  • 1. Data: 2010-06-27 18:49:00
    Temat: przedawnienie mandatu za parkowanie
    Od: tombaz <b...@g...com>

    Witam,
    po jakim czasie ww przedawnia sie? Znalazłem 2 wersje. 3 lata i 5 lat
    (do końca roku kalendarzowego w ktorym mija 5 lat od wsadzenia za
    wycieraczke).

  • 2. Data: 2010-06-27 22:34:04
    Temat: Re: przedawnienie mandatu za parkowanie
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    Użytkownik "tombaz" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    0g2000yqg.googlegroups.com...
    > Witam,
    > po jakim czasie ww przedawnia sie? Znalazłem 2 wersje. 3 lata i 5 lat
    > (do końca roku kalendarzowego w ktorym mija 5 lat od wsadzenia za
    > wycieraczkę).

    Czy mandat włożony za wycieraczkę jest mandatem skutecznie doręczonym?

    Jurek W

  • 3. Data: 2010-06-28 09:40:33
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Zobacz wersję w kpow, ta jest prawdziwa.
    (to nie jest złościlwość, po prostu nie pamiętam, a Ty możesz sprawdzić)

  • 4. Data: 2010-06-28 09:41:00
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    kw

  • 5. Data: 2010-06-28 09:55:40
    Od: tombaz <b...@g...com>

    On 28 Cze, 00:34, "Jurek W" <j...@k...chip.pl> wrote:
    > Użytkownik "tombaz" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    0g2000yqg.googlegroups.com...

    > Czy mandat włożony za wycieraczkę jest mandatem skutecznie doręczonym?
    >
    > Jurek W

    No właśnie, z jednej strony, gdy się zaparkuje w miejscu
    niedozwolonym, za szybą jest wezwanie do SM w celu wyjasnienia, z
    drugiej, jak się nie stawi w ciagu ilus tam dni, to mandat jest
    automatycznie wystawiany. W przypadku braku oplaty za parkowanie,
    mandat jest od razu naliczany.
    W pierwszym i drugim przypadku naliczana jest kara, pomimo braku
    podpisu (przyjęcia) mandatu. To jak to w końcu jest? Czy SM musi mi
    udowodnic wykroczenie (pokazac zdjecia)? Czy to ja muszę przedstawić
    dowody, ze byłem wtedy w innym miejscu?

  • 6. Data: 2010-06-28 10:07:44
    Od: tombaz <b...@g...com>

    On 28 Cze, 11:41, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:
    > kw

    W KW znalazłem to:
    Art. 45. § 1. Karalność wykroczenia ustaje, jeżeli od czasu jego
    popełnienia upłynął rok; jeżeli w tym okresie wszczęto postępowanie,
    karalność wykroczenia ustaje z upływem 2 lat od popełnienia czynu.
    § 2. W razie uchylenia prawomocnego rozstrzygnięcia, przedawnienie
    biegnie od daty uchylenia rozstrzygnięcia.
    § 3. Orzeczona kara lub środek karny nie podlega wykonaniu, jeżeli od
    daty uprawomocnienia się rozstrzygnięcia upłynęły 3 lata.

    1. Czy, i jeśli tak, kiedy uprawomacnia się rozstrzynięcie (Ad.§ 3.),
    w moim przypadku, czyli gdy otrzymałem wezwanie do zapłaty mandatów
    sprzed kilku lat (najwczesniejszy z 2001r), jesli igdy się od nich nie
    odwoływałem.

  • 7. Data: 2010-06-28 10:23:45
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-06-28 12:07, tombaz pisze:

> [...]
    > w moim przypadku, czyli gdy otrzymałem wezwanie do zapłaty mandatów
    > sprzed kilku lat (najwczesniejszy z 2001r), jesli igdy się od nich nie

    http://www.legeo.pl/porady/pytanie/5294/jaki-jest-te
    rmin-przedawnienia-oplat-za-parkowanie-w-strefie-par
    kowania

    Ostatnia wypowiedź może trochę rozjaśni. :)

    --
    spp

  • 8. Data: 2010-06-28 12:54:50
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Przede wszystkim należy zacząć od tego o jaką karę chodzi: czy nałożąną za
    wykroczenie z kw, czy opłatę administracyjną za brak opłacenia parkingu...
    To dwa inne postępowania są...