  • 21. Data: 2002-10-16 00:32:48
    Temat: Re: Pijany na rowerze, a zabrali prawo jazdy !!
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 16 Oct 2002 01:32:39 +0200, Kamil Golaszewski
    <k...@p...onet.pl> zakodował:

    >Raczej art. 178a§2 i art. 42 kk

    No i gdzie tu mowa o zatrzymaniu prawa jazdy?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 22. Data: 2002-10-16 11:13:58
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Oct 2002, blad wrote:

    >+ Użytkownik "Marta Wieszczycka" (...)
    >+ > Na przyszlosc dobra rada. W tej sytuacji rower nalezy prowadzic, idac.
    >+ > Wtedy jest sie pieszym. Nie odbiora prawa jazdy.
    >+
    >+ ale prowadzic trzeba po chodniku,
    >+ a co zrobic jak nie ma chodnika i trzeba prowadzić idąc ulicą?

    IMHO podejrzane z tym "prowadzeniem po chodniku".

    >+ Pamiętam kiedyś taki przypadek jak nietrzeźwy nie chciał prowadzić malucha
    >+ i razem z kimś po prostu go pchali - też jako uczestnikowi ruchu
    >+ drogowego capneli mu prawo jazdy

    Ale tu sprawa jest prosta, IMO: KD zawiera definicję "pieszego",
    i rowerzysta pchający rower się na tą definicję *łapie* (art2.18)
    będąc wymieniony na liście. Lista wyglada na zamkniętą więc
    można się spierać o to jakiego rodzaju "uczestnikiem ruchu" (2.17)
    jest osobnik pchający samochód :)
    Owszem, niby "osoba znajdująca się poza pojazdem" też jest pieszym...
    IMHO *jednak* jest kierującym (z art.2.20) bo ma wpływ na ruch pojazdu.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 23. Data: 2002-10-16 14:32:21
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Kaizen napisa_(a):

    > No i gdzie tu mowa o zatrzymaniu prawa jazdy?

    W tym samym miejscu, co w podanym przez Ciebie art. z kodeksu wykroczeń?

    KG

  • 24. Data: 2002-10-16 22:03:22
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

> [...]
    > Owszem, niby "osoba znajdująca się poza pojazdem" też jest pieszym...
    > IMHO *jednak* jest kierującym (z art.2.20) bo ma wpływ na ruch pojazdu.

    Mysle, ze trudno pchajacego samochod nazwac kierujacym. Szczegolnie, ze
    zwykle w srodku siedzi kierowca, a reszta go pcha. Czy taki pchacz tez bylby
    kierujacym? Nie przypuszczam. A jesli pchaczy jest kilku, a w srodku nawet
    nie ma nikogo, to kto jest kierujacym? Czy samochod w ogole moze miec naraz
    np. 4 kierujacych? Czyli wyglada na to, ze jednak uznanie pchacza za
    kierujacego, to konstrukcja zbyt karkolomna :-)
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 25. Data: 2002-10-16 22:55:33
    Od: "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl>

> [...]
    > np. 4 kierujacych? Czyli wyglada na to, ze jednak uznanie pchacza za
    > kierujacego, to konstrukcja zbyt karkolomna :-)

    Najprosciej chyba uznac kierujacym tego ktory trzyma kierownice.
    I nie musi siedziec w srodku, pchajac czesto kieruje sie, krecac kierownica
    przez okno.

    pzdr

    Marek

  • 26. Data: 2002-10-17 11:08:22
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Oct 2002, Marta Wieszczycka wrote:
    [...]
    >+ zwykle w srodku siedzi kierowca, a reszta go pcha. Czy taki pchacz tez bylby
    >+ kierujacym? Nie przypuszczam.

    W pełni się zgadzam. Osioł pociągowy też się nie zalicza :)
    Miałem na myśli to drugie:

    >+ A jesli pchaczy jest kilku, a w srodku nawet
    >+ nie ma nikogo, to kto jest kierujacym? Czy samochod w ogole moze miec naraz
    >+ np. 4 kierujacych?

    A jest gdzieś zapis który mówi że nie ??
    Formalista ze mnie, wiem ;) Ale skoro pilotów moze być dwu (naraz)
    to można by próbować i kierujących poupychać ;)

    >+ Czyli wyglada na to, ze jednak uznanie pchacza za
    >+ kierujacego, to konstrukcja zbyt karkolomna :-)

    Trudno nie przyznać racji.
    Z drugiej strony - samochód nie jedzie "sam" (wtedy winny
    faktu że samochód jedzie byłby ostatni kierujacy który
    nie dość skutecznie zaciągnął hamulec :)), a ktoś kto
    decyduje o ruchu pojazdu (za wyjątkiem wózka, roweru
    i paru podobnych) pieszym nie jest ! :)
    Wspominałem zdaje się że można by się zgodzić że to
    inna kategoria "uczestnika ruchu" ;) - a nie wiem
    jak takiego ukarać :]

    >+ Pozdrawiam,
    >+ MArta

    Wzajemnie :) Gotfryd

  • 27. Data: 2002-10-18 22:17:26
    Od: "woy" <w...@g...NOSPAM.rubikon.pl>

    Użytkownik "Robert Sikora" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ao98rv$ak8$1@news2.tpi.pl...

    > Odpowiedźcie czy mogli tak postąpić i czy zatrzymuje się prawo jazdy
    jadąc
    > po pijaku rowerem ?

    Jakby tak doslownie trzymac sie kodeksu, to nawet za poruszanie sie
    piechota po drodze po pijaku mozna stracic prawo jazdy. A BTW wcale
    nie musial im go dawac, nie jechal samochodem to nie mieli prawa zadac
    dokumentow uprawniajacych do jazdy.

    pzdr
    woy

  • 28. Data: 2002-10-19 09:47:48
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <aoq12n$tbr$1@aquarius.webcorp.pl> woy napisał(a):
> [...]
    > piechota po drodze po pijaku mozna stracic prawo jazdy. A BTW wcale
    > nie musial im go dawac, nie jechal samochodem to nie mieli prawa zadac

    No widzisz, ale przepis istnieje. Jeszcze przed uznaniem prowadzenia po
    pijaku za przestępstwo, a nie wykroczenie, istniało prawo, które pozwalało (a wręcz
    zalecało) odebrać prawa do prowadzenia wszystkich pojazdów mechanicznych w wypadku
    prowadzenia jakiegoś pojazdu mechanicznego pod wpływem alkoholu. Czyli jedziesz na
    rowerze po pijaku? To zabierają Ci prawo jazdy wszystkich kategorii, uprawnienia
    motorowodne, licencję pilota, a nawet podobno uprawnienia żeglarskie! W sumie trochę
    bez sensu z tymi pojazdami, które nie poruszają się po drodze, ale cóż... Może to i
    lepiej.

    BTW Roman Paszke (ten od 'Warty-Polpharmy') miał problem, bo go złapali za kierownicą

    po pijaku i chcieli mu właśnie pozabierać uprawnienia żeglarskie, ale chyba jest zbyt

    znaną postacią... ;)
    --
    Samotnik
    Zapisz się na listę 'Radio z Twarzą' - codziennie świeże nowinki z

  • 29. Data: 2002-10-19 11:45:16
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    sumie trochę
    > bez sensu z tymi pojazdami, które nie poruszają się po drodze, ale cóż...

    Takie zagranie ma swoj gleboki sens. Jesli ktos jest w stanie prowadzic
    cokolwiek po pijanemu, to mozna
    byc pewnym, ze zegluje w tym samym stanie. W naszym kraju rowerzysta czy
    nawet kierowca, ktory pil, to jednak wyjatek od reguly. Zeglarz, ktory
    wypil, to raczej standard. Mowiac inaczej, jesli zrobisz wsrod znajomych
    ankiete, to znajdziesz sporo takich, ktorzy nigdy nie wsiedli na rower ani
    nie prowadzili auta, jak pili, ale znalezienie takiego, ktory nigdy nie pil
    zeglujac bedzie trudne... szczegolnie wsrod facetow.

    Pozdrawiam,
    MArta

    Ps. Jakby tak na Mazurach zrobiono w lecie akcje "Dmuchnij w balonik
    Zeglarzu", to efekty moglyby byc... piorunujace.