal trzeba to gówno kupić. Pomijam taki detal, że vmware też jest
    zdaje się odpłatne, czyż nie?

  • 49. Data: 2005-05-28 22:09:05
    Od: "Przemek" <p...@w...pl>

    > Zapominasz o paru drobiazgach: np. o tym, że na te MOLPy czy OEMy
    > sensownego wsparcia mieć nie będziesz,

    Bla, bla, bla.
    Komercyjne wsparcie jest - tak samo jak w przypadku linuksa
    Darmowe na grupach dyskusyjnych - tak samo
    A dodatkowo, w razie klopotow, pomoze Ci wielu sasiadow z bloku. Napewno
    wiecej z nich zna Windows niz Linuksa.

    > o kosztach dodatkowych zabezpieczeń, koniecznych dla produktów M$, już nie
    > wspomnę.

    Wiesz co?
    Jesli chodzi o wirusy, to w ciagu 12 lat zlapalem jednego. Jak sie wie co
    sie robi, to mozna byc spokojnym. Nie mam antywirusa i nie potrzebuje.
    Jezeli masz na mysli wlamania internetowe - wszedzie mozna sie wlamac. A
    podstawowe zabezpieczenia typu programowy firewall masz za darmo. Jesli
    bardzo chcesz, mozesz jeszcze dolozyc jakies 200 zl na router z wbudowanych
    firewallem, to od razu bedziesz mial dodatkowe urzadzenie, ktore przyda Ci
    sie jesli tylko masz w firmie >1 komputer.

    > Owszem, nie jest to jakaś kosmiczna suma, niemniej jednak podbije cenę
    > stanowiska o zauważalny procent (zwłaszcza, jeśli ktoś nie funduje np.
    > sekretarce super-duper procesora i mega-hiper akceleratora 3D).

    Wiesz, jakie sa koszty nauczenia sekretarki obslugi linuksa, badz zwolnienia
    jej i przeprowadzenia nowej rekrutacji w celu wylonienia takiej, ktore tego
    linuksa zna?

    > Tak na marginesie: czy pośrednie zmuszanie przez było nie było państowy
    > urząd tych wszystkich firm do korzystania z 'jedynie słusznego' systemu
    > nie podpada czasem pod jakiś paragraf?

    A tu faktycznie mogliby zrobic OS, ale Prokom mowi, ze urzad nie byl tym
    zainteresowany, podobnie jak wersjami pod inne systemy. Co jest kolejnym
    przykladem sytuacji w ktorej linuks, choc fajny, nie pozwala calkowicie
    zrezygnowac z Windows. Wiele firm kieruje sie po prostu prawami ekonomii i
    olewa te kilka % uzytkownikow majacych na desktopie "cos innego". No i tyle.
    Smutne, ale prawdziwe. A o tym, ze Linuks bedzie zdobywal coraz wiecej
    uzytkownikow, slysze juz od 10 lat. Jak na razie, wsrod "zwyklych"
    uzytkownikow odsetek ten jest nadal bardzo niski. I prosze Cie, nie
    przekonuj mnie, ze jest inaczej.

    > Tak na marginesie: skoro ten 'jedynie słuszny system' jest taki tani, to
    > dlaczego ludzie w ogóle piraty instalują, hmm? Dla sportu?

    Ja mysle, ze nawet gdyby Windows kosztowal 40 zl i byl super pod wzgledem
    technicznym to i tak bardzo duza czesc spoleczenstwa przegrywalaby go sobie
    od kolegi. Taka mentalnosc ...

  • 50. Data: 2005-05-29 11:47:37
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    > Ale nadal trzeba to gówno kupić. Pomijam taki detal, że vmware też
    > jest zdaje się odpłatne, czyż nie?

    Tak, za to bochs to free software. Oczywiście VMware ma większe
    możliwości.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl