  • 81. Data: 2019-04-20 16:20:19
    Temat: Re: Piesza ukarana mandatem
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-20 o 15:11, J.F. pisze:

    > No jak nie.
    > To nie jest "ma umozlic jazde 45km/h", tylko "nie wiecej niz 45km/h".
    >
    > Moze byc chocby 15, albo i 5.

    Bądź poważny.
    Właśnie zlikwidowałeś motorowery i zamieniłeś je w motocykle.

    > Dwa kola ma, silnik ma, a rowerem elekrycznym nie jest.
    > Pasuje motorower najlepiej.

    Nie liczy się co tobie pasuje najbardziej a co mówią przepisy.
    A przepisy nie kwalifikują elektrycznych hulajnóg jako motorowerów.

    Pozdrawiam

  • 82. Data: 2019-04-20 22:37:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-04-20 o 16:15, RadoslawF pisze:

    > Skoro nie osiąga trzydziestu to nie jest do 45 tylko do 25km/h

    A jak osiągnie max 43km/h to już będzie OK?

  • 83. Data: 2019-04-21 18:08:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-20 o 22:37, nadir pisze:

    > A jak osiągnie max 43km/h to już będzie OK?

    Jak przekroczy 25km/h to będzie można traktować ją jako motorower.
    Jak ktoś innego braku czy dziury w przepisach nie zauważy.

    Pozdrawiam

  • 84. Data: 2019-04-22 07:33:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-19, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > No wlasnie o to, czemu piesza dostala mandat za bycie potracona przez
    > motorower na chodniku..

    Bo się pewnie przczyniła. Tak samo jak bycie pijanym nie oznacza bycia
    winnym kolizji/wypadku z udziałem pijanego.

    --
    Marcin

  • 85. Data: 2019-04-22 12:00:00
    Temat: Re: Piesza . Hulajnoga to nie pojazd.
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, April 20, 2019 at 12:54:19 AM UTC+2, Robert Tomasik wrote:

    > I hulajnodze tego podnóżka brakuje? To on lewituje nad hulajnogą, czy
    > jednak trzyma nogo na podnóżku. No chyba, ze znasz jakąś definicję
    > podnóżka, której ta przeważnie płaska blacha pod nogi w hulajnodze nie
    > spełnia, ale chciałbym ją poznać.

    Maja byc na podnozkach, a hulajoga ma (o ile ma) jeden ;)
    czyli mozna stac na podnozku ;)

  • 86. Data: 2019-04-22 12:09:22
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, April 20, 2019 at 4:20:28 PM UTC+2, RadoslawF wrote:

    > Bądź poważny.
    > Właśnie zlikwidowałeś motorowery i zamieniłeś je w motocykle.

    Bez przesady, do 45 oznacza oczywisie nie wiecej niz 45, moze byc i te 15...
    Pojazd moze spelniac rownocznie wszystkie warunki dla kilku kategorii i jako co
    zostanie zahomologowany zalezy od importera/producenta. Jka homologaje ma tak
    zostanie zarejestrowany.
    Np. dla motoroweru wyciagajaceo 45 powinno sie dac uzyskac homologacje jako motocykl,
    tylko po co? Toz to bedzie niesprzedawalne.
    Jakis czas temu tak bylo z quadami, czesc homologowala je jako motocykle, czesc jako
    ciagniki rolnicze. Pojazdy praktycznie takie same, ale np. jednym trzeba bylo jezdzic
    w kasku majac PJ A, drugim dalo sie na B, bez kasku ;) , za to na T mozna bylo 2
    przyczepy ciagnac ;)

    WS

  • 87. Data: 2019-04-22 19:13:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-22 o 12:09, WS pisze:

    > Bez przesady, do 45 oznacza oczywisie nie wiecej niz 45, moze byc i te 15...

    Nie w tym przypadku. Do 25km/h oznacza skuter elektryczny lub inny
    wynalazek elektryczny.

    > Pojazd moze spelniac rownocznie wszystkie warunki dla kilku kategorii i jako co
    zostanie zahomologowany zalezy od importera/producenta. Jka homologaje ma tak
    zostanie zarejestrowany.

    Homologacja dotyczy pojazdów drogowych, nie dotyczy wrotek, hulajnóg
    i podobnych.
    Część motocykli krosowych i trochę kładów nie ma homologacji drogowej
    i ich nie zarejestrujesz.

    > Np. dla motoroweru wyciagajaceo 45 powinno sie dac uzyskac homologacje jako
    motocykl, tylko po co? Toz to bedzie niesprzedawalne.

    A to inny problem.

> [...]
    jezdzic w kasku majac PJ A, drugim dalo sie na B, bez kasku ;) , za to na T mozna

    A to już tak nie ma?
    I co to ma do sytuacji kiedy ktoś sobie stwierdzi że hulajnoga
    elektryczna to motorower bo on tak uważa?

    Pozdrawiam

  • 88. Data: 2019-04-22 20:24:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Apr 2019 19:13:03 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Nie w tym przypadku. Do 25km/h oznacza skuter elektryczny lub inny
    > wynalazek elektryczny.

    Nie ma "skutera elektrycznego". Jest rower ze wszpomaganiem
    elektrycznym ale ma dodatkowe wymogi.

> [...]
    > i podobnych.
    > Część motocykli krosowych i trochę kładów nie ma homologacji drogowej

    Czyli jezdzic po drogach nie mozna.
    A motorower homologacji wymaga, i tu kolejny zarzut dla hulajnogi :-)

    Ktos tu wspominal sad w Lublinie ?

    https://lublin.onet.pl/elektryczna-hulajnoga-jak-mot
    orower-lubelski-sad-przed-laty-orzekal-w-tej-sprawie
    /ktjxggl

> [...]
    jezdzic w kasku majac PJ A, drugim dalo sie na B, bez kasku ;) , za to na T mozna

    Teraz jest kategoria "czterokolowiec". Sprawdzic, czy nie pasuje do
    elektrycznej deskorolki.

    > I co to ma do sytuacji kiedy ktoś sobie stwierdzi że hulajnoga
    > elektryczna to motorower bo on tak uważa?

    Ale to nie "on uwaza" tylko taki przepis.
    Poza ty "on" to sedzia, lub prokurator, lub biegly, a Ty to kto
    jestes ? :-)

    J.

  • 89. Data: 2019-04-22 20:52:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Apr 2019 05:33:26 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Bo się pewnie przczyniła. Tak samo jak bycie pijanym nie oznacza bycia
    > winnym kolizji/wypadku z udziałem pijanego.

    Ale motorower po pierwsze nie moze jezdzic wzdluz chodnika, a po
    drugie - jesli juz jedzie po chodniku, to powinien ustapic pieszemu
    pierwszenstwa.

    J.

  • 90. Data: 2019-04-22 20:53:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-21, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Jak przekroczy 25km/h to będzie można traktować ją jako motorower.
    > Jak ktoś innego braku czy dziury w przepisach nie zauważy.

    Z wczoraj w tym temacie:
    https://www.rp.pl/Prawo-karne/304219981-Elektryczna-
    hulajnoga-raz-traktowana-jak-pieszy-innym-razem-to-m
    otorower.html

    "Elektryczna hulajnoga raz traktowana jak pieszy, innym razem to
    motorower

    Elektryczna hulajnoga została w Warszawie potraktowana jak pieszy. Ale z
    wyroku lubelskiego sądu ws. tragicznego wypadku, w którym zginęło
    dziecko wynika, że e-hulajnogi nie mogą być traktowane jak piesi, a te o
    mocy 500 W nie powinny poruszać się po chodniku."

    --
    Marcin