  • 1. Data: 2002-10-12 11:27:22
    Temat: Umowa o wynajmem mieszkania
    Od: i...@w...pl

    Jak sie miewa sprawa wynajmu mieszkan w ramch legalnej umowy? Zawarlam ja we
    wrzesniu z czlowiekiem, z ktorym nie mam konkatu (nie ma go w wynajmowanym
    mieszkaniu, nie odbiera telefonu), oczywiscie nie musze pisac, ze nie wnosi
    oplat (za telefon jest juz winien ok 4 tys/miesiac). Czy tak drogo zaplace za
    swoja naiwnosc? Slyszalam, ze nie moge wymowic mu tej umowy, mimo ze w
    podpisanych warunkach takie zastrzezenie uwzglednilam (nie placenie czynszu
    itp).
    Anna

  • 2. Data: 2002-10-12 16:44:11
    Temat: Re: Umowa o wynajmem mieszkania
    Od: "Paweł Baranowski" <p...@e...pl>

    Użytkownik <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy tak drogo zaplace za
    > swoja naiwnosc?

    Nie chcę Cię martwić, ale chyba jeszcze drożej...
    PB

    ---

  • 3. Data: 2002-10-12 20:42:51
    Od: "Anonim Aboracensis z Yorku" <a...@w...pl>

    skoro wszystko jest na papierze i jest legalne i zawarla pani w tresci umowy
    takie warunki przy których umowa może byc wymówiona (a tym samym
    wyegzekwowany ew. dlug) nie ma problemu by się juz z tą sprawa zwrócić do
    odpowiednich organów, by zareagowały, w tych sprawach państwo musi juz
    dzialać z tzn. przymusu publicznego...ten ktos sobie mysli, ze jest
    bezkarny, ale jednak w tej sytuacji prawo jest po pani stronie...:>
    pozd.

  • 4. Data: 2002-10-14 06:35:58
    Od: i...@w...pl

    Wydaje mi sie jednak, ze nie jest tak, ze mozna u nas dowolnie formulowac
    warunki wynajmu mieszkania, rzadzi tym chyba specjalna ustawa, ktora chroni
    wynajmujacego, a nie wlasciciela locum. Glosno bylo o tym jakies 1,5 roku temu,
    nie dotarlam jednak do odpowiednich numerkow w dzienniku ustaw. Stad moje
    zmartwienie.
    Anna

  • 5. Data: 2002-10-14 08:48:33
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Jaki przymus państwa? Nie ma nic takiego.
    Legalna umowa to koszmar. Jeśli to był wynajem lokalu na biuro to i owszem
    sprawa jest w miare "szybka" Jeśli to był najem dla osoby fizycznej w celu
    zamieszkania to wchodzi ustawa o ochronie praw lokatorów. Umowa na min 3
    lata etc. Jak ma zaległości to zanim się rozwiąże trzeba "dać mu szansę"
    rozkładac na raty, umarzac odsetki itp. A potem okaże się, że facet jest
    bezrobotny i nie można go wyrzucić na bruk. W skrócie. KICHA. Polecam
    lekturę ustawy a potem sąd. i 1.5 roku... Na przyszłośc, jak juz musisz
    wynajmować komuś mieszkanie "oficjalnie" to weź od niego wypowiedzenie umowy
    in blanco (bez daty) i w razie kłopotów wypełniasz blankiet i przy pomocy
    paru "chłopców" o raczej krótkich fryzurach wystawiasz człowieka z lokalu.
    .
    Użytkownik "Anonim Aboracensis z Yorku" <a...@w...pl> napisał
    w wiadomości news:aoa1e5$41$1@news.tpi.pl...

  • 6. Data: 2002-10-16 10:38:32
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 14 Oct 2002 i...@w...pl wrote:

    >+ Wydaje mi sie jednak, ze nie jest tak, ze mozna u nas dowolnie formulowac
    >+ warunki wynajmu mieszkania, rzadzi tym chyba specjalna ustawa, ktora chroni
    >+ wynajmujacego, a nie wlasciciela locum.

    Nie inaczej. W zasadzie zabezpieczeniem jest jedynie wysoka kaucja
    (rzedu ...dziesiąt tysięcy) na którą wynajmujących oczywiście
    nie stac.

    >+ nie dotarlam jednak do odpowiednich numerkow w dzienniku ustaw.
    >+ Stad moje zmartwienie.

    A czym "docierałaś" ??

    Bo np:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/dod0727.html
    oraz np:
    http://prawo.hoga.pl/poradnik/umowa_najmu.asp
    i z komentarzami np.:
    http://www.kamienica.pl/skarga.html
    http://prawo.interia.pl/nieruchomosci/najem?aid=6018

    - to a wszystko po:
    http://www.google.com.pl/search?as_q=ustawa+najmie+l
    okali&num=100&hl=pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szukaj+z+Goog
    le&as_epq=&as_oq=&as_eq=&lr=&as_ft=i&as_filetype=&as
    _qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=
    i:
    http://www.google.com.pl/search?as_q=ustawa+ochronie
    +lokator%F3w&num=100&hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&b
    tnG=Szukaj+z+Google&as_epq=&as_oq=&as_eq=&lr=&as_ft=
    i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sit
    esearch=

    Popatrz na okno "szukaj w google" i wciśnij "zaawansowane
    szukanie" to ujrzysz co i jak.

    Na deser podanie: "przycinaj cytaty *pod* którymi odpowiadasz",
    jeśli można... :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-10-16 14:00:55
    Od: i...@w...pl