  • 1. Data: 2010-06-27 20:26:21
    Temat: Piętno dla durnych urzędników
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    którzy dwa razy płacą NASZYMI pieniędzmi za to samo.

    http://www.komunikacja.krakow.pl/prasa/lokalne/2973,
    1,artykul,emerytka_rzadzi_na_rondzie_ofiar_katynia.h
    tml

    "...Sypie się przebudowa ronda Ofiar Katynia, bo urząd wojewódzki
    nie powiadomił właścicielki działki potrzebnej do poszerzenia drogi,
    że ma ją oddać miastu. Opóźnienie może sięgnąć nawet miesiąca.
    (...)
    Jego właścicielem jest zameldowana tu emerytka Halina Walas. Jeszcze
    niedawno twierdziła, że kiedy dom zostanie wyburzony, nie będzie miała
    gdzie mieszkać. (...)dom przeznaczony do wyburzenia jeszcze w marcu tego
    roku Walas wynajmowała innej rodzinie.
    (...)
    Dopiero w kwietniu tego roku doszło do wyceny domu i działki pani Walas
    oraz wyliczenia należnego jej odszkodowania za wywłaszczenia; dostanie
    ona ponad 280 tys. zł. W tym samym czasie okazało się, że odszkodowanie
    za dom otrzyma ona już po raz drugi. W 1996 roku - kiedy miasto zaczęło
    przygotowywać teren pod nowe skrzyżowanie - już raz sprzedała miastu
    swoją działkę i dom za 65 tys. zł. Pieniądze otrzymała, ale magistrat
    nigdy nie dokonał oficjalnego przejęcia terenu. Sprawa jej wywłaszczenia
    się przedawniła i teraz procedurę trzeba było zacząć od nowa..."

    Nie bardzo tu rozumiem: CO się przedawniło? Jeżeli umowa została podpisana
    w roku 1996 i babka pieniądze wzięła ZA POKWITOWANIEM, to pozostaje tylko
    kwestia wpisu do ksiąg.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2010-06-27 20:41:09
    Temat: Re: Piętno dla durnych urzędników
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:
> [...]
    > w roku 1996 i babka pieniądze wzięła ZA POKWITOWANIEM, to pozostaje tylko

    wywlaszczenie sie przedawniło.
    gdzies sa zapisy, ze jesli w jakims tam terminie nie zrobi sie tego
    czego celem bylo wywlaszczenie to nieruchomosc wraca do wlasciciela.

  • 3. Data: 2010-06-27 20:50:00
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    W witek napisal:
    > gdzies sa zapisy, ze jesli w jakims tam terminie nie zrobi sie tego
    > czego celem bylo wywlaszczenie to nieruchomosc wraca do wlasciciela.

    A kasa? Te drobne 65 tys. zł z odsetkami, bo przecież babka
    dalej korzystała z nieruchomości i jej nie wydała.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2010-06-27 22:20:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 Jun 2010 20:26:21 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > Nie bardzo tu rozumiem: CO się przedawniło? Jeżeli umowa została podpisana
    > w roku 1996 i babka pieniądze wzięła ZA POKWITOWANIEM, to pozostaje tylko
    > kwestia wpisu do ksiąg.

    Może magistrat zaplacił. ale zapomniał umowe podpisać i została tylko
    przedwstępna?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 5. Data: 2010-06-27 22:22:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > A kasa?
    no właśnie z punktu widzenia urzędnika to szlag ją trafił.
    Nie pamiętam szczegółów.

  • 6. Data: 2010-06-27 22:27:42
    Od: "Stefan.Burczymucha" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał w wiadomości grup

    > A kasa? Te drobne 65 tys. zł z odsetkami, bo przecież babka
    > dalej korzystała z nieruchomości i jej nie wydała.

    fakap gminy i tyle

  • 7. Data: 2010-06-28 07:26:32
    Od: mw <m...@g...com>

    On 28 Cze, 00:20, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:
    [...]
    > Może magistrat zaplacił. ale zapomniał umowe podpisać i została tylko
    > przedwstępna?
    Jakos mi tak gmina nie chce za nic dawać kasy, a nie pogniewał bym
    się na 65 tysi.

  • 8. Data: 2010-06-28 07:33:44
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-06-27 22:26, Jacek_P pisze:

    > Nie bardzo tu rozumiem: CO się przedawniło? Jeżeli umowa została podpisana
    > w roku 1996 i babka pieniądze wzięła ZA POKWITOWANIEM, to pozostaje tylko
    > kwestia wpisu do ksiąg.

    Ta nieruchomość nie została sprzedana dobrowolnie - właścielka została
    wywłaszczona. Wpisanie do ksiąg wieczystych nic w tej sprawie nie zmienia.

    " Poprzedni właściciel lub jego następca prawny mogą żądać zwrotu
    wywłaszczonej nieruchomości lub jej części, jeżeli stała się ona zbędna
    na cel określony w decyzji o wywłaszczeniu. Nieruchomość uznaje się za
    zbędną jeżeli:

    o pomimo upływu 7 lat od dnia, w którym decyzja o wywłaszczeniu staje
    się ostateczna, nie rozpoczęto prac związanych z realizacją tego celu,"

    --
    spp

  • 9. Data: 2010-06-28 23:44:27
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    w wiadomości: i09j8o$ajr$...@n...onet.pl,
    spp <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > o pomimo upływu 7 lat od dnia, w którym decyzja o wywłaszczeniu staje
    > się ostateczna, nie rozpoczęto prac związanych z realizacją tego

    Ale dodaj jeszcze (z tej samej ustawy)
    Art. 140. 1. W razie zwrotu wywłaszczonej nieruchomości poprzedni właściciel
    lub jego spadkobierca zwraca Skarbowi Państwa lub właściwej jednostce
    samorządu terytorialnego, w zależności od tego, kto jest właścicielem
    nieruchomości w dniu zwrotu, ustalone w decyzji odszkodowanie, a także
    nieruchomość zamienną, jeżeli była przyznana w ramach odszkodowania.
    2. Odszkodowanie pieniężne podlega waloryzacji, z tym że jego wysokość po
    waloryzacji, z zastrzeżeniem art. 217 ust. 2, nie może być wyższa niż
    wartość rynkowa nieruchomości w dniu zwrotu, a jeżeli ze względu na rodzaj
    nieruchomości nie można określić jej wartości rynkowej, nie może być wyższa
    niż jej wartość odtworzeniowa.

    itd.

    Więc raczej kobita powinna oddać kasę z odsetkami.

    --
    pozdrawiam Tatiana

  • 10. Data: 2010-06-29 04:15:08
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-06-29 01:44, Xena pisze:

    > Więc raczej kobita powinna oddać kasę z odsetkami.

    No właśnie - zwraca 65.000 dostaje 280.000. :)

    Akurat nic na ten temat w artykule nie ma, ale kto wie jak naprawdę
    odbywała się ta transakcja?

    --
    spp