1. Data: 2010-06-27 18:49:00
Temat:przedawnienie mandatu za parkowanie
Od:tombaz <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
po jakim czasie ww przedawnia sie? Znalazłem 2 wersje. 3 lata i 5 lat
(do końca roku kalendarzowego w ktorym mija 5 lat od wsadzenia za
wycieraczke).

2. Data: 2010-06-27 22:34:04
Temat:Re: przedawnienie mandatu za parkowanie
Od:"Jurek W" <j...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tombaz" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
0g2000yqg.googlegroups.com...
> Witam,
> po jakim czasie ww przedawnia sie? Znalazłem 2 wersje. 3 lata i 5 lat
> (do końca roku kalendarzowego w ktorym mija 5 lat od wsadzenia za
> wycieraczkę).

Czy mandat włożony za wycieraczkę jest mandatem skutecznie doręczonym?

Jurek W

3. Data: 2010-06-28 09:40:33
Od:"Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zobacz wersję w kpow, ta jest prawdziwa.
(to nie jest złościlwość, po prostu nie pamiętam, a Ty możesz sprawdzić)

4. Data: 2010-06-28 09:41:00
Od:"Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

kw

5. Data: 2010-06-28 09:55:40
Od:tombaz <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Cze, 00:34, "Jurek W" <j...@k...chip.pl> wrote:
> Użytkownik "tombaz" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
0g2000yqg.googlegroups.com...

> Czy mandat włożony za wycieraczkę jest mandatem skutecznie doręczonym?
>
> Jurek W

No właśnie, z jednej strony, gdy się zaparkuje w miejscu
niedozwolonym, za szybą jest wezwanie do SM w celu wyjasnienia, z
drugiej, jak się nie stawi w ciagu ilus tam dni, to mandat jest
automatycznie wystawiany. W przypadku braku oplaty za parkowanie,
mandat jest od razu naliczany.
W pierwszym i drugim przypadku naliczana jest kara, pomimo braku
podpisu (przyjęcia) mandatu. To jak to w końcu jest? Czy SM musi mi
udowodnic wykroczenie (pokazac zdjecia)? Czy to ja muszę przedstawić
dowody, ze byłem wtedy w innym miejscu?

6. Data: 2010-06-28 10:07:44
Od:tombaz <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Cze, 11:41, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:
> kw

W KW znalazłem to:
Art. 45. § 1. Karalność wykroczenia ustaje, jeżeli od czasu jego
popełnienia upłynął rok; jeżeli w tym okresie wszczęto postępowanie,
karalność wykroczenia ustaje z upływem 2 lat od popełnienia czynu.
§ 2. W razie uchylenia prawomocnego rozstrzygnięcia, przedawnienie
biegnie od daty uchylenia rozstrzygnięcia.
§ 3. Orzeczona kara lub środek karny nie podlega wykonaniu, jeżeli od
daty uprawomocnienia się rozstrzygnięcia upłynęły 3 lata.

1. Czy, i jeśli tak, kiedy uprawomacnia się rozstrzynięcie (Ad.§ 3.),
w moim przypadku, czyli gdy otrzymałem wezwanie do zapłaty mandatów
sprzed kilku lat (najwczesniejszy z 2001r), jesli igdy się od nich nie
odwoływałem.

7. Data: 2010-06-28 10:23:45
Od:spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-06-28 12:07, tombaz pisze:

> [...]
> w moim przypadku, czyli gdy otrzymałem wezwanie do zapłaty mandatów
> sprzed kilku lat (najwczesniejszy z 2001r), jesli igdy się od nich nie

http://www.legeo.pl/porady/pytanie/5294/jaki-jest-te
rmin-przedawnienia-oplat-za-parkowanie-w-strefie-par
kowania

Ostatnia wypowiedź może trochę rozjaśni. :)

--
spp

8. Data: 2010-06-28 12:54:50
Od:"Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przede wszystkim należy zacząć od tego o jaką karę chodzi: czy nałożąną za
wykroczenie z kw, czy opłatę administracyjną za brak opłacenia parkingu...
To dwa inne postępowania są...