  • 1. Data: 2010-06-27 14:53:27
    Temat: casus odsetki ustawowe
    Od: jaxa-lotka <n...@a...com>

    jak wyliczyc prawidlowo odsetki ustawowe (musze napisac pozew o nakaz
    zaplaty).

    wystawilam pewnej firmie fvat na powiedzmy 10 000 zl.
    po uplywie 30 dni (i tak bylo 15 dni po terminie) kontrahent wplacil mi
    7000 zl.
    3000 zl nie wplacil do dzisiaj pomimo, ze od uplywu terminu minelo juz
    90 dni.

    jak to teraz zalatwic?
    czy odsetki naleza sie od calej FV od dnia nastepnego po uplywie terminu
    platnosci?
    czy tez od 7000 zl naleza sie od dnia nastepnego po uplywie terminu
    platnosci do dnia czesciowej platnosci a od 3000 zl od dnia nastepnego
    po uplywie terminu platnosci na FV do dnia zaplaty?

    bardzo prosze o pomoc
    linki itp mile widziane.

    jaxaLOTKA

  • 2. Data: 2010-06-27 19:55:07
    Temat: Re: casus odsetki ustawowe
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jaxa-lotka pisze:

    > bardzo prosze o pomoc
    > linki itp mile widziane.

    leni nie popieram (-y)

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2010-06-28 09:59:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Jun 2010, jaxa-lotka wrote:

> [...]
    > dni.
    >
    > jak to teraz zalatwic?
    > czy odsetki naleza sie od calej FV od dnia nastepnego po uplywie terminu

    No, widzę że co poniektórzy to nawet "wersję TP w starym wykonaniu"
    by przebili :P (znam przypadek firmy, która wpłaciła kiedyś za mało
    o dwa czy trzy grosze, i jak kiedyś się później faktycznie spóźniła
    z zapłatą, to dowiedzieli się że "mają zaległości od 400 dni" :P)
    Powiedzmy, że z kwoty wpłaty możesz najpierw sobie potrącić odsetki,
    i to jest najwyższa "kara" dla spóźnionego płatnika (więcej mu zostanie
    do obłożenia późniejszymi odsetkami).

    pzdr, Gotfryd