  • 121. Data: 2019-04-25 23:40:58
    Temat: Re: Piesza . to nie jest pieszy.
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, April 25, 2019 at 3:41:50 PM UTC+2, J.F. wrote:

    > Nie, wyraznie sugeruje, ze trzeba nacisnac.
    >
    > Tak jak pedal gazu czy hamulca w samochodzie tez trzeba nacisnac :-)

    ;)
    w sumie tam jest napisane "rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na
    pedały pomocniczy.."

    czyli: powinien miec pedaly (jak to rower), pod wplywem nacisku (pomijajac nacisk w
    osi korby ;) ) te korby sie jednak obracaja, czyli naciskajac jestemy zmuszeni do
    pedalowania ;)

    no i naped ma byc tylko "pomocniczy"

    w praktyce dziala to tak, ze jak rowerzysta udaje, ze pedaluje, to rower elektryczny
    udaje, ze jedzie ;) , czyli rozwija predkosc ~10-15 km/h
    Pod sensowna gorke wyprzedza toto zwykle rowery, ale na poziomym to juz tak sobie...
    zeby jechac szybciej trzeba jednak troche sily wlasnej dolozyc. Dla to dla emeryta
    jak znalazl ;)

    WS

  • 122. Data: 2019-04-26 07:44:26
    Temat: Re: Piesza ukarana mandatem
    Od: ń <k...@t...sie>

    Nie robią jeszcze elektrycznych?
    Kwestia czasu.

    -----

  • 123. Data: 2019-04-26 09:18:55
    Od: p...@g...com

    --Pod sensowna gorke wyprzedza toto zwykle rowery, ale na poziomym to juz tak
    sobie... zeby jechac szybciej trzeba jednak troche sily wlasnej dolozyc. Dla to dla
    emeryta jak znalazl ;)

    nie, sila wspomagania jest regulowana i e-bike wyprzedzaja mnie pod gorke i na rownej
    drodze jedynie na zjazdach nie maja przewagi ...

    https://www.bosch-ebike.com/de/service/reichweiten-a
    ssistent/

    max wspomaganie, caly czas pod gorke, max speed i juz tylko 30 km/h zamiast 150

  • 124. Data: 2019-04-26 09:40:29
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, April 26, 2019 at 9:18:59 AM UTC+2, p...@g...com wrote:

> [...]
    ssistent/

    > max wspomaganie, caly czas pod gorke, max speed i juz tylko 30 km/h zamiast 150

    To juz penie zalezy jak szybko jezdzisz ;)
    Ja u nas zauwazam wyprzedzajace mnie e-biki praktycznie przy podjazdach, gdzie jede
    8-15 km/h
    Na plaskim to juz tylko "wynalazki", ktore rowerami w sensie PoRD nie sa (np. jedzie
    ponad 30km/h bez zadnego pedalowania)

    Wlasnie sprawdzilem z ciekawosci swoje tracki na Stravie i wychodzi, ze jak spokojnie
    jade do pracy (zeby sie nie spocic), to ostatni wgrany dystans ~6km, srednia predk
    25km/h max 34.9km/h, wiec w sumie nic dziwnego - jesli rower ma przy 25 nie miec juz
    wspomagania, to jadac rowno ze mna praktycznie nigdy by mu sie nie wlaczylo => raczek
    jedzie sie tym ciezej (wieksze opory napedu i masa roweru)) niz moim zwyklym HT na
    kolkach 29"

  • 125. Data: 2019-04-26 09:57:01
    Od: p...@g...com

    --jesli rower ma przy 25 nie miec juz wspomagania, to jadac rowno ze mna praktycznie
    nigdy by mu sie nie wlaczylo => raczek jedzie sie tym ciezej (wieksze opory napedu i
    masa roweru)) niz moim zwyklym HT na kolkach 29"

    nie znam nikogo (poza emerytami) kto nie zmodowal swojego e-bike :-) gdy jade
    samochodem na ogr. 30 km/h to wyprzedza mnie pizzermen na elektryku

  • 126. Data: 2019-04-26 10:01:07
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, April 26, 2019 at 9:57:03 AM UTC+2, p...@g...com wrote:

    > nie znam nikogo (poza emerytami) kto nie zmodowal swojego e-bike :-) gdy jade
    samochodem na ogr. 30 km/h to wyprzedza mnie pizzermen na elektryku

    OK, ale tu dyskutujemy o prawie i elektr. w sensie PoRD ;), dlatego napisalem, ze to
    dla emerytow glownie ;)

    BTW sam sie zastanawialem nad kupnem rowerka elekt. do jazdy po gorach, ale nie
    nadaje sie to (formalnie) do jazdy po drogach publicznych. Tak ze 40 pod gore jedzie,
    cos bardziej jak motocykl crossowy, tylko przy elektr. (chwilowo?) nikt sie nie
    czepia ;) Ale stanelo na tym, ze oznacza to zero ruchu wiec moze na emeryturze ;)

  • 127. Data: 2019-04-26 15:44:07
    Temat: Re: Piesza ukarana mandatem po zderzeniu z hulajnogistą
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 18.04.2019 o 07:20, Krzysztof kw1618 z Warszawy pisze:

    > https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,on-na-h
    ulajnodze-ona-na-chodniku-zderzyli-sie-policja-ukara
    la-ja-mandatem,288970.html

    > Nastolatek jadący na elektrycznej hulajnodze zderzył się z pieszą.
    > Kobieta odniosła obrażenia, trafiła do szpitala, a później... została
    > ukarana mandatem. Według policji, była sprawcą zdarzenia.
    >
    > Do zdarzenia doszło na Krakowskim Przedmieściu około 15:30.
    >
    > - Nastolatek na elektrycznej hulajnodze zderzył się z pieszą -
    > informował po godzinie 16 Jarosław Florczak z wydziału prasowego Komendy
    > Stołecznej Policji.
    > - Kobieta z obrażeniami została zabrana do szpitala[...]

    słusznie, należy uważać jak się chodzi po chodniku, poniżej dowód :

    https://twitter.com/HannaZdanowska/status/1120989797
    894561792

    Hanna Zdanowska
    ? @HannaZdanowska

    "Hulajcie" z głową, bezpiecznie i ostrożnie, uważajcie na siebie i
    szczególnie na pieszych. Od jutra podłączamy Łódź do sieci elektrycznych
    hulajnóg #lodz

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 128. Data: 2019-04-26 21:04:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-04-25, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Z całego stada podobnych znaczeniowo wyrazów ustawodawca zdecydował
    >się
    >użyć ten konkretny. Mógł przeciez napisać nacisnięciem, wduszeniem,
    >przełączeniem i stadem innych, które jakby lepiej odnoszą się do
    >czynności włączyć wyłączyć. Ale nie, użył dość specyficznego w sumie
    >sformułowania, który zawiera w sobie odniesienie do użycia siły.
    >Ciekawe
    >dlaczego :)

    Ale zapomnial napisac, ze rower to taki pojazd napedany naciskaniem na
    pedaly :-)

    J.

  • 129. Data: 2019-04-26 21:09:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]

    >(pomijajac nacisk w osi korby ;) )
    >te korby sie jednak obracaja, czyli naciskajac jestemy zmuszeni do

    Ale jak bedzie w formie hulajnogi z wlacznikiem silnika w formie
    pedału, a lepiej dwoch, to tez bedzie spelnial :-)

    >no i naped ma byc tylko "pomocniczy"

    Noga sie mozna nadal odpychac :-)

> [...]
    >juz tak sobie... zeby jechac szybciej trzeba jednak troche sily
    >wlasnej dolozyc. Dla to dla emeryta jak znalazl ;)

    kwestia tego zapisu o zanikaniu ... i zestrojenia.
    IMO - moglby i po poziomym dosc szybko jechac.

    J.

  • 130. Data: 2019-04-26 21:35:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.04.2019 o 21:09, J.F. pisze:

    > Noga sie mozna nadal odpychac :-)

    Samochodem niby też można próbować jechać poprzez odpychanie się nogą -
    cho hulajnogi z niego nie czyni.