  • 1. Data: 2002-10-12 13:45:02
    Temat: Pijany na rowerze, a zabrali prawo jazdy !!
    Od: "Robert Sikora" <r...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mój znajomy jechał na rowerze w stanie nietrzeźwym (1,4 promila ),
    zatrzymała go policja 100m od domu o 1 w nocy.
    Zaaresztowali go, wypuścili dopiero o 16 i zawieźli do domu aby oddał im
    prawo jazdy, strasząc że jak nie odda to i tak zdobędą nakaz rewizji i po co
    mu to.

    Odpowiedźcie czy mogli tak postąpić i czy zatrzymuje się prawo jazdy jadąc
    po pijaku rowerem ?

    Pozdrawiam Robert

  • 2. Data: 2002-10-12 15:29:59
    Temat: Re: Pijany na rowerze, a zabrali prawo jazdy !!
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Sikora" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ao98rv$ak8$1@news2.tpi.pl...
> [...]
    > mu to.
    >
    > Odpowiedźcie czy mogli tak postąpić i czy zatrzymuje się prawo jazdy jadąc

    Poczytaj archiwum.

    Karol

  • 3. Data: 2002-10-12 15:51:56
    Od: "Dawid W." <h...@N...gazeta.pl>

    Robert Sikora <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Odpowiedźcie czy mogli tak postąpić i czy zatrzymuje się prawo jazdy jadąc
    > po pijaku rowerem ?

    Tak mogli.

  • 4. Data: 2002-10-12 20:41:26
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > mu to.
    >
    > Odpowiedźcie czy mogli tak postąpić i czy zatrzymuje się prawo jazdy jadąc

    Tak mogli. Choc tacy rowerzysci nieodmiennie maja wowczas "zaskoczony" wyraz
    twarzy :o.
    Jakos nie ma w tej kwestii spolecznego uswiadomienia. Ale Twoj znajomy
    kierowal pojazdem
    w stanie nietrzezwym. Rower jest pojazdem, a kierowanie nim z 1,4 promila,
    to juz przestepstwo, nawet nie wykroczenie.
    Na przyszlosc dobra rada. W tej sytuacji rower nalezy prowadzic, idac. Wtedy
    jest sie pieszym. Nie odbiora prawa jazdy.
    Moga jedynie odwiezc na izbe wytrzezwien, jako pijanego obywatela, ale nie
    kazde miasto takowa posiada.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 5. Data: 2002-10-12 20:45:08
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marta Wieszczycka napisa_(a):
    > Moga jedynie odwiezc na izbe wytrzezwien, jako pijanego obywatela, ale nie
    > kazde miasto takowa posiada.

    Za chodzenie po ulicy???

    KG

  • 6. Data: 2002-10-12 20:54:13
    Temat: Odp: Pijany na rowerze, a zabrali prawo jazdy !!
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Za chodzenie po ulicy???

    :-) wcale nie musisz chodzić możesz stać i się bardzo kiwac

    Sandra

  • 7. Data: 2002-10-12 21:06:17
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):

    > :-) wcale nie musisz chodzić możesz stać i się bardzo kiwac

    taak, za krzywe spojrzenie też? ;)

    KG

  • 8. Data: 2002-10-12 21:19:27
    Od: "Robert Sikora" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest sie pieszym. Nie odbiora prawa jazdy.
    > Moga jedynie odwiezc na izbe wytrzezwien, jako pijanego obywatela, ale nie

    Zapytałem się o to prawo jazdy dlatego ponieważ kilka miesięcy temu
    słuchałem audycji w radiu Zet prowadzonej przez Weisa.
    Tam jakiś ważny oficer z Komendy Głównej Policji stwierdził jednoznacznie że
    rower nie jest pojazdem mechanicznym i dlatego nie powinno się zabierać praw
    jazdy. Oczywiście dzwonili do radia ludzie którym zabrano prawka w ten
    sposób. Stąd moje pytanie jak jest na prawdę ?

    Nie oceniam mojego znajomego, tylko interesuje mnie sam fakt, czy rower jest
    pojazdem mechanicznym ?

    Pozdrawiam Robert

  • 9. Data: 2002-10-13 00:58:27
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Oct 2002, Robert Sikora wrote:
    [...]
    >+ Nie oceniam mojego znajomego, tylko interesuje mnie sam fakt, czy rower jest
    >+ pojazdem mechanicznym ?

    Wygląda na kolejną czarną dziurę w KD :(

    - za: KD wyróznia "pojazdy silnikowe". W związku z tym należy
    uznać że ustawodawca używając innego określenia ("pojazd
    mechaniczny") miał co innego na myśli - na pewno nie
    chodziło mu o zaprzęgi ;), na pewno pojazd silnikowy jest
    pojazdem mechanicznym - ale skoro pojęcia "silnikowy"
    i "mechaniczny" nie powinny być tożsame - to jaka
    kategoria może je odróżniać ? "Pojazdy nienaturalne ;>
    i bezsilnikowe" - oczywiście, niekoniecznie rowery...
    - przeciw: w KD "pojazd mechaniczny" jest używany w miejscu
    gdzie mówi się o uprawnieniach psychologów orzekających
    o "zdolności do prowadzenia pojazdów mechanicznych".
    Rowerzysta takich "zdolności" nie wymaga :], a przynajmniej
    nikt tego nie robi ;> (jak to było ? "powszechność łamania
    prawa nie usprawiedliwia..." ? jakoś tak !)

    Ale to nie pierwsza "dziura" w KD :( !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-10-13 08:56:11
    Od: "Krzysztof Koseski" <k...@i...pl>

    Mogli zatrzymać, skontrolować, przetrzymać do wyjaśnienia
    Nie mogli zatrzymać prawa jazdy to jest dobrowolne, kolega mógł powiedzieć
    że nia ma i guzik by mu zrobili
    Natomiast Sąd w wyroku orzeknie zakaz prowadzenia wszelkich pojazdów, Twój
    kolega ma farta będzie miał
    orzeczony zakaz z zaliczeniem okresu zatrzymania od dnia "wpadki".