  • 1. Data: 2005-03-01 12:01:49
    Temat: Umowa o sprowadzenie motocykla z zachodu
    Od: "Mr.Jack - Motocykl.org" <m...@P...org>

    Czy ktos moglby mi pomoc w sporzadzeniu umowy o sprowadzenie motocykla?
    Problem jest taki, ze osoby ktora ma mi ten motocykl sprowadzic kompletnie
    nie znam, podobnie jak mam tylko ogolne informacje o stanie motocykla. Musze
    mu przed sprowadzeniem wyslac cala kase,wiec... ryzyko jest duze.

    Co powinienem zawrzec w takiej umowie, aby w przypadku jakiegos szwindlu moc
    skutecznie walczyc w sadzie o kase?
    Domyslam sie, ze powinienem poprosic o skan dowodu osobistego + ew. jakies
    prawo jazdy - zeby sie upewnic ze podpisuje umowe z odpowiednia, prawdziwa
    osoba. Co jeszcze?

    --
    Jacek "Mr.Jack" Sawicki
    http://www.motocykl.org/

  • 2. Data: 2005-03-01 12:12:11
    Temat: Re: Umowa o sprowadzenie motocykla z zachodu
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

> [...]
    > prawo jazdy - zeby sie upewnic ze podpisuje umowe z odpowiednia, prawdziwa

    czy ja dobrze rozumiem - chcesz zawrzec taka umowe korespondencyjnie? i
    wplacic cala kase?

    koles, czy ty nie widzisz, ze naprawde prosisz sie o klopoty - przeciez to z
    daleka pachnie oszustwem

    jedno to jak podpisac umowe, a drugie jak ja ewentualnie wyegzekwowac (tym
    bardziej jesli okaze sie, ze podpisales z czlowiekiem widmo)

  • 3. Data: 2005-03-01 12:26:43
    Od: "Mr.Jack - Motocykl.org" <m...@P...org>

    Użytkownik "gostek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > jedno to jak podpisac umowe, a drugie jak ja ewentualnie wyegzekwowac
    > (tym bardziej jesli okaze sie, ze podpisales z czlowiekiem widmo)

    Nie, juz postanowilem, ze umowe jednak podpisze bezposrednio z nim,
    face-to-face, bo to faktycznie by bylo przegiecie...
    Pytanie, czy da sie napisac taka umowe, ze w sadzie w razie czego mialbym
    duze szanse...

  • 4. Data: 2005-03-01 23:37:41
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

> [...]
    > face-to-face, bo to faktycznie by bylo przegiecie...
    > Pytanie, czy da sie napisac taka umowe, ze w sadzie w razie czego mialbym

    Poszukaj umow kupna sprzedazy samochodu i skopiuj wiekszosc. Pamietaj o
    terminach dostawy (w koncu nie chcesz czekac cale lata), wreszcie moze jakas
    gwarancja by sie przydala (chocby na sprawdzenie co i jak).

    Przy podpisywaniu spisz dane z dowodu, lacznie z seria dowodu i peselem i
    porownaj czy gosciu na zdjeciu przypomina twojego rozmowce. Zadbaj o
    czytelny podpis (imie i nazwisko, a nie parafka).

    Jesli chcesz znac moje zdanie, ja bym sie jednak w to nie pakowal - wiele
    dobrych umow nie zabezpieczylo ich podpisujacych przed klopotami, bo dzis
    ciezko cokolwiek wyegzekwowac w naszym kraju. Jesli juz musisz w to wejsc,
    zaproponuj gora 10% zaliczki, a reszte przy odbiorze. Jesli nie, dalbym
    sobie spokoj.