  • 1. Data: 2005-03-01 12:56:39
    Temat: Pieniacz - co dalej?
    Od: Hanna Majewska <g...@p...onet.pl>

    Co sie dzieje z rozpoczetymi procesami przeciwko osobie ktorej sie
    zmarlo zanim procesy zostaly zakonczone?
    Zmarly przegrywa?
    Sprawa zostaje umozona i koniec na tym?
    Sprawa toczy sie dalej jak by nigdy nic sie nie stalo?

    Co w przypadku gdy zmarly byl inicjatorem procesu, znaczy sie oskarzyl
    kogos?

  • 2. Data: 2005-03-01 13:01:32
    Temat: Re: Pieniacz - co dalej?
    Od: "nome" <n...@p...wp.pl>

    Hanna Majewska <g...@p...onet.pl> wypocił(a):
    > Co sie dzieje z rozpoczetymi procesami przeciwko osobie ktorej sie
    > zmarlo zanim procesy zostaly zakonczone?
    > Zmarly przegrywa?

    przegrywa walkowerem :)

    sorry,tak mi sie wyrwalo... chętnie sam bym sie dowiedzial. ;)

    --
    pozdrawiam
    nome

  • 3. Data: 2005-03-01 13:21:46
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Hanna Majewska napisał(a):
> [...]
    > Zmarly przegrywa?
    > Sprawa zostaje umozona i koniec na tym?
    > Sprawa toczy sie dalej jak by nigdy nic sie nie stalo?

    Zależy jakimi.
    Karne się umarza.
    Cywilne różnie, zależy o co. Albo też umorzenie, albo jeśli prawa lub
    obowiązki przechodzą na spadkobierców, toczy się z ich udziałem, a do
    czasu ich ustalenia zawiesza się.

    > Co w przypadku gdy zmarly byl inicjatorem procesu, znaczy sie oskarzyl
    > kogos?

    Oskarżył, czyli pewnie chodzi o postępowanie karne.
    Art.61 kpk - w razie śmierci oskarżyciela prywatnego postępowanie
    zawiesza się a osoby najbliższe mogą w ciągu 3 miesięcy wstąpić w jego
    prawa.

    KG

  • 4. Data: 2005-03-01 14:22:43
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Art.61 kpk - w razie śmierci oskarżyciela prywatnego postępowanie
    > zawiesza się a osoby najbliższe mogą w ciągu 3 miesięcy wstąpić w jego

    Ale tylko w wypadku oskarżenia prywatnego. Bo jeśli czyn jest ścigany
    zurzędu, to postępowanie toczy się dalej. Jedynie spadkobiercy mogą wejść
    jako oskarżyciele posiłkowi.