  • 1. Data: 2010-06-28 08:32:18
    Temat: przeniesienie uzytkowania dla zasiedzenia
    Od: Michal <m...@g...com>

    Witam serdecznie,

    Krotko i tresciwie.

    Staram sie przejac nieruchomosc w postaci gruntu poprzez zasiedzenie.
    Wlascielem jest moj pradziadek ktory zmarl w latach 80. Od tego czasu
    gruntem zajmowali sie moi dziadkowie natomiast teraz robie to
    osobiscie.

    Dziadek zmarl, zostala babcia. Chcial bym uregulowac w koncu te
    kwestie dlatego po rozmowie z babcia chcial bym by pisemnie
    stwierdzila ze przekazuje mi 'lata w ktorych uzytkowala' grunt. W jaki
    sposob napisac taki dok? 'ja nizej podpisana zrzekam sie uzytkowania
    gruntu na rzecz wnuka xinskiego w celu zasiedzenia przez niego'?

    Znaczna czesc rodziny jest za granica. Dzialka nalezaca do pradziadka
    to malu fragmet graniczacy z moja dzialka. prosze o pomoc. wujek
    google odmawia pomocy w temacie takiego dok

    pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2010-06-28 09:30:48
    Temat: Re: przeniesienie uzytkowania dla zasiedzenia
    Od: Jan <j...@w...pl>

    Michal pisze:
> [...]
    > to malu fragmet graniczacy z moja dzialka. prosze o pomoc. wujek
    > google odmawia pomocy w temacie takiego dok

    Wysta;pic' o zasiedzenie, jez.eli juz., powinna raczej babcia, a nie Ty,
    choc' w ogóle nie moz.na zasiedziec' w?asnego gruntu tylko dlatego, z.e nie
    ma kw lub aktu kupna.

  • 3. Data: 2010-06-28 10:07:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jun 2010, Michal wrote:

    > Witam serdecznie,
    >
    > Krotko i tresciwie.
    >
    > Staram sie przejac nieruchomosc w postaci gruntu poprzez zasiedzenie.

    W dobrej lub złej wierze?

    > Wlascielem jest moj pradziadek ktory zmarl w latach 80.

    Jak w złej, to może jeszcze nie upłynęło 30 lat.

> [...]
    > sposob napisac taki dok? 'ja nizej podpisana zrzekam sie uzytkowania
    > gruntu na rzecz wnuka xinskiego w celu zasiedzenia przez niego'?

    Nie zrzeka, wystarczy że przekaże posiadanie (a raczej potwierdzi,
    że przejście posiadania na rzecz wnuka miało miejsce).
    Samo "dodanie" okresów posiadania powinno nastąpić z mocy przepisu.
    Przeczytaj art.176 KC:
    _117.html

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-06-28 10:09:24
    Od: Michal <m...@g...com>

    > Wysta;pic' o zasiedzenie, jez.eli juz., powinna raczej babcia, a nie Ty,
    > choc' w og le nie moz.na zasiedziec' w?asnego gruntu tylko dlatego, z.e nie
    > ma kw lub aktu kupna.

    Wlascicielem nadal jest moj pradziadek. Po nim jest 3jka spadkobiercow
    -dziadek+2siostry. Wszyscy nie zyja za wyjatkiem zony dziadka- mojej
    babci. stad mysle o przejeciu poprzez zasiedzenie i przekazaniu lat
    uzytkowania z babci na moja osobe.

  • 5. Data: 2010-06-28 10:24:26
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-06-28 12:09, Michal pisze:

> [...]
    > -dziadek+2siostry. Wszyscy nie zyja za wyjatkiem zony dziadka- mojej
    > babci. stad mysle o przejeciu poprzez zasiedzenie i przekazaniu lat

    Z pominięciem procedury spadkowej?

    --
    spp

  • 6. Data: 2010-06-28 10:38:56
    Od: Jan <j...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > że przejście posiadania na rzecz wnuka miało miejsce).
    > Samo "dodanie" okresów posiadania powinno nastąpić z mocy przepisu.
    _117.html

    > pzdr, Gotfryd

    Dalej twierdze, ze w tym wypadku nie moze zasiedziec, poniewaz prawo nie
    dopuszcza zasiadywania nieruchomości przez włascicieli z powodu braku
    kwitów.

  • 7. Data: 2010-06-28 11:33:34
    Od: Michal <m...@g...com>

    > Dalej twierdze, ze w tym wypadku nie moze zasiedziec, poniewaz prawo nie
    > dopuszcza zasiadywania nieruchomo ci przez w ascicieli z powodu braku
    > kwit w.

    jednak ja nie jestem tym wlascicielem a pradziadek. mimo to przez
    10lat zajmuje sie ta dzialka a babcia kolejne 30wstecz.

  • 8. Data: 2010-06-28 12:24:37
    Od: Jan <j...@w...pl>

    Michal pisze:

    > jednak ja nie jestem tym wlascicielem a pradziadek. mimo to przez
    > 10lat zajmuje sie ta dzialka a babcia kolejne 30wstecz.
    dotyczy to Ciebie rowniez, poniewaz jestes spadkobierca.

  • 9. Data: 2010-06-28 12:27:13
    Od: Michal <m...@g...com>

    > dotyczy to Ciebie rowniez, poniewaz jestes spadkobierca.

    Wlascicielem byl moj pradziadek jednak od mometu kiedy zmarl nikt nie
    starał się załatwic kwestii prawnej związanej z majatkiem i ów
    działką. Wobec tego jedyną opcją jest sprawa spadkowa? Ja nie mogę
    złożyc sprawy jako zasiedzenie? jak by nie było przy sprawie spadkowej
    musze wzywac wszystkich do podzialu (na dzien dzisiejszy moi bracia/
    kuzyni itp- okolo 20osob) i splacenia ich wszystkich. Nie rozumiem z
    jakiej racji skoro nikt nie przylozyl palca do tego zeby cokolwiek
    zrobic- skosic, postawic nowy plot, oplacic podatek... bede musial
    sprowadzać zza granicy wszystkich kuzynow? Myslalem ze sprawe zalatwie
    poprzez zasiedzenie i juz. prosze o pomoc

  • 10. Data: 2010-06-30 17:17:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jun 2010, Jan wrote:

    > Dalej twierdze, ze w tym wypadku nie moze zasiedziec, poniewaz prawo nie
    > dopuszcza zasiadywania nieruchomości przez włascicieli z powodu braku kwitów.

    Mamy przypadek współwłaściciela - i pytanie, czy przepisy
    o współwłasności wykluczają przepisy o zasiedzeniu, czyli
    czy współwłaściciel może zasiedzieć *NIE SWÓJ* udział?

    pzdr, Gotfryd